2022-12-20, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LAB8
Japp, började tillverkas runt Augusti-September. Dock hann den inte bli den konventionella modellen hos återförsäljare förens omkring GoW Ragnarök släppet i November. Min är en 1116A t.ex och då fick jag den levererad nära mitten på Oktober. Enda skillnaden mellan launch (1000-serien) 11 och 12 är hur svalt dem går och där är den senaste bäst.

Ok, osis Nu måste jag bara köpa ny TV, jag har en från 2007 Vilken TV anses bäst för PS5? Man kanske ska satsa på 8K?
Citera
2022-12-21, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeptemberRain
Ok, osis Nu måste jag bara köpa ny TV, jag har en från 2007 Vilken TV anses bäst för PS5? Man kanske ska satsa på 8K?
LG C2 har varit en av de erkänt bästa för XSX/PS5 under 2022, så du kan ju titta på den, men har hört att C3 ska komma under 2023 så kanske är lönt att vänta in den istället men å andra sidan kommer C3an kosta en smärre förmögenhet i jämförelse, då C2an också kommer gå ner i pris då det var samma scenario för C1 iom C2ans släpp.
Jag har minsta 42 tummaren C2 och är toknöjd med bilden vs min gamla 1080 Sony tv. De gick för 8990 under Black Friday och kunde liksom inte låta bli, det ska vara bland de mest pålitligaste apparater på marknaden dessutom i jämförelse med högre prissatta varianter såsom Samsung S95 t.ex.
Vad gäller 8K så är jag inte insatt alls men har hört att det inte är att föredra just för denna generation utan att det fortfarande är 4K som gäller men ta inte mitt ord för fakta.
Citera
2022-12-21, 18:59
Medlem
Det löste sig. Ta bort mitt inlägg.
Senast redigerad av janssons87 2022-12-21 kl. 19:02.
Citera
2022-12-26, 08:47
Medlem
Gavins-Friends avatar
Är det ens värt att lägga 7000kr nu på PS5 om man ens lyckas få tag på en? (Jag är inte intresserad av digital edition) Är det inte mer värt att lägga 7000kr på en PC då? Jag kan typ inget om teknik.
Citera
2022-12-26, 10:22
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Är det ens värt att lägga 7000kr nu på PS5 om man ens lyckas få tag på en? (Jag är inte intresserad av digital edition) Är det inte mer värt att lägga 7000kr på en PC då? Jag kan typ inget om teknik.

Oftast mer strul med datorer och för 7000 får du inte en sån jättevass pc direkt, är man inte så haj på teknik så är en konsoll att föredra, bara i med skivan och spela. Sen finns det en del spel som inte finns till pc så det är lätt värt tycker jag. Tror i framtiden blir det bara konsoller o allt kommer syncas i molnet.
Citera
2022-12-26, 13:43
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Oftast mer strul med datorer och för 7000 får du inte en sån jättevass pc direkt, är man inte så haj på teknik så är en konsoll att föredra, bara i med skivan och spela. Sen finns det en del spel som inte finns till pc så det är lätt värt tycker jag. Tror i framtiden blir det bara konsoller o allt kommer syncas i molnet.
Mjo du har väl rätt. Och när jag frågat om PC får jag många svar att man inte får nåt jättebra för det priset.

Så köpte faktiskt just en PS5 på Amazon Kostade 6590kr där så lite billigare också.
Citera
2022-12-28, 14:37
Medlem
Nilsbofinks avatar
7500kr för bundlen med God of war, lite dyrare än jag tänkt mig men riktigt bra spel och konsol så får vara värt det. Återstår bara den stora frågan vilket nästa spel jag köper till det ska bli 🤔
Citera
2022-12-28, 14:48
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Du kan skaffa en playstation plus deluxe prenumeration efter att du köpt den för endast 800 kr för 1 år. Där har du fullt av stortitlar som är ett par år gamla och även några nya. Du behöver egentligen inte köpa något spel under en lång tid. För mig är 8000 billigt sett till underhållningen och sett till hur dyrt allt annat är nu för tiden.
Citera
2022-12-28, 14:49
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nilsbofink
7500kr för bundlen med God of war, lite dyrare än jag tänkt mig men riktigt bra spel och konsol så får vara värt det. Återstår bara den stora frågan vilket nästa spel jag köper till det ska bli 🤔
Skaffa playstation plus deluxe prenumerstionen istället och prova dig runt. Båda spidermanspelen är där exempelvis och de är riktigt bra.
Citera
2022-12-28, 14:51
Medlem
Nilsbofinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Skaffa playstation plus deluxe prenumerstionen istället och prova dig runt. Båda spidermanspelen är där exempelvis och de är riktigt bra.

Oh, tackar för tipset. Spiderman var ett av de jag funderade på
Citera
2022-12-28, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nilsbofink

Gillar du fps-spel så köp Hell let loose!

Dock inget single player, endast online
Citera
2022-12-28, 18:03
Medlem
Gavins-Friends avatar
Tänkte köpa de flesta spel på skiva för att sälja vidare när jag är klar. Ser att Horizon finns för 399kr till PS5 på Elgiganten men 198kr för samma spel till PS4 men då ingår uppgradering till PS5. Det bästa i det läget borde väl vara att köpa PS4-versionen, uppgradera till PS5 (och då kommer allt vara precis som PS5-spelet?) och sen när jag är klar sälja vidare spelet men då kommer det bara funka till PS4 för den som köper det av mig väl?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in