2020-07-08, 16:41
Medlem
dumbaZs avatar
Även om jag är väldigt sugen på att köpa dag 1 så lär jag avvakta ett tag och hålla mig uppdaterad via ps5 subreddit
Citera
2020-07-10, 07:35
Medlem
När kan man pe orda ps5?
Citera
2020-07-11, 13:55
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skoda174728
När kan man pe orda ps5?
Sen typ 1 år tillbaka? Min förhandsbokning lade jag 31a juli i fjol på Webhallen, och jag tror det var då som alla butiker öppnade upp möjligheten att boka ett ex.

Så här du inte redan bokat kan det nog dessvärre vara svårt att få på release om det är viktigt för dig.
Citera
2020-07-11, 14:32
Medlem
-Mystics avatar
I mitt tycke så är kontrollen den absolut största skillnaden mellan Xbox/Playstation...Kontrollen till PS5 är totalt överlägsen när det kommer till funktioner, adaptiva triggers, inbyggd mic, gyro/motion sensor, touchpad.

Tyvärr är både Sony och övriga utvecklare väldigt dåliga på att använda både touchpaden och gyron till sina spel... Men just den inbyggda mikrofonen är väldigt viktigt för mig, då kan jag använda vilka hörlurar jag vill och fortfarande ha möjligheten att röstchatta. Sony måste helt enkelt bli bättre att utnyttja den fulla potentialen som deras egna kontroll möjliggör.

Ergonomi är givetvis en helt annan sak, men båda kontrollerna ser ganska likvärdiga ut på den fronten.

Kontrollen till Xbox är tråkig, men stabil, det finns inte mycket nytt där, den kommer bara att funka.
Senast redigerad av -Mystic 2020-07-11 kl. 14:36.
Citera
2020-07-11, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Sen typ 1 år tillbaka? Min förhandsbokning lade jag 31a juli i fjol på Webhallen, och jag tror det var då som alla butiker öppnade upp möjligheten att boka ett ex.

Så här du inte redan bokat kan det nog dessvärre vara svårt att få på release om det är viktigt för dig.
Det är nog inte så många som bokat nu på grund av priset
Citera
2020-07-11, 16:24
Medlem
Citat:
Det är nog inte så många som bokat nu på grund av priset

Fast nu är det väl exakt precis som vid alla andra förbokningar där priset inte är satt än. Priset som skrivs ut är bara ett fiktivt pris man kunde lika gärna skrivit vad som. Alltså bara för det står 9990:- på prisjakt så är det ju inte det man får betala. När priset är officiellt så sätts det pris som gäller och man kan antingen välja att fullfölja förbokningen eller ej. Som någon idiot som satt lågt betyg och omdöme med motiveringen att den är alldeles för dyr. Priset är ju för fan inte officiellt än!
Senast redigerad av zrx 2020-07-11 kl. 16:27.
Citera
2020-07-11, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zrx
Fast nu är det väl exakt precis som vid alla andra förbokningar där priset inte är satt än. Priset som skrivs ut är bara ett fiktivt pris man kunde lika gärna skrivit vad som. Alltså bara för det står 9990:- på prisjakt så är det ju inte det man får betala. När priset är officiellt så sätts det pris som gäller och man kan antingen välja att fullfölja förbokningen eller ej. Som någon idiot som satt lågt betyg och omdöme med motiveringen att den är alldeles för dyr. Priset är ju för fan inte officiellt än!
Jag fattar. Men finns sannolikheten att kunna köpa en exakt dagen dom går ut med pris? Grejen är har aldrig pre ordat förut så vet ingenting
Senast redigerad av Skoda174728 2020-07-11 kl. 16:35.
Citera
2020-07-11, 16:39
Medlem
Citat:
Jag fattar. Men finns sannolikheten att kunna köpa en exakt dagen dom går ut med pris?

Att vänta till officiellt pris sätts minskar ju såklart sannolikheten drastiskt att få en. Det jag menade var att det finns liksom ingen anledning till att invänta det. Vill man ha en konsol på releasedagen så är det bara förboka på alla ställen man kan så tidigt som möjligt och strunta i vilket pris som står idag. Det är liksom enda möjligheten. Skulle priset trots allt avskräcka till en början med så kan man ju bara avboka och vänta och hoppas på lägre pris om ett år. Jag förbokade nog både ps3 och ps4a innan pris sattes. Men ångrade mig sen och köpte båda i butik några månader efter releasedagen

Mitt bet är att priset hamnar strax över 6k. Baserat på spekulationerna kring ett pris om 499dollar. Därutöver tillkommer ca 250kr per tusenlapp i moms
Senast redigerad av zrx 2020-07-11 kl. 16:43.
Citera
2020-07-11, 17:21
Medlem
Citat:
Att vänta till officiellt pris sätts minskar ju såklart sannolikheten drastiskt att få en. Det jag menade var att det finns liksom ingen anledning till att invänta det. Vill man ha en konsol på releasedagen så är det bara förboka på alla ställen man kan så tidigt som möjligt och strunta i vilket pris som står idag. Det är liksom enda möjligheten. Skulle priset trots allt avskräcka till en början med så kan man ju bara avboka och vänta och hoppas på lägre pris om ett år. Jag förbokade nog både ps3 och ps4a innan pris sattes. Men ångrade mig sen och köpte båda i butik några månader efter releasedagen

Mitt bet är att priset hamnar strax över 6k. Baserat på spekulationerna kring ett pris om 499dollar. Därutöver tillkommer ca 250kr per tusenlapp i moms
Ja typ 6300
Citera
2020-07-11, 23:59
Medlem
AnnaDeas avatar
Både Cyberpunk 2077 och Assassins Creed Valhalla kommer ut den 17 november, och båda ska vara spelbara på PS5.

Känns som att de gör en reveal snart med det datumet.
Citera
2020-07-12, 13:53
Medlem
Nihennas avatar
Citat:

Alltså, jag tror fortfarande inte att den kommer gå på 6000. Vi är mitt i en pandemi med en ekonomi som haltar, och folks köpkraft är inte så bra just nu. De har dessutom redan provat den prislappen innan med PS3, som minst sagt hade en trög start innan de sänkte prislappen. Inflationen är inte så hög sen 2007 heller, eller när det nu var PS3an kom.

Vi får se. Sony är ju rätt duktiga på att skjuta sig själva i foten varannan generation för att sedan komma tillbaka nästa, men personligen tror jag snarare att 5000~ kr är en mer rimlig siffra. Jag kommer skaffa den även om den kostar 6000, men jag vet att mångas gräns för en konsoll ligger på 5000~

Det var nån artikel där nån inifrån sa att PS5an kostade 350 (?) dollar att tillverka. Att då nästan ha priset på 100% på det känns inte så rimligt. Företagen tjänar mest pengar på spel, och brukar vara okej med att sälja konsollerna med förlust då de tar igen det i sålda spel, och numera också t ex PS+
Senast redigerad av Nihenna 2020-07-12 kl. 13:59.
Citera
2020-07-12, 17:54
Medlem
Förbokade ps5 idag på mediamarkt finns det chans att jag får det när den kommer ut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in