Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-09, 15:47
  #1129
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spirates
Hur troligt är det att inte mamman hade en fot med i spelet? Det är hon som jobbar som lärare och därav fixade jobbet som provvakt åt sin son iallafall.
Ytterst osanolikt pappan hävdar bestämt att hon inte haft någon iblandning. I mejlkonversationer framgår det dessutom att 26-åringen skickar flertalet mail för att försöka bli rekryterad som provledare.
Citera
2018-11-09, 15:51
  #1130
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuickFuse
Det kan nog ingen göra ännu, vi får se i december hur tingsrätten dömer.

Sedan hänger det lite på om man har gjort högskoleprovet tidigare.

Som jag förstår det, så tas det som extremt osannolikt att man ökar från t.ex 0,7 till 1,8 mellan två prov. Även om man studerar på högskoleprovet stenhårt. Dessutom misslyckas dom flesta fuskarna i utprövningsdelen, och får mediokra resultat i det.
- Stora höjningar i resultat
- Dålig prestation på utprövningsdelen
- Medlem i kundlista
- Kontoutdrag
Jag skulle nog säga att de räcker för en fällande dom även fast passbilder saknas. De första tre kriterierna räcker nog för att UHR ska ogiltigförklara resultatet men utan kontoutdrag blir det nog ingen fällande dom.

Dock finns det en tjej vid namn Evelyn i utredningen jag tror att hon på grund av sina expetionella omständigheter kommer att frias trots att hennes pass finns med.
__________________
Senast redigerad av LilleKanin 2018-11-09 kl. 15:54.
Citera
2018-11-09, 15:55
  #1131
Medlem
26-åringen har legat i vårdnadstvist med sin ex-flickvän, förlorar han vårdnaden nu när han döms till fängelse?
Citera
2018-11-09, 15:58
  #1132
Medlem
Börjat läsa om husrannsakan och där nämns att en man vid namn Alexander Zahari https://i.imgur.com/dvOQrJK.png var närvarande i lägenheten. Hans namn har inte nämnts i denna tråd än.

i dokument Norrköpings TR B1296-18 Aktbil 251 MASKAD del 1 (aktbil. 354), sid 252.
Citera
2018-11-09, 16:20
  #1133
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilleKanin
.....
Dock finns det en tjej vid namn Evelyn i utredningen jag tror att hon på grund av sina expetionella omständigheter kommer att frias trots att hennes pass finns med.

Tänkte också på henne. Hennes historia är trovärdig, jag har dock inte läst vidare och kontrollerat om det stämmer ang. hennes sjukhusbesök och nuvarande studieresultat på läkarlinjen. Jag ser att hennes fall omfattar hela tre dokument.

Hur som helst, det som kvarstår och se är om tingsrätten dömer hennes på höjningen från 1,05 till 2.0 i högskoleprovet och hennes dåliga resultat i utprovningsdelen. (21 av 40 rätt).

Jag tror dock hon fälls, med tanke på hur få det är som sätter 2.0. Typ 70 personer av 50.000 provskrivare fick 2.0 år 2017.
Citera
2018-11-09, 16:28
  #1134
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuickFuse
Jag citerar mig själv från tidigare inlägg.

"Victor tog inför varje delprov med sig den förseglade plastpåsen med provhäften till toaletten, där hans far satt och väntade. Tillsammans öppnade dom plastpåsen, tog ur 1 provhäfte av 30 och återförslöt plastpåsen. Sedan återvände Victor till provsalen. Under tiden fotograferade fadern av alla provsidor och laddade upp dom på dropbox. Då fick spökskrivarna tillgång till provet och kunde lösa det och skriva resultatet i ett live excel-dokument på google. Därifrån kunde den yngre brodern läsa upp svaret för fuskskrivarna."

För att återförsluta plastpåsarna använde dom en Super Sealer. Kvinnan som tog över provledarrollen efter Victor vittnar inget om att hon märkte att det var något fifflat med påsarna. Så det måste ha fungerat bra.

Videoklipp Super Sealer

Detta stämmer ej. Pappan var i lägenheten som polisen stormade under provdagen. I lägenheten fanns även brodern (oscar) och en man vid namn Alexander Zahari.
Citera
2018-11-09, 16:36
  #1135
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spirates
Börjat läsa om husrannsakan och där nämns att en man vid namn Alexander Zahari https://i.imgur.com/dvOQrJK.png var närvarande i lägenheten. Hans namn har inte nämnts i denna tråd än.

i dokument Norrköpings TR B1296-18 Aktbil 251 MASKAD del 1 (aktbil. 354), sid 252.
Han är åtalad och har blivit förhörd av polis. Hans uppgift i ligan var se till att samtalen gick bra och hjälpa 23-åringen att förse fuskarna med svaren, han var närvarande i lägenheten när polisen slog till. Enligt hans egna uppgifter ska han enbart fått 25 000 kronor för att hjälpa till så han har enbart spelat en liten roll i ligan.
Citera
2018-11-09, 16:42
  #1136
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spirates
Detta stämmer ej. Pappan var i lägenheten som polisen stormade under provdagen. I lägenheten fanns även brodern (oscar) och en man vid namn Alexander Zahari.
Du är illa påläst det han säger stämmer visst, pappan var i skolan på morgonen för att hjälpa 26-åringen men beger sedan till lägenheten för att vara moraliskt stöd till 23-åringen. Både pappan och 26-åringen har berättat att det gick till på det sättet, eller har du tillgång till information som inte finns med i FUP?
Citera
2018-11-09, 16:44
  #1137
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spirates
Detta stämmer ej. Pappan var i lägenheten som polisen stormade under provdagen. I lägenheten fanns även brodern (oscar) och en man vid namn Alexander Zahari.

Jag mindes fel att Victor kom med provpåsarna en i taget. Dom tog hela kartongen på en gång, så fadern blev klar tidig.

Som jag fattar det så var fadern på plats i skolan samma dag som provet skedde. Det blev strul med denne Alexander, så fadern fick ta hans roll. Se aktbil 256 s.809.

Efter fotograferingen var klar måste han begett sig till lägenheten.

Citat från förhör:
"Detta bestämdes så sent som dagen innan. Lennart upplevde att de var oroliga för att de inte
lyckats. Att de har tryck på sig för detta ska lyckas/genomföras.
Det fanns en kartong, varje delprov finns i ett separat plastpåse. Det var Victor som kom med
den kartongen till Lennart. Lennart kan inte förstå så här efteråt varför han gick med på detta
säger han."

" Lennart går in på en toalett. Dit kommer han sedan med kartongen. Vi öppnade den tillsammans. Det är fem plastpåsar i kartongen. Man var tvungen att vara två till för att försegla påsarna igen. Man öppnar påsarna, tar ut ett kuvert från påsen och förseglar den igen."
Citera
2018-11-09, 16:48
  #1138
Medlem
Riven-Osts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilleKanin
Han är åtalad och har blivit förhörd av polis. Hans uppgift i ligan var se till att samtalen gick bra och hjälpa 23-åringen att förse fuskarna med svaren, han var närvarande i lägenheten när polisen slog till. Enligt hans egna uppgifter ska han enbart fått 25 000 kronor för att hjälpa till så han har enbart spelat en liten roll i ligan.

Tror du han åker dit för skattebrott för dessa 25k?
Citera
2018-11-09, 16:51
  #1139
Medlem
Tydligen är denna Viktor även en misshandlare:

Citat:
Det finns två anmälningar om misshandel, där Victor var missänkt.
Citera
2018-11-09, 16:59
  #1140
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riven-Ost
Tror du han åker dit för skattebrott för dessa 25k?
Nej han är ej åtalad för skattebrott och har dessutom erkänt att han hjälpt till att fuska vid två tidigare tillfällen och fått 10k respektive 25k/30k i betalning. Killen bröt ihop vid första förhöret och erkände mer än vad polisen ens kände till.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback