Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-09, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nagayumi12
När betar de av resten av fuskarna?

Med tanke på att rättegången har börjat så skulle jag tro att UHR betar av de andra fuskarna på USB:t as we speak.

Vi kommer säkerligen höra mer om det under de kommande veckorna.
Citera
2018-11-09, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuickFuse
Totalt var det fyra spökskrivare, geniet, fifflaren, Johan och H. Vilken av dom var LKG? Som jag förstår så vet dom inte vem geniet är.
Se skärmdump nedan på live-dokumentet där spökskrivarna skrev svaren till centralen på slottsgatan.
https://cdn-10.minfil.com/r7h6Fek2bb...A4lpen%202.jpg

Edit: Rolig detalj om "Tuula kaosmanen" som var siste redigerare av dokumentet. Tuula kuosmanen heter avdelningschefen för UHR som intervjuades av SVT DOLD i programmet angående fusket!

Fifflaren är LKG, 21 årig student från Lund. Geniet har jag för mig blir identifierad under något förhör, kommer dock inte ihåg vem det är. Om vi sedan tillämpar lite logik är det ytterst osanolikt att 26-åringen både kan lösa proven och jobba som provakt. Samtidigt så skrev LKG 2.0 på kvant men enbart 1.3 på den verbala delen så det är osanolikt LKG ensam kan ha löst provet.
Senast redigerad av LilleKanin 2018-11-09 kl. 15:43.
Citera
2018-11-09, 15:03
Medlem
Angående spökskrivare "geniet".

Gå in på dropbox-kontot med mappen "Geniet", klickar fram till valfritt provblad och klicka på rutan "Skriv en kommentar". Då kommer det upp en namn, "N*klas K*rlsson kommer meddelas", som jag inte känner igen från FUP. Någon av er som sett det?

https://www.dropbox.com/sh/wm1x4pa0e...82t7Fp9Ea?dl=0
Citera
2018-11-09, 15:04
Medlem
Riven-Osts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilleKanin
Fifflaren är LKG, 21 årig student från Lund. Geniet har jag för mig är 26 åringen själv (inte helt säker på det här) men de övriga 2 verkar inte blivit tagna

Frågan är om Polisen ens intresserar sig av provskrivarna. Skulle nog vara svårt att få fällande dom, förutsatt att de inte hanterat stora mängder pengar (skattebrott/penningtvätt)
Citera
2018-11-09, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilleKanin
Fifflaren är LKG, 21 årig student från Lund. Geniet har jag för mig är 26 åringen själv (inte helt säker på det här) men de övriga 2 verkar inte blivit tagna dessutom går det ytterligare en provläckare fri

Tack för svaret! Victor satt som provledare (och sprang med prov till fadern), så han borde inte ha tid att lösa provet.
Citera
2018-11-09, 15:14
Medlem
Så ifall jag fattat det rätt: när provvakten fick tag i proven så slet han direkt ut ett prov och fotade detta? Hur gjordes detta 2018 när varje enskilt prov låg i ett förseglat kuvert?
Citera
2018-11-09, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spirates
Så ifall jag fattat det rätt: när provvakten fick tag i proven så slet han direkt ut ett prov och fotade detta? Hur gjordes detta 2018 när varje enskilt prov låg i ett förseglat kuvert?

Jag citerar mig själv från tidigare inlägg.

"Victor tog inför varje delprov med sig den förseglade plastpåsen med provhäften till toaletten, där hans far satt och väntade. Tillsammans öppnade dom plastpåsen, tog ur 1 provhäfte av 30 och återförslöt plastpåsen. Sedan återvände Victor till provsalen. Under tiden fotograferade fadern av alla provsidor och laddade upp dom på dropbox. Då fick spökskrivarna tillgång till provet och kunde lösa det och skriva resultatet i ett live excel-dokument på google. Därifrån kunde den yngre brodern läsa upp svaret för fuskskrivarna."

För att återförsluta plastpåsarna använde dom en Super Sealer. Kvinnan som tog över provledarrollen efter Victor vittnar inget om att hon märkte att det var något fifflat med påsarna. Så det måste ha fungerat bra.

Videoklipp Super Sealer
Citera
2018-11-09, 15:24
Medlem
Kan någon svara på denna fråga, om fuskaren BARA är med i excel-listan och har överensstämmande resultat på sitt hp med en markant ökning. Men varken passbilder, växlade meddelanden eller betalningar till verksamheten. Kan UHR underkänna denna person genom att enbart basera detta på excel-listan och korresponderande resultat?
Citera
2018-11-09, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spirates

Angående de enskilda provkuverten så snodde dom helt enkelt ett från varje delprov. Kvinnan som övertog rollen som provledare efter Victor, vittnar om att en provdeltagare var försvunnen efter första delprovet. Det kan ha varit deras fejkprovskrivare som tog en plats i lokalen, för att dom skulle kunna ta ett provkuvert utan att det märktes.
Citera
2018-11-09, 15:34
Medlem
Hur troligt är det att inte mamman hade en fot med i spelet? Det är hon som jobbar som lärare och därav fixade jobbet som provvakt åt sin son iallafall.
Citera
2018-11-09, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuickFuse
Tack för svaret! Victor satt som provledare (och sprang med prov till fadern), så han borde inte ha tid att lösa provet.
Jag redigerade min post då jag hade dragit förhastade slutsatser. Jag delar din åsikt att 26-åringen inte kan ha löst provet till någon större utsträckning.
Citera
2018-11-09, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaghetersam
Kan någon svara på denna fråga, om fuskaren BARA är med i excel-listan och har överensstämmande resultat på sitt hp med en markant ökning. Men varken passbilder, växlade meddelanden eller betalningar till verksamheten. Kan UHR underkänna denna person genom att enbart basera detta på excel-listan och korresponderande resultat?

Det kan nog ingen göra ännu, vi får se i december hur tingsrätten dömer.

Sedan hänger det lite på om man har gjort högskoleprovet tidigare.

Som jag förstår det, så tas det som extremt osannolikt att man ökar från t.ex 0,7 till 1,8 mellan två prov. Även om man studerar på högskoleprovet stenhårt. Dessutom misslyckas dom flesta fuskarna i utprövningsdelen, och får mediokra resultat i det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in