2019-07-25, 17:55
Medlem
Slarvpelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firemire
OG är bror med VG, LKG har inget med dem att göra, så där lär du inte få någon kontakt via 21-aringen. Var kommer ens summan 98000kr från?
Du tror inte bröderna och LKG håller kontakten med varandra? Vet du om dom är osams? Jag har inte hört något som tyder på det.

Hp-hjälpen var flexibla med prut, dom tog en förskottsavgift på några tusenlappar och valde man avbetalning så blev det lite ränta på det. Så det är väl inget konstigt om summan inte stämmer med någon känd prislista.
Citera
2019-07-25, 18:00
Medlem
Slarvpelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HP-hjalpen
Jag skulle hålla mig utanför detta. Försökte skriva till dig privat men det går inte då du inte har 50 inlägg.

Jag förstår du är besviken. Det blev jag också när VG, OG och LKG åkte fast. Jag förstår också att du är upprörd, du har förlorat pengar, tid och din pappa. Jag beklagar den sorgen. Förlorat tid och pengar har vi alla gjort i detta. Men ska du ta ut din ilska så gör det inte på dem. LKG var 19 år när han kom till oss och tyckte verksamheten var spännande. OG har bara hjälpt sin bror och VG har förlorat miljoner kronor och fick sitta inlåst i över 8 månader. Det var inte heller deras fel att uppgifterna fanns. När de togs så bröts all kontakt, och ingen visste vad de skulle göra. De var rädda att jag som styrde verksamheten skulle bli arg om listorna försvann, det var därför LKG grävde ner dem, för att skydda dig och de andra. Det hade varit säkert om inte AL och ES bedrog honom, och det kan du inte klandra honom för. Som andra sagt här så har du begått lika mycket misstag som de andra. Det var ingen som trodde denna verksamhet var olaglig.

Se vad jag svarade musfuktaren om listorna.
Snygg rökridå! Vem tänker du lura med den?!
Citera
2019-07-25, 18:40
Medlem
Fraktazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slarvpelle
Du tror inte bröderna och LKG håller kontakten med varandra? Vet du om dom är osams? Jag har inte hört något som tyder på det.

De verkar vara ganska smarta så tror definitivt att de har kontakt och samarbetar. Möjligen att VG (eller var det OG?) inte vågar kontakta LKG efter det att han åtalades för övergrepp i rättssak. Kanske var det ett taktiskt drag av åklagaren.
Citera
2019-07-25, 19:04
Medlem
smoerreboms avatar
All heder till assessorn som röstade emot de ordinarie jävla fittorna beträffande rubricering och påföljd i hovrätten. Det är inget jävla bötsesbrott att ta en utbildningsplats från en som har kvalificerat sig hederligt. Hur kan man nästan jämställa detta med snatteri, då har man helt tappat proportionerna.
Citera
2019-07-25, 19:11
Medlem
Fraktazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
All heder till assessorn som röstade emot de ordinarie jävla fittorna beträffande rubricering och påföljd i hovrätten.

Vad är det för dom du menar nu?
Citera
2019-07-25, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikeEhrmantraut
Jag måste tyvärr meddela att min klient fått ett väldigt dåligt besked från UHR. Detta innebär att nedräkningen startat igång och nu sitter inga säkra längre.

Har följt tråden aktivt och även sett att man skämtat om mitt ”Alias”. Man får helt enkelt ta det hur man vill, det är upp till var och en. Men nu är det seriöst, det spelar ingen roll vad som förlorats av de inblandade.

Man bröt mot en väldigt väldigt seriös regel. ”Betala och vi raderar dig från alla våra dokument permanent”. Detta följdes inte, så alla som är inblandade har nu bränt sig.

Det kan vara idag. Det kan vara imorgon. Det kan vara om tio år, oavsett plats så kommer detta lösas på ett eller annat sätt. Min klient är ingen ordinarie person.

Önskar er alla lycka till.

Fattar du behövde hjälp med högskoleprovet. Du verkar ju ha en iq kring 85. Tror du en djävel går på ditt tramsiga snack om en sniper. Eller är du Guzman som lärt sig svenska ha ha.
Citera
2019-07-26, 13:04
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fraktaz
Vad är det för dom du menar nu?
B 3702-19 och B 3409-19 från 23 juli 19 Svea. läste på zeteo så jag har ingen länk men det är att beställa
Citera
2019-07-26, 14:22
Medlem
firemires avatar
Citat:
Lägger också märke till att LKG har flyttat hem. Då kör han garanterat cryptovaluta-spekulationer på heltid. Så 100.000kr är småpengar för honom.

Citat:

Hp-hjälpen var flexibla med prut, dom tog en förskottsavgift på några tusenlappar och valde man avbetalning så blev det lite ränta på det. Så det är väl inget konstigt om summan inte stämmer med någon känd prislista.

Det kan ju vara en förklaring till den ojämna siffran ja.

Gällande kommunikationen, har du lyssnat av något på rättegången? Allt som sagts där tyder på att så inte är fallet, både OG och VG spelar på att de inte har någon aning om vem LKG är. Såklart verkar detta bara vara ett spel för galleriet, men frågan är om LKG är med på det eller ej. Eftersom VG står åtalad just för att ha kontaktat LKG gällande målet så tror jag knappast så är fallet. De vittnade ju mot varandra där. Kanske smart taktiskt av åklagaren som Fraktaz var inne på.

LKG pluggar väl? Varför skulle han kunna syssla mer med valutahandel när han bor hemma, måste ju vara svårare att göra det hemmifrån när man har längre till plugget? Samtliga åtalade har dessutom miljonskulder hos skatteverket, alltså inget kapital då all deras egendom och kapital frystes och togs medans de satt häktade. Så några pengar tror jag dessvärre ingen av dem har.
Citera
2019-07-26, 18:23
Medlem
Citat:

Gällande kommunikationen, har du lyssnat av något på rättegången? Allt som sagts där tyder på att så inte är fallet, både OG och VG spelar på att de inte har någon aning om vem LKG är. Såklart verkar detta bara vara ett spel för galleriet, men frågan är om LKG är med på det eller ej. Eftersom VG står åtalad just för att ha kontaktat LKG gällande målet så tror jag knappast så är fallet. De vittnade ju mot varandra där. Kanske smart taktiskt av åklagaren som Fraktaz var inne på.

LKG pluggar väl? Varför skulle han kunna syssla mer med valutahandel när han bor hemma, måste ju vara svårare att göra det hemmifrån när man har längre till plugget? Samtliga åtalade har dessutom miljonskulder hos skatteverket, alltså inget kapital då all deras egendom och kapital frystes och togs medans de satt häktade. Så några pengar tror jag dessvärre ingen av dem har.

Hade varit skoj att hörs vad hans kursare tycker och hur hans liv ser ut. Går han på nation och är han från den trista hålan Eslöv?
Citera
2019-07-26, 19:12
Medlem
23-aringens avatar
Citat:

Man vittnar fortfarande inte om något som tilltalad
Det var nog som sagt ett drag av åklagaren, det är ju inte olagligt att prata om ett mål på något sätt även om man har restriktioner. Det enda som är olagligt är att hota någon så att personen i fråga blir påverkad. Jag ser inte något som helst hot i åtalet för övergrepp i rättssak.
Stöter man på varandra av misstag i häktet och pratar om målet så är det statens problem, inte den tilltalades. Man får uppmana någon att lämna viss utsaga i domstol också, så länge man inte hotar. Lagen är väldigt tillåtande i detta avseende. Sen kan en sådan sak självklart påverka trovärdighet, men det är en annan sak.
Citera
2019-07-26, 22:09
Medlem
Fraktazs avatar
Citat:
Samtliga åtalade har dessutom miljonskulder hos skatteverket, alltså inget kapital då all deras egendom och kapital frystes och togs medans de satt häktade. Så några pengar tror jag dessvärre ingen av dem har.

Ringde kronofogden idag och fick följande svar:

VG och OG har miljonskulder. LKG har inga registrerade skulder.

Hur kan det komma sig?
Citera
2019-07-26, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fraktaz
Ringde kronofogden idag och fick följande svar:

VG och OG har miljonskulder. LKG har inga registrerade skulder.

Hur kan det komma sig?

Han brukar ju snacka här titt som tätt så får hoppas han har en kommentar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in