Citat:
Ursprungligen postat av
Slarvpelle
Lägger också märke till att LKG har flyttat hem. Då kör han garanterat cryptovaluta-spekulationer på heltid. Så 100.000kr är småpengar för honom.
Citat:
Ursprungligen postat av
Slarvpelle
Du tror inte bröderna och LKG håller kontakten med varandra? Vet du om dom är osams? Jag har inte hört något som tyder på det.
Hp-hjälpen var flexibla med prut, dom tog en förskottsavgift på några tusenlappar och valde man avbetalning så blev det lite ränta på det. Så det är väl inget konstigt om summan inte stämmer med någon känd prislista.
Det kan ju vara en förklaring till den ojämna siffran ja.
Gällande kommunikationen, har du lyssnat av något på rättegången? Allt som sagts där tyder på att så inte är fallet, både OG och VG spelar på att de inte har någon aning om vem LKG är. Såklart verkar detta bara vara ett spel för galleriet, men frågan är om LKG är med på det eller ej. Eftersom VG står åtalad just för att ha kontaktat LKG gällande målet så tror jag knappast så är fallet. De vittnade ju mot varandra där. Kanske smart taktiskt av åklagaren som Fraktaz var inne på.
LKG pluggar väl? Varför skulle han kunna syssla mer med valutahandel när han bor hemma, måste ju vara svårare att göra det hemmifrån när man har längre till plugget? Samtliga åtalade har dessutom miljonskulder hos skatteverket, alltså inget kapital då all deras egendom och kapital frystes och togs medans de satt häktade. Så några pengar tror jag dessvärre ingen av dem har.