2019-07-24, 18:58
Medlem
firemires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fraktaz
Urkundsförfalskning kräver att man obehörigen använder annans namn. Alltså att man använder någons namn utan lov. Eftersom en spökskrivare anlitas medvetet kan det alltså inte vara fråga om urkundsförfalskning.

Inte riktigt, obehörigen innebär inte i denna mening att du ej fått lov, utan att du använder den på felaktigt sätt. T.ex är en påhittad identitet även urkundsförfalskning.

Uppvisandet av leg för provvakten skulle kunna vara missbrukande av urkund, medans underskriften är en förfalskning.
Citera
2019-07-24, 22:47
Medlem
Fraktazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firemire
Inte riktigt, obehörigen innebär inte i denna mening att du ej fått lov, utan att du använder den på felaktigt sätt.

Det är fel. Samtycke medför att lagrummet inte kan tillämpas. Det framgår av lagens förarbeten.
Citera
2019-07-24, 23:55
Medlem
firemires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fraktaz
Det är fel. Samtycke medför att lagrummet inte kan tillämpas. Det framgår av lagens förarbeten.

Jag har aldrig sagt något om samtycke, sa bara att obehörigen används på ett annat sätt i den paragrafen
Citera
2019-07-25, 05:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firemire
Ser inte heller varför du vill gå efter LKG, det var AL som fick allt att rasa samman, eftet att man hittat kunduppgifter på VGs(?)USB som låg säkert tills dess att ES grävde upp dem.

Var LKGs USB som låg nedgrävd tillsammans med hans pengar. Framgår tydligt av utredningen. ES var LKGs flickvän.

I övrigt håller jag med dig.
Citera
2019-07-25, 09:15
Medlem
Fraktazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeEhrmantraut
Detta innebär att nedräkningen startat igång och nu sitter inga säkra längre.

/.../

Det kan vara idag. Det kan vara imorgon. Det kan vara om tio år, oavsett plats så kommer detta lösas på ett eller annat sätt.

Vad jobbigt för dig att behöva räkna ner i tio år.
Citera
2019-07-25, 09:27
Medlem
23-aringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeEhrmantraut
Jag måste tyvärr meddela att min klient fått ett väldigt dåligt besked från UHR. Detta innebär att nedräkningen startat igång och nu sitter inga säkra längre.

Har följt tråden aktivt och även sett att man skämtat om mitt ”Alias”. Man får helt enkelt ta det hur man vill, det är upp till var och en. Men nu är det seriöst, det spelar ingen roll vad som förlorats av de inblandade.

Man bröt mot en väldigt väldigt seriös regel. ”Betala och vi raderar dig från alla våra dokument permanent”. Detta följdes inte, så alla som är inblandade har nu bränt sig.

Det kan vara idag. Det kan vara imorgon. Det kan vara om tio år, oavsett plats så kommer detta lösas på ett eller annat sätt. Min klient är ingen ordinarie person.

Önskar er alla lycka till.
Har din klient överklagat beslutet? UHR kommer lämna negativa beslut till alla de kan hitta.
För oss som inte sett löftet om radering så får du gärna visa det avtalet för oss andra. Att radera någonting innebär dessutom inte att något totalförstörs, raderade filer går att återskapa trots att de är raderade.

De inblandade kan självklart inte heller räkna med att flera myndigheter begår grova brott för att försöka stoppa fusket. Det är trots allt Sverige vi bor i, ett land där man påstår att rättssäkerheten är hög och där utredningar går till på ett bra och lagligt sätt.

Din klient kan säkerligen stämma staten för detta negativa beslut, särskilt när den stora brottmålsprocessen är över. Det är nog bättre att lägga pengarna på en duktig jurist än på en österländsk sniper, myndigheterna fattar beslut som de kanske inte borde göra. Olagligt åtkommen bevisning väger inte heller särskilt tungt i en domstol, det tror jag inte att UHR har tänkt på. De känner nog överhuvudtaget inte ens till de omständigheterna eftersom EBM går bakom ryggen på både skatteverket, UHR och hela Sveriges befolkning. Denna utredning lär kosta staten en hel del.

Känns onödigt om alla inblandade ska behöva spara pengar till skyddsvästar istället för att lägga energi på utredningen.

Jag var övertygad om att hela förundersökningen skulle läggas ned innan tingsrätten med tanke på hur grova fel man gjort. Åklagarna verkar dock vara modiga och tycker själva att man inte ska följa lagen. Man kan ju tycka att staten ska föregå med gott exempel.
Citera
2019-07-25, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 23-aringen
Har din klient överklagat beslutet? UHR kommer lämna negativa beslut till alla de kan hitta.
För oss som inte sett löftet om radering så får du gärna visa det avtalet för oss andra. Att radera någonting innebär dessutom inte att något totalförstörs, raderade filer går att återskapa trots att de är raderade.

De inblandade kan självklart inte heller räkna med att flera myndigheter begår grova brott för att försöka stoppa fusket. Det är trots allt Sverige vi bor i, ett land där man påstår att rättssäkerheten är hög och där utredningar går till på ett bra och lagligt sätt.

Din klient kan säkerligen stämma staten för detta negativa beslut, särskilt när den stora brottmålsprocessen är över. Det är nog bättre att lägga pengarna på en duktig jurist än på en österländsk sniper, myndigheterna fattar beslut som de kanske inte borde göra. Olagligt åtkommen bevisning väger inte heller särskilt tungt i en domstol, det tror jag inte att UHR har tänkt på. De känner nog överhuvudtaget inte ens till de omständigheterna eftersom EBM går bakom ryggen på både skatteverket, UHR och hela Sveriges befolkning. Denna utredning lär kosta staten en hel del.

Känns onödigt om alla inblandade ska behöva spara pengar till skyddsvästar istället för att lägga energi på utredningen.

Jag var övertygad om att hela förundersökningen skulle läggas ned innan tingsrätten med tanke på hur grova fel man gjort. Åklagarna verkar dock vara modiga och tycker själva att man inte ska följa lagen. Man kan ju tycka att staten ska föregå med gott exempel.

Lucas Kjellin Gardebrand
19970310-XXXX
Persikogatan 11
241 36 Eslöv

Be lucas smsa mig 070 009 25 19
Citera
2019-07-25, 12:09
Medlem
Nu tycker jag det börjar överdrivas här. Ska man verkligen gå så långt att man ska ta livet av flera personer pga ett provresultat? Vi människor gör fel. Det är mänskligt..
Citera
2019-07-25, 12:52
Medlem
Äntligen börjar det bli spännande på riktigt. Vad förväntar man sig när man bryter en överenskommelse med hundratals blattar? LKG är körd.
Citera
2019-07-25, 13:52
Medlem
firemires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av musfuktaren

Be smsa mig 070 009 25 19

OG är bror med VG, LKG har inget med dem att göra, så där lär du inte få någon kontakt via 21-aringen. Var kommer ens summan 98000kr från?
Citera
2019-07-25, 17:42
Medlem
Slarvpelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 23-aringen
/../
/../
Jag har inte sett några "avtal", men hp-hjälpen lovade gång på gång att gammal kundinformation skulle raderas. Vill inte diskutera något, bara informera.

Citat från HP-Hjälpens hemsida, FAQ.
"Är det säkert att anlita er?
Vi jobbar väldigt diskret och proffesionellt, all information om gamla kunder tas bort efter affären är klar."

Källa: http://web.archive.org/web/20180317192517/http://hp-hjalpen.com/FAQ.html

Vidare lovade hp-hjälpen i mailkontakten med kunderna att all information skulle raderas.
"All information tas bort när du betalt för tjänsten"
Källa: FUP K698-18 s.373

Citat:
LKG
1997XXXX-XXXX
Pxxxxxxgatan 11
XXX XX Eslöv

Be LKG smsa mig 070 009 25 19
Jag ser att ditt SMS-nummer är mest eftersökt av Östgötar och Skåningar, så meddelandet har gått fram.

Lägger också märke till att LKG har flyttat hem. Då kör han garanterat cryptovaluta-spekulationer på heltid. Så 100.000kr är småpengar för honom.
Citera
2019-07-25, 17:52
Medlem
HP-hjalpens avatar
Citat:
.

Jag skulle hålla mig utanför detta. Försökte skriva till dig privat men det går inte då du inte har 50 inlägg.

Jag förstår du är besviken. Det blev jag också när VG, OG och LKG åkte fast. Jag förstår också att du är upprörd, du har förlorat pengar, tid och din pappa. Jag beklagar den sorgen. Förlorat tid och pengar har vi alla gjort i detta. Men ska du ta ut din ilska så gör det inte på dem. LKG var 19 år när han kom till oss och tyckte verksamheten var spännande. OG har bara hjälpt sin bror och VG har förlorat miljoner kronor och fick sitta inlåst i över 8 månader. Det var inte heller deras fel att uppgifterna fanns. När de togs så bröts all kontakt, och ingen visste vad de skulle göra. De var rädda att jag som styrde verksamheten skulle bli arg om listorna försvann, det var därför LKG grävde ner dem, för att skydda dig och de andra. Det hade varit säkert om inte AL och ES bedrog honom, och det kan du inte klandra honom för. Som andra sagt här så har du begått lika mycket misstag som de andra. Det var ingen som trodde denna verksamhet var olaglig.

Citat:
Ursprungligen postat av Slarvpelle
.

Se vad jag svarade musfuktaren om listorna.
Senast redigerad av HP-hjalpen 2019-07-25 kl. 17:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in