Citat:
Ursprungligen postat av
MikeEhrmantraut
Jag måste tyvärr meddela att min klient fått ett väldigt dåligt besked från UHR. Detta innebär att nedräkningen startat igång och nu sitter inga säkra längre.
Har följt tråden aktivt och även sett att man skämtat om mitt ”Alias”. Man får helt enkelt ta det hur man vill, det är upp till var och en. Men nu är det seriöst, det spelar ingen roll vad som förlorats av de inblandade.
Man bröt mot en väldigt väldigt seriös regel. ”Betala och vi raderar dig från alla våra dokument permanent”. Detta följdes inte, så alla som är inblandade har nu bränt sig.
Det kan vara idag. Det kan vara imorgon. Det kan vara om tio år, oavsett plats så kommer detta lösas på ett eller annat sätt. Min klient är ingen ordinarie person.
Önskar er alla lycka till.
Har din klient överklagat beslutet? UHR kommer lämna negativa beslut till alla de kan hitta.
För oss som inte sett löftet om radering så får du gärna visa det avtalet för oss andra. Att radera någonting innebär dessutom inte att något totalförstörs, raderade filer går att återskapa trots att de är raderade.
De inblandade kan självklart inte heller räkna med att flera myndigheter begår grova brott för att försöka stoppa fusket. Det är trots allt Sverige vi bor i, ett land där man påstår att rättssäkerheten är hög och där utredningar går till på ett bra och lagligt sätt.
Din klient kan säkerligen stämma staten för detta negativa beslut, särskilt när den stora brottmålsprocessen är över. Det är nog bättre att lägga pengarna på en duktig jurist än på en österländsk sniper, myndigheterna fattar beslut som de kanske inte borde göra. Olagligt åtkommen bevisning väger inte heller särskilt tungt i en domstol, det tror jag inte att UHR har tänkt på. De känner nog överhuvudtaget inte ens till de omständigheterna eftersom EBM går bakom ryggen på både skatteverket, UHR och hela Sveriges befolkning. Denna utredning lär kosta staten en hel del.
Känns onödigt om alla inblandade ska behöva spara pengar till skyddsvästar istället för att lägga energi på utredningen.
Jag var övertygad om att hela förundersökningen skulle läggas ned innan tingsrätten med tanke på hur grova fel man gjort. Åklagarna verkar dock vara modiga och tycker själva att man inte ska följa lagen. Man kan ju tycka att staten ska föregå med gott exempel.