2019-04-27, 13:37
Medlem
23-aringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firemire
Nämn en sak som jag skrivit som bara part känt till?
I won’t, du får leva med att jag bara påstår det helt enkelt
Citera
2019-04-27, 13:38
Medlem
firemires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christianbadass
Det är väldigt vad blöder för dessa fuskare. Är du en sedvanlig svenne Cuck eller fuska du själv?

Nej, jag blöder inte för fuskarna, jag är för en rättvis process. Det innebär att man inte tar lagen i egna händer och själv begår lagbrott för att det är rättvist när någon annan gjort det.
Senast redigerad av firemire 2019-04-27 kl. 13:45.
Citera
2019-04-27, 13:39
Medlem
firemires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 23-aringen

Var väl det jag tänkte du kan ju återkomma när du har något konkret. Du har väl själv läst FUPen några gånger och lär veta att det finns få saker som är hemliga längre.
Senast redigerad av firemire 2019-04-27 kl. 13:43.
Citera
2019-04-27, 14:10
Medlem
Citat:
Låter som rättegången ”jag tänker inte svara-för jag har inget bra svar” 😎
Citera
2019-04-27, 14:18
Medlem
23-aringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chickolina
Eller som jag sagt i hela förundersökningen: jag tänker inte hjälpa någon myndighet att utreda någon annans brott så länge jag sitter häktad och blir behandlad som en påse skit.
Citera
2019-04-27, 14:38
Medlem
Citat:
Eller som jag sagt i hela förundersökningen: jag tänker inte hjälpa någon myndighet att utreda någon annans brott så länge jag sitter häktad och blir behandlad som en påse skit.

Helt rätt!

Skönt att veta att några från VT17 klarar sig iallafall!
Citera
2019-04-27, 14:56
Medlem
23-aringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firemire
Var väl det jag tänkte du kan ju återkomma när du har något konkret. Du har väl själv läst FUPen några gånger och lär veta att det finns få saker som är hemliga längre.
En förundersökning där åklagarna struntar i att faktiskt utredda brotten och där de tilltalade inte får lägga fram sin egna bevisning är ju så trovärdig.
Lägg sedan till att åklagare, förhörsledare och skatteverkets handläggare är misstänkta för brott.
Man har dessutom använt olagliga förhörsmetoder och olagliga beslag. Utöver det har man inte låtit de tilltalade ta fram sitt deklarationsunderlag, hindrat de tilltalade från att skaffa juridiska ombud i skatteprocessen mm.

Trovärdig förundersökning. Verkligen. Man får sån känsla av att åklagarna varit objektiva.
Senast redigerad av 23-aringen 2019-04-27 kl. 15:00.
Citera
2019-04-27, 15:06
Medlem
ssalks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbacksuger4
Hon den enda svenskan i listan ser väldigt söt ut och driver städfirma, kan det verkligen stämma att hon är en fuskare? Kan det intr vara förtal?
Hon skrev högskoleprovet våren 2018. I delprov två hade hon bara 3 fel fram till fråga 27. Från fråga 28 avbröts sändningarna då polisen gjorde tillslaget vid sambandscentralen. På dom resterande 13 frågorna hade hon hela 9 fel. Av det kan man dra en enkel slutsats. Återstår bara om det räcker till åtal? Känns som svagt bevis mot tidigare åtal. Men det finns kanske mer underlag i form av pengaöverföringar eller förhör?

Citat:
Ursprungligen postat av rumsregler
Listan från 2018 är dock inte väldigt hållbar, den listan skrevs 1 månad innan provet så det är inte säkert att alla de faktiskt fullbordade fusket. Flera kan ha hoppat av, fått hinder osv.
Listan jag presenterade är hållbar, då den bara innehåller personer som stod åtalade i höstas eller som förekom i fortsatt utredning. Det finns bevis på att dom alla har skrivit under provet. Jag maskerade dom namnen som inte förekom i någon utökad utredning. Ser i efterhand att jag missade maskera ett eller två namn på sista sidan. Mitt fel.

Dom rödmärkta namnen var lediga plaster i den ursprungliga listan, men med hjälp av kund-id från FUP så gick det att placera in de åtalade fuskarna i dessa luckor från huvudhärvan, B1296-18 i Nrk TR.

Alla fuskare som blev tagna på bar gärning våren 2018 var dom som polisen kunde läsa av namn och adress på paketen som ligan skickade ut sista månaden. Därför hamnade många av dessa "sista-minuten-fuskarna" i luckor på den gamla listan.

Citat:
Ursprungligen postat av Chickolina
High-five på den! Verkar som att forumet känner 23-åringen bättre än han själv!
Citera
2019-04-27, 16:59
Medlem
ssalks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fraktaz
Enligt uppgifter ska datainspektionen ha startat ett ärende mot EBM Linköping. Misstänker att det har med detta mål att göra. Någon som har koll?

Vad händer nu när åklagaren valde att tiga? Överklagade domar har ej besvarats och svarstiden verkar ha gått ut för åklagaren. Har aldrig tidigare varit med om det. Det måste vara fullständigt unikt!
Jag pratade med datainpektionen i torsdags, och då fanns det inget öppet ärende från dom avseende ekobrottsmyndigheten i Linköping eller det pågånde målet mot hp-hjälpen. Var det bara ett rykte eller blev ärendet nedlagt direkt? Eller gällde det någon annan myndighet?
Senast redigerad av ssalk 2019-04-27 kl. 17:03.
Citera
2019-04-27, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ssalk
Hon skrev högskoleprovet våren 2018. I delprov två hade hon bara 3 fel fram till fråga 27. Från fråga 28 avbröts sändningarna då polisen gjorde tillslaget vid sambandscentralen. På dom resterande 13 frågorna hade hon hela 9 fel. Av det kan man dra en enkel slutsats. Återstår bara om det räcker till åtal? Känns som svagt bevis mot tidigare åtal. Men det finns kanske mer underlag i form av pengaöverföringar eller förhör?

Listan jag presenterade är hållbar, då den bara innehåller personer som stod åtalade i höstas eller som förekom i fortsatt utredning. Det finns bevis på att dom alla har skrivit under provet. Jag maskerade dom namnen som inte förekom i någon utökad utredning. Ser i efterhand att jag missade maskera ett eller två namn på sista sidan. Mitt fel.

Dom rödmärkta namnen var lediga plaster i den ursprungliga listan, men med hjälp av kund-id från FUP så gick det att placera in de åtalade fuskarna i dessa luckor från huvudhärvan, B1296-18 i Nrk TR.

Alla fuskare som blev tagna på bar gärning våren 2018 var dom som polisen kunde läsa av namn och adress på paketen som ligan skickade ut sista månaden. Därför hamnade många av dessa "sista-minuten-fuskarna" i luckor på den gamla listan.

High-five på den! Verkar som att forumet känner 23-åringen bättre än han själv!

Jo om det är som du ger verkar det ju väldigt misstänktsamt. Hon är inte tjejen som jag förväntar mig det av. Har en sympatisk jobbsite och ser som sagt väldigt söt ut.
Citera
2019-04-27, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbacksuger4
Jo om det är som du ger verkar det ju väldigt misstänktsamt. Hon är inte tjejen som jag förväntar mig det av. Har en sympatisk jobbsite och ser som sagt väldigt söt ut.

Tänk med det stora huvudet istället för det lilla.
Citera
2019-04-27, 17:38
Medlem
23-aringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ssalk
Jag pratade med datainpektionen i torsdags, och då fanns det inget öppet ärende från dom avseende ekobrottsmyndigheten i Linköping eller det pågånde målet mot hp-hjälpen. Var det bara ett rykte eller blev ärendet nedlagt direkt? Eller gällde det någon annan myndighet?
EBMs dataskyddsombud sitter i Stockholm, inte i Linköping.
Det pågår rättsliga processer mot EBM pga deras felaktiga hantering av personuppgifter. Fråga datainspektionen om de fortfarande håller på med sitt tillsynsärende mot Ekobrottsmyndigheten så får du nog ett annat svar, såvida dom inte är klara då förstås. De rättsliga processerna fortgår i alla fall.
Datainspektionen har dessutom fullt upp sedan GDPR började gälla så svaret lär ju dröja såvida du inte har någon personlig kontakt där.

Skatteverket är också inblandade. Där finns det dessutom polisanmälningar om flertalet misstänkta brott. Det lär komma in många fler vartefter, även mot andra myndigheter som är inblandade i den här härvan.
Senast redigerad av 23-aringen 2019-04-27 kl. 17:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in