Citat:
Ursprungligen postat av
Flashbacksuger4
Hon den enda svenskan i listan ser väldigt söt ut och driver städfirma, kan det verkligen stämma att hon är en fuskare? Kan det intr vara förtal?
Hon skrev högskoleprovet våren 2018. I delprov två hade hon bara 3 fel fram till fråga 27. Från fråga 28 avbröts sändningarna då polisen gjorde tillslaget vid sambandscentralen. På dom resterande 13 frågorna hade hon hela 9 fel. Av det kan man dra en enkel slutsats. Återstår bara om det räcker till åtal? Känns som svagt bevis mot tidigare åtal. Men det finns kanske mer underlag i form av pengaöverföringar eller förhör?
Citat:
Ursprungligen postat av
rumsregler
Listan från 2018 är dock inte väldigt hållbar, den listan skrevs 1 månad innan provet så det är inte säkert att alla de faktiskt fullbordade fusket. Flera kan ha hoppat av, fått hinder osv.
Listan jag presenterade är hållbar, då den bara innehåller personer som stod åtalade i höstas eller som förekom i fortsatt utredning. Det finns bevis på att dom alla har skrivit under provet. Jag maskerade dom namnen som inte förekom i någon utökad utredning. Ser i efterhand att jag missade maskera ett eller två namn på sista sidan. Mitt fel.
Dom rödmärkta namnen var lediga plaster i den ursprungliga listan, men med hjälp av kund-id från FUP så gick det att placera in de åtalade fuskarna i dessa luckor från huvudhärvan, B1296-18 i Nrk TR.
Alla fuskare som blev tagna på bar gärning våren 2018 var dom som polisen kunde läsa av namn och adress på paketen som ligan skickade ut sista månaden. Därför hamnade många av dessa "sista-minuten-fuskarna" i luckor på den gamla listan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Chickolina
Låter som rättegången ”jag tänker inte svara-för jag har inget bra svar” 😎
High-five på den! Verkar som att forumet känner 23-åringen bättre än han själv!