2018-04-11, 23:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
"Bevis" - tror du vi sitter i någon domstol? Här pratar vi om sannolikheter. Enligt alla FN-rapporter baserade på allmänt vedertagna metoder så kommer man fram till att Assadregimen är den största sannolika boven. Detta baseras på en helhetsbedömning.

Anser du att det är samma läger som Saddam? Saddam var USA ensamma om att lägga fram den s.k. bevisningen. Idag vet vi att FN själva bekräftar användningen och boven. Lär dig att dra jämförelser, pundare.
Pundare, varför kallar du mig det?

Brist på argumentation, FN har noll koll, en hel del av de sk opartiska organisationera är allt annat än objektiva.

Ta och leta fram några trovärdiga reportrar som varit där istället, dom har ALLA en helt annan syn på allt detta.

Men du vet såklart bättre USA troll.
Citera
2018-04-11, 23:40
Medlem
ThuleSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Tack, du kunde inte förklara det. Håll käft nu.

Hur vill du att jag ska bevisa något sådant? Göra en Charles-Ingvar Jönsson lista på allt som behövs eller?
Citera
2018-04-11, 23:41
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Estramus
http://www.newsweek.com/now-mattis-admits-there-was-no-evidence-assad-using-poison-gas-his-people-801542
Tala alltid om vad du vill säga med en länk och citera ur texten för att visa att länken verkligen säger det du vill ha sagt med den. Efter tusen besvikelser kollar jag inte längre när någon bara kastar in länkar utan att skriva något.

Citat:
Ursprungligen postat av SpartanPrepper
Du ljög rakt ut om två saker igår.

1. Du ljög om att Kina inte stöttar den Ryska resolutionen att låta OPCW inleda en självständig utredning i Douma. https://www.rt.com/news/423751-un-syria-resolutions-vote/

2. Du ljög om att Ryssland och Kina inte har en militärallians. https://www.westernjournal.com/china-announces-military-alliance-with-russia-to-show-americans/

Vad är du för en människa? Du bidrar med mer skada med dina konstanta lögner än vad du gör för att försöka bidra med någon dialog om att få fram sanningen.
Vilken djävla idiot du är

1. Citera mig där jag sa det eller erkänn att det är du som ljuger nu om vad jag sagt.

2. De har fortfarande ingen militärallians. Säg vad alliansen heter och vad den innebär. Norge och Sverige har också ett visst militärt samarbete men det innebär inte att vi har en militärallians med norrmännen.
Citera
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThuleSociety
Hur vill du att jag ska bevisa något sådant? Göra en Charles-Ingvar Jönsson lista på allt som behövs eller?
När skrev jag något om att du ska bevisa?
Citera
Bannlyst
Undrar om det finns någon mer här som ser och lyssnar på AMTV?
Har följt dem ett tag nu, men endast för nöjes skull.
Citera
2018-04-11, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
1. Har Assad brytt sig tidigare om några konsekvenser av nånting?

2 & 3. Men Assad däremot vill inte va på den säkra sidan och avgöra situationen med ett avgörande anfall?

4. De släppte bomberna för att spara på tiotusentals amerikanska liv. Förkorta kriget med flera månader, samt naturligtvis för att tvinga Japan till förhandlingsbordet för att skriva på ett fredsavtal. Det stod till och med i din historiebok på högstadiet/gymnasiet skulle jag tro.

5. Det finns väldigt få amerikanska soldater i Tyskland. Tyskland har heller ingenting emot att de är där.

1. Assad har förmodligen aldrig använt några jävla kemiska vapen. Och majoriteten syrier stöder Assad vare sig du vill det eller inte. Det har opinionsundersökningar visat. Det har aldrig lyfts fram några faktiska bevis från USA vad gäller kemvapen, trots att USA hävdat att de haft "säkra bevis" trots att Ryssland envist har försökt förmå dem att visa dessa "bevis". Dessutom dödar USA civila på regelbunden basis, samt att de använt kemiska vapen i tidigare konflikter, så de är inte i någon jävla position att peka finger åt andra.

2 & 3. Man "avgör" ingenting med kemiska vapen. Kemiska vapen är inte kärnvapen. Vad sägs om att fortsätta som de gjort nu framgångsrikt utan att skapa en massa uppmärksamhet?

4. "Det stod i en historiebok", herregud, jag tänker inte ens kommentera detta.

5. För det första, det vet du inte ett jävla skit om, och för det andra, tyskar är väl lika mycket i en rosa bubbla som svenskar när det gäller den politiska situationen. Så att vi inte ser några massprotester i Tyskland är väl samma anledning till varför vi inte ser några massprotester i Sverige efter alla massvåldtäkter och massiva invällarpolitik.
Senast redigerad av IKN 2018-04-11 kl. 23:46.
Citera
2018-04-11, 23:44
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpartanPrepper
Assad har inga kemvapen och har inte haft sen 2013, så då återstår bara ett fåtal aktörer.

https://www.theguardian.com/world/2013/oct/06/syria-chemical-weapons-destroyed
https://en.wikipedia.org/wiki/Destruction_of_Syria%27s_chemical_weapons
https://www.nytimes.com/2013/09/15/world/middleeast/syria-talks.html

Hur många gånger måste jag förklara för er? Assad lät FN förstöra hans sista kemiska förråd 2013! Långt innan
Ja just det för FN har ju säkert sökt igenom hela Syrien så det kan inte finnas kvar några kemvapen eller tillverkas några nya...
Citera
2018-04-11, 23:45
Bannlyst
Putins svar angående trump tweet.

Responding to a threat from US President Donald Trump, who said Russia should prepare for “nice new and smart missiles” launched by America at Syria, Moscow said if the weapons were smart, they would target terrorists.

Citera
2018-04-11, 23:47
Medlem
Newfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekonomista
Så om det blir nu WW3.

Vad är det som orsaker den, är det syrien? Tror inte det, utan det måste finnas annat, speciellt när USA har så mycket skulder, och oljan tar slut snart samt petro yuan.

Men en sak skrämmer mig och det är att på den senaste tiden så har det hänt mycket bakom kulliserna tex hesa fredrik i sverige samt andra länder med liknande system som tryckt i gång sina system av misstag, hmm av misstag?

Snarare har de gjort en stress test för att se hur man hade agerat, och för att inte nämna så har det i samband med nordkoreas teater resulterat i att flera länder mobiliserat sina strategiske positioner och skydd militärt sätt. Jag tror inte att det är en slump.

Eller så handlar det bara om att MSB har skitit att underhålla sina anläggningar/system under nedrustningen och nu när man ger det lite "kärlek" igen visar det sig att dom inte funkar som dom ska längre helt enkelt, eller att pesonalen inte har koll längre.
Citera
2018-04-11, 23:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ekonomista
Så om det blir nu WW3.

Vad är det som orsaker den, är det syrien? Tror inte det, utan det måste finnas annat, speciellt när USA har så mycket skulder, och oljan tar slut snart samt petro yuan.

Men en sak skrämmer mig och det är att på den senaste tiden så har det hänt mycket bakom kulliserna tex hesa fredrik i sverige samt andra länder med liknande system som tryckt i gång sina system av misstag, hmm av misstag?

Snarare har de gjort en stress test för att se hur man hade agerat, och för att inte nämna så har det i samband med nordkoreas teater resulterat i att flera länder mobiliserat sina strategiske positioner och skydd militärt sätt. Jag tror inte att det är en slump.

Nu har du nog tagit ett foliepiller för mycket. Några andetag och ta ett steg tillbaka. Det kommer med stor sannolikhet att hända något i Syrien, de nästkommande dagarna, det har jag bra uppgifter om (Nej, inte sedvanliga foliehattskonspirationsbloggar som källa), men att EU, USA och NATO skulle inleda en större offensiv just nu är inte på kartan. Däremot är det ökade spänningar som fått iranska trupper att förflytta sig, men även amerikanska trupper i Jordanien har mobiliserats.

Om det ens regnar bomber inatt så kommer det vara ytterst förskitiga offensiver med särskilda mål. Det krävs en riktig dealbreaker för att det ska bli full frontal mellan större krigsmakter där nere. Israel kanske kan leverera ännu en false flag dock för att få till det.
Citera
2018-04-11, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stridshingsten
Det är bara en tidsfråga innan det blir krig mellan USA/EU och Ryssland, frågan är bara när.

Jag undrar dock vad alla Trumps hängivna följare på högerkanten kommer säga ifall han invarderar Syrien. De tjatade ju om att Hillary skulle göra det och starta WW3 om hon skulle vunnit. Förmodligen kommer de säga att han spelar ”4D-shack” eller att det är George Soros fel.

Att trump svek sina vallöften. Han gick till val med utfästelser om mindre inblandning och att närma sig ryssland. Vilket ju han blev anklagad för? sen kan man säga att det är naivt att tro på Donalds vallöften ok. Men jag Tror att många trodde lite på det. Jag själv tex! Men nej, han sålde ut till israel osv. Sen vet man inte vad det här är för manövrerande. Trump trappar upp madman stilen. Man vill jaga bort ryssland från medelhavet, deras enda marinbas där ligger i syrien. Och mkt annat säkert. Allmän maktkamp.
Usa har ju bombat sönder mellanöstern och Afghanistan länge nu med olika presidenter men det här är ju globalt instabilt.
Citera
2018-04-11, 23:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Ja just det för FN har ju säkert sökt igenom hela Syrien så det kan inte finnas kvar några kemvapen eller tillverkas några nya...

Det tillverkas ju nya av den Islamska armén. Men när den fabriken avslöjades var ingen västmedia intresserad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in