2018-04-11, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Artikeln hävdar att Trump skulle känt till komplotten och avskedat Tillerson på grund av den, vilket i så fall skulle innebära att han i nuläget är medveten om att det som hände var en false flag men driver på krigshetsen och skuldbeläggandet av Assad ändå, av andra skäl.

Ja, precis. Personligen tror jag att det är exakt på det sättet.
Citera
2018-04-11, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
1. Boxaren som delar ut knock-outen behöver inte oroa sig för några förödande konsekvenser efter knock-outen.

2. För att de inte behöver oroa sig för några förödande konsekvenser genom att skjuta sönder de två sista stridsvagnarna.

3. För att de får ett bättre övertag i matchen och inte behöver tänka på några förödande konsekvenser att slå in flera mål i en jävla hockeymatch.

4. De släppte bomberna för att påskynda slutet och att de var riktiga jävla psykopater som förmodligen ville se dem "in action" precis som de experimenterade med eldstormar i Dresden trots att det inte fanns någon poäng med att bränndöda hundratusentals tyskar i Dresden. Och juste, det fanns inga förödande konsekvenser att släppa dessa två atombomber över Japan hur horribelt det än må låta. Tyskland var besegrat och Japan var ensamma kvar.

5. Jadu du kanske kan svara på den jävla frågan själv? Varför finns det fortfarande amerikanska soldater i Tyskland? För att USA liksom Sovjet är/var imperialistiska stater som vill expandera sin makt och inflytande. Använd din hjärna.

1. Har Assad brytt sig tidigare om några konsekvenser av nånting?

2 & 3. Men Assad däremot vill inte va på den säkra sidan och avgöra situationen med ett avgörande anfall?

4. De släppte bomberna för att spara på tiotusentals amerikanska liv. Förkorta kriget med flera månader, samt naturligtvis för att tvinga Japan till förhandlingsbordet för att skriva på ett fredsavtal. Det stod till och med i din historiebok på högstadiet/gymnasiet skulle jag tro.

5. Det finns väldigt få amerikanska soldater i Tyskland. Tyskland har heller ingenting emot att de är där.
Citera
2018-04-11, 23:33
Medlem
Vintergrisens avatar
Det ska sägas att jag brukar fnysa åt alla "nu är det väl dags för WWIII"-trådar här på Flashback men just det här läget känns faktiskt oroväckande på allvar. Om vi ponerar att US/UK/FR faktiskt går in militärt mot den syriska regimen måste antingen Ryssland, och Iran antar jag, antingen släppa Syrien eller så har vi en riktigt besvärlig situation där Ryssland i princip är i krig med diverse västmakter.

Vidare känns det minst sagt oroväckande att västmakterna tycka vara öppna för en militär insats trots att några direkta bevis på att den Syriska regimen skulle ha använt kemiska vapen faktiskt saknas. Endast den med minne som en åsna har väl glömt hur det lät när USA gick in i Irak.
Citera
2018-04-11, 23:34
Medlem
ThuleSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Förklara för mig hur USA skulle kunna genomföra dig. Jag ändrar min åsikt om du lägger fram ett rimligt scenario. Steg för steg.

Vad pratar du om? Vad är det som är svårt med det om man heter USA? Det är väl hur enkelt som helst.

Det finns ju inga som konfronterar USA på samma sätt som man konfronterar Ryssland. Alla bugar så fort världspolisen visar sig.
Citera
2018-04-11, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Du får tänka på att kemiska vapen används inte beroende på hur det generella militära läget ligger till. Kemiska vapen används för enskilda områden för att dels bespara manskap och snabba på kapitulationen av fienden.

Varför använda just kemvapen när risken är att USA kan intervenera? Den risken finns inte. Enligt USA har Assadregimen använt 215 gånger kemvapen under konfliktens gång. Jag tvekar på att de behövde en 216:e för att rättfärdiga en intervention. Sedan har de ju FN-ledda rapporter som bekräftat Assads skuld, så det är inte heller frågan om en egen amerikansk bedömning såsom i Irak.

Alltså, Assadregimen behöver inte oroa sig ett dugg för en amerikansk intervention som ska avsätta honom.

Sedan vet vi ju inte om det var Assad, d.v.s en politiska institutionen som beordrade attacken, eller om det var militären. Vi vet ju att Assads militär utgör en egen självständiga entitet. De kan ha tagit besluten själva utan Assads medgivande.

Äntligen en vettig analys!

Kemvapen är dessutom mer ett terrorvapen än ett effektivt militärt vapen. Precis som kärnvapen som är politiska instrument mer än nånting annat.
Citera
2018-04-11, 23:36
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sukhoi-t50
"Accepterar FN:s auktoritet så kan inte ens gud övertala dig", vad är det för argumentation!!!

"lagt skulden"

Jag har aldrig sett någon form av bevis i media, lika lite som det snackades om Saddam Gadaffi mfl, fake news false flag.
"Bevis" - tror du vi sitter i någon domstol? Här pratar vi om sannolikheter. Enligt alla FN-rapporter baserade på allmänt vedertagna metoder så kommer man fram till att Assadregimen är den största sannolika boven. Detta baseras på en helhetsbedömning.

Anser du att det är samma läger som Saddam? Saddam var USA ensamma om att lägga fram den s.k. bevisningen. Idag vet vi att FN själva bekräftar användningen och boven. Lär dig att dra jämförelser, pundare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
Fria Tider är en hittepåtidning som varvar vinklade nyheter med rena lögner.

Bra argument. Kan du ge ett enda exempel på rena lögner på Fria Tider? Annars är det du som härmed är en bevisad hitte-på-lögnare som varvar det ena politiskt korrekta dravlet med det andra och totalt saknar förmåga att tänka kritiskt och reflektera ... eller möjligtvis helt enkelt bara är dum i huvudet och på allvar tror på det du skriver.

Jag är osäker på vilket, faktiskt, men det mesta tyder tyvärr på det sistnämnda ... men motbevisa mig gärna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Det ska sägas att jag brukar fnysa åt alla "nu är det väl dags för WWIII"-trådar här på Flashback men just det här läget känns faktiskt oroväckande på allvar. Om vi ponerar att US/UK/FR faktiskt går in militärt mot den syriska regimen måste antingen Ryssland, och Iran antar jag, antingen släppa Syrien eller så har vi en riktigt besvärlig situation där Ryssland i princip är i krig med diverse västmakter.

Vidare känns det minst sagt oroväckande att västmakterna tycka vara öppna för en militär insats trots att några direkta bevis på att den Syriska regimen skulle ha använt kemiska vapen faktiskt saknas. Endast den med minne som en åsna har väl glömt hur det lät när USA gick in i Irak.

Det är sjukt oroväckande hur alla inblandade i den här soppan håller på..
Citera
2018-04-11, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av used66
[/b]

jag känner ganska många från Syrien och - ingen - ja ingen - håller med om din bild av verkligheten. men jag antar att du har rätt.

vadå "plocka bort Assad"? ersätta honom med rebeller/dårar? blir ju säkerligen ett tryggt Syrien att bygga vidare på.
Inte mitt fel att du umgås med regimtrogna, Assad är naturligtvis den farligaste dåren av alla men man behöver inte nödvändigtvis göra som man gjorde i Irak.
Citera
2018-04-11, 23:38
Medlem
Blir det några bomber eller? Dom sa ju inom 24h
Citera
2018-04-11, 23:39
Medlem
Newfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av District9
Är det ingen som fattar hur trump jobbar? Det är väl ganska tydligt hur han tänker. Hans taktik har fungerat 2 gånger och han kör den på Ryssland nu. Första gången var det med att hota Nordkorea - det fungerade och ett möte med kim.

Andra var ett stort handelskrig med kina. - Stora hot osv. vad har hänt? Kriget blåst ner och trump fått igenom sin vilja.

Nu tredje gången. Hotar ryssland genom att skicka massa skepp och om en attack.Sedan 1 timma efter skriver han meddelande att han kan lätta på de ekonomiska trycket mot ryssland bara ryssland följer världsordningen, med bland annat att släppa Assad och Iran.

Trump kalkylerar att Ryssland kommer förhandla med honom de närmaste dagarna om en "deal". Och för att rädda ansikte har han planerat att med ryssland och en förvarning skicka 60 missiler igen som knappast kommer orsaka någon skada och ryssland kommer stå idela. Kanske gör de någon radar jaming för att skydda sitt egna anseende.

Men jag tror knappast Putin som har offrat många ryska soldaters liv och enorma pengar på syrien gör en deal med Trump. Så blåst är inte putin.

Trump leker med elder

Och jag tycker det är så JÄVLA tråkigt hur väst mobbar ryssland och massmördar miljontals människor i Mellanöstern och folk är så hjärntvättade och säger att det "demokratiska" väst gör är så bra mot dessa människor. Befriar dom från ett tryggt samhälle med en diktator till ett demokratisk IS samhälle med massmord för alla som inte ber 22 gånger om dagen.

Fan vad äcklig väst har blivit. Mord efter mord för maktens skull.

Jävlar vad du är ute och cyklar. Konflikten bottnar i kampen om makten om mellanöstern. En kamp som pågått mellan Iran och Saudi sedan slutet på 70-talet. Dvs mellan shia och sunnimuslimer. Muslimerna har mördat varandra i miljontals, en bråkdel av alla offer i det stora hela är från väst och öst.

Det finns många brickor i spelet, och en del är väst, andra öst. Det var iaf en fantasifull saga du lämnade om vad som kommer ske.
Citera
2018-04-11, 23:39
Bannlyst
Så om det blir nu WW3.

Vad är det som orsaker den, är det syrien? Tror inte det, utan det måste finnas annat, speciellt när USA har så mycket skulder, och oljan tar slut snart samt petro yuan.

Men en sak skrämmer mig och det är att på den senaste tiden så har det hänt mycket bakom kulliserna tex hesa fredrik i sverige samt andra länder med liknande system som tryckt i gång sina system av misstag, hmm av misstag?

Snarare har de gjort en stress test för att se hur man hade agerat, och för att inte nämna så har det i samband med nordkoreas teater resulterat i att flera länder mobiliserat sina strategiske positioner och skydd militärt sätt. Jag tror inte att det är en slump.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in