2018-04-21, 00:12
Medlem
Brutus01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CardinalSin
Jag har sett gott om källor på summan regeringen satsar på afghanerna men trådstarten hade kunnat lämna en hänvisning till vad regeringen satsar på svenska ungdomar, så det blir möjligt att förstå var 13 ggr mer kommer från.

Jag inser att det kan finnas i tråden men den är nu 44 sidor lång. Någon som kan ha förbarmande och ge en källa på det?
Hmm ja säg det. Det borde borde bli 400 miljoner men ingenstans ser jag någon sådan summa eller för den delen några satsningar specifikt mot svenska ungdomar.

Men TS har säkert en bra förklaring till rubriken.
Citera
2018-04-21, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
I din värld är ingen flykting eftersom de blir ekonomiska migranter tio meter från där bomberna slår ner. Men visst, vi kan inte hjälpa alla, inte ens alla flyktingar. Det är jag helt med på.

Ursäkta, vad får du 10m från bomber från? det är inga problem i ex Afghanistan beror på var och vilken region.

Tala om var det är 10 meter från alla regioner utom Kabul!
Citera
2018-04-21, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gammaray68
Är du bara obegåvad, eller rent korkad oxå?

Håller med dig, han är obegåvad. Om han har det tyckande för detta, ja då kan han betala mer skatt!

Varför ska vi bekosta dessa länder? Vad gör deras regeringar? (lever lux) Stoppar huvudet i sanden, låter oss betala Snälla rösta bort MP nu under gränsen, och denne svatsarn som åker världen över för våra pengar. Tack.
Citera
2018-04-21, 07:52
Medlem
fittleifs avatar
Blir så fly förbannad!!

Det är som när jag dagligen åker förbi vårat fina skägghotell här i staden, då tänker jag: vad fan ska dessa äldre män göra för nytta för Sverige i framtiden?
Citera
2018-04-21, 08:21
Medlem
Gabriel2017s avatar
Den här summan 5,2 miljarder eller 5200 miljoner har kommunerna ute i landet sparat in på inom framförallt vård och omsorg, man har sparat på de svagaste i samhället, de unga och gamla. Personer som inte kan tala för sig och som inte har sina aktivister i riskdagen. De har fått det sämre för att de ensamkommande "barnen" ska kunna leva bra. Man har ställt den svaga gruppen emot den gruppen som har aktivister och asylindustrin bakom sig de stora "barnens" beskyddare. Den här summan som kommunerna har legat ute med och tjänat in på besparingar på sina medborgare, får man nu igen. Då kommer 10 000 kronors frågan? Kommer kommunerna ute i landet gå tillbaka till det som var innan "barnen" kom till Sverige? Kommer resurserna ges tillbaka till dem som man tog dem från? Givetvis inte?
Givetvis inte, så länge man kan mjölka skattemedel till "barnen" så kommer det fortgå. De gamla, svaga i vårt samhälle får maka på sig. Budgeten visar tydligt var man prioriterar och inte är det de Svenska barnen. Nu ska ju ännu fler utan asylskäl få stanna "barnen" är vuxna och vår regering gör sitt yttersta för att manipulera lagen. Det finns barnfamiljer som fått avslag på sin asylansökan och som har fått lämna Sverige, deras barn som är barn har ingen asylaktivist brytt sig om. Asylaktivisternas "barn" måste vara nåt speciellt med dem, speciellt som de flesta inte ens är barn.
Citera
2018-04-21, 18:38
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParkLane66
Och i din värld är alla flyktingar bara dom kommer från ett land utanför EU och ekonomiska migranter finns inte.
Så är det inte. Det roliga med alla som hoppas på mig här är att ni antar massa saker som jag inte skrivit. Nä, i min värld finns det massor med ekonomiska migrantera som absolut inte har här att göra.
Citera
2018-04-21, 18:39
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammaray68
Är du bara obegåvad, eller rent korkad oxå?
Jag skulle säga att jag är mer begåvad än de flesta i denna tråd. Tex så brukar jag diskutera sakfrågan utan personliga påhopp. Det funkar bra nör man har vettiga argument.
Citera
2018-04-21, 19:30
Medlem
ParkLane66s avatar
Citat:
Så är det inte. Det roliga med alla som hoppas på mig här är att ni antar massa saker som jag inte skrivit. Nä, i min värld finns det massor med ekonomiska migrantera som absolut inte har här att göra.
Och du förutsätter massor av alla som är negativa till invandringen. Om du läser mitt svar var det bara en vändning av ditt eget argument
Citera
2018-04-21, 22:00
Medlem
8711s avatar
Citat:
Socialdemokraterna tar pengar från alla områden för att lägga på invandringen. I vårt Sverige prioriterar vi tryggheten och omsorgen för våra unga och äldre, istället för massinvandring och skolgång för vuxna afghanska män utan skyddsskäl. Den 9 september är det val. #SD2018

https://pbs.twimg.com/media/DbOlkd_WkAEY0jf.jpg

https://twitter.com/sdriks/statuses/987314791072124928

Citat:
Socialdemokraterna avsätter 2,9 miljarder kronor för att ge 9000 vuxna afghanska män utan skyddsskäl rätten att gå i svensk skola. För samma summa hade 10 miljoner barn kunnat få skolmaterial i ett år via UNHCR. Hur prioriterar du? Den 9 september är det val. #SD2018

https://pbs.twimg.com/media/DbPGqd9XkAAopNl.jpg

https://twitter.com/sdriks/statuses/987351178798358528
Citera
2018-04-22, 10:46
Medlem
Citat:
Sklnt att du fokouserar på personangrepp än på sakfrågan. Du är väl medveten om att du inte har nåt att komma med. Men jag antar du försöker vara lite cool.
Nu är du förvirrad igen. Stackars liten.

Det är du som inte har något att komma med. Det var du som inte ville svara på sakfrågan.
Det är du som är för feg för att ge belägg för dina absurda påståenden.

Om någon är så stor i käften och oärlig i sin argumentation som du allt som oftast är, så är lite personangrepp helt i sin ordning.

Jag försöker ingenting, jag är cool...............ultra-cool
Citera
2018-04-22, 10:52
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VFX
Ja vad ska man säga. Snart är det val och då blir det tack och farväl till Sossar och Miljömupparna.

Hatar för övrigt ordet Ensamkommande

Och den ”söta” finansministern lovade att det här skulle inte påverka välfärden för arbetande svenskar.
Sjukvården i Jämtland skall nu spara 100 miljoner och sparkar 100 personer i omsorgen.
Tänka sig, de afghanska barnen mellan 25-45 år behövde bevisligen de 5 miljarderna(!) bättre än svenska skattebetalare.
Batikhäxornas knulla får kosta hur mycket som helst tydligen.

Arma, ARMA djävla Sverige!
Citera
2018-04-22, 11:50
Medlem
JagSerUfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysAllIn
Och den ”söta” finansministern lovade att det här skulle inte påverka välfärden för arbetande svenskar.
Sjukvården i Jämtland skall nu spara 100 miljoner och sparkar 100 personer i omsorgen.
Tänka sig, de afghanska barnen mellan 25-45 år behövde bevisligen de 5 miljarderna(!) bättre än svenska skattebetalare.
Batikhäxornas knulla får kosta hur mycket som helst tydligen.

Arma, ARMA djävla Sverige!
Bara för att sjukvården ska spara så är det barnens fel? Kan ju faktiskt vara så att det är för lite folk som bor där och därför ska dom spara. Många orter som fått in flyktingar växer ju och gör att dom kan behålla sjukvård. Sen att dom är 25-45 år är en myt kan ha funnits något enstaka fall men att alla skulle vara vuxna är ren propaganda. Här är en film från youtube när dom firar en klasskompis som fyller år https://www.youtube.com/watch?v=3FiTfmWtG6o tycker det ser ut som vilka ungdomar som helst. Härligt att se hur glada och levande dom är här i Sverige.

En annan film om att bli utvisad https://www.youtube.com/watch?v=1mFWPso9x2E
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in