2018-04-20, 09:31
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jay.simpson
Varför bor då trollet i skitlandet Sverige? Kvalificerad arbetskraft väljer bort Sverige tack vare att ni ja du förstör Sverige. Importera våldtäksmän, terrorister och sexualbrottsllngar vem vill investera i en framtid i Sverige. Där barn kan vara mellan 25 till 48år och där svenska lagar inte inkluderar alla.

De som ändå vill hit. Jadu varför tror du att de vill hit till ett skitland ta sig genom säkra länder för att nå Sverige.

Expats väljer bort Sverige eftersom svenskar suger! Observera.. inte nysvenskar.. utan svenskar. Dvs ursvenska "Karlssons" och "Petterssons".

https://cms-internationsgmbh.netdna-ssl.com/cdn/file/2017-09/Expat_Insider_2017_The_InterNations_Survey.pdf

Sverige är lägst rankat av ALLA länder vad gäller:

- vänlighet
- möjlighet att skaffa sig nya vänner
- förmåga att få andra att känna sig välkomna

Citat:
This unfriendly welcome results in a high proportion of respondents sticking mainly with fellow foreigners.

Vi hamnar ok vad gäller trygghet, hälsa etc men är fortfarande bara på 14:e plats. I våra paradgrenar!

Socialt sett suger svenskar. Och sådana som du ligger nog i bräschen för denna svenska kompetens. Att suga som människa.

Det spelar ingen roll om vi är bra eller dåliga på att organisera eller bygga samhälle. Vi svenskar suger som folk. Vi är inte humana som individer. Men vi försöker köpa oss en sådan internationell stämpel genom vår invandringspolitik. Och det är bra. Eftersom vi humaniseras i takt med att vi umgås med invandrare.

Jag bor här eftersom jag växt upp här, och har mina rötter här. Jag vill att mina barn ska växa upp här. Och jag tror att Sverige kan bli ett skitbra land. Så jag kämpar för det och betalar en jävla massa skatt samtidigt som jag försöker påverka alla värdelösa, inhumana robotar till dumsvennar. Så att framtida generationer av svenskar slipper alla dessa psykiska och sociala defekter många av dagens svenska missfits lider av.

Defekter som uppkommit efter många hundra års sittande i ensamma, trånga stugor misstänksamt stirrandes på grannarna 9 mörka månader varje år.

Jag vill inte att Sverige ska bli ett land fyllt av känslolösa robotar som ser det som en bedrift att betala sina räkningar i tid och alltid ta rätt tåg till jobbet för att hinna. Jag vill ha ett levande och färgrikt Sverige. Fyllt av starka, positiva, vitala och globala svenskar.

Inte fyllt av inhumana och neanderthala B-svennar a la SD-tomtar som drar, eller slutar betala skatt så fort det passar dem (Om de kan vill säga. De flesta är dock för obegåvade/osäkra för att klara detta).

Och därför gör det mig ingenting att det satsas mycket mer på ensamkommande än på svensk ungdom. Mina barn har allt dom behöver ändå - undantaget socialt utvecklade svenska kompisar.

Så jag ser dessa satsade pengar på ensamkommande närmast som en psykoterapeutisk investering i framtida generationer svenskar. Både skitbra och alldeles nödvändigt!
Senast redigerad av Skilly 2018-04-20 kl. 09:52.
Citera
2018-04-20, 10:06
Medlem
Gammaray68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Att vi skulle bli minoritet i vårt eget land är,så tramsigt så det inte finns. Etniska svenskar är den överlägset största gruppen, fullständigt ohotad. Det är den gruppen alla invandrare blir efter några generationer (många etniska svenskar har invandrare i släkten).

Det finns inte så många syrier eller afghaner i Sverige som du verkar tro.
Är du bara obegåvad, eller rent korkad oxå?
Citera
2018-04-20, 10:08
Medlem
ParkLane66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Expats väljer bort Sverige eftersom svenskar suger! Observera.. inte nysvenskar.. utan svenskar. Dvs ursvenska "Karlssons" och "Petterssons".

https://cms-internationsgmbh.netdna-ssl.com/cdn/file/2017-09/Expat_Insider_2017_The_InterNations_Survey.pdf

- vänlighet

Vi hamnar ok vad gäller trygghet, hälsa etc men är fortfarande bara på 14:e plats. I våra paradgrenar!

Socialt sett suger svenskar. Och sådana som du ligger nog i bräschen för denna svenska kompetens. Att suga som människa.

Det spelar ingen roll om vi är bra eller dåliga på att organisera eller bygga samhälle. Vi svenskar suger som folk. Vi är inte humana som individer. Men vi försöker köpa oss en sådan internationell stämpel genom vår invandringspolitik. Och det är bra. Eftersom vi humaniseras i takt med att vi umgås med invandrare.

Jag bor här eftersom jag växt upp här, och har mina rötter här. Jag vill att mina barn ska växa upp här. Och jag tror att Sverige kan bli ett skitbra land. Så jag kämpar för det och betalar en jävla massa skatt samtidigt som jag försöker påverka alla värdelösa, inhumana robotar till dumsvennar. Så att framtida generationer av svenskar slipper alla dessa psykiska och sociala defekter många av dagens svenska missfits lider av.

Defekter som uppkommit efter många hundra års sittande i ensamma, trånga stugor misstänksamt stirrandes på grannarna 9 mörka månader varje år.

Jag vill inte att Sverige ska bli ett land fyllt av känslolösa robotar som ser det som en bedrift att betala sina räkningar i tid och alltid ta rätt tåg till jobbet för att hinna. Jag vill ha ett levande och färgrikt Sverige. Fyllt av starka, positiva, vitala och globala svenskar.

Inte fyllt av inhumana och neanderthala B-svennar a la SD-tomtar som drar, eller slutar betala skatt så fort det passar dem (Om de kan vill säga. De flesta är dock för obegåvade/osäkra för att klara detta).

Och därför gör det mig ingenting att det satsas mycket mer på ensamkommande än på svensk ungdom. Mina barn har allt dom behöver ändå - undantaget socialt utvecklade svenska kompisar.

Så jag ser dessa satsade pengar på ensamkommande närmast som en psykoterapeutisk investering i framtida generationer svenskar. Både skitbra och alldeles nödvändigt!
Ungefär lika rasistiskt som många andra inlägg här. Skillnaden är bara att du vänder dig MOT svenskar.
Grattis du är en jätte-rasist!!
Tror du att genom att skriva så om Svenskar att någon lyssnar?
Om nu Sverige är så uselt varför vill då så många hit? Varför kämpar så många med näbbar och klor för att få stanna?
Jag betalar också en massa skatt. Skillnaden mellan dig och mig är att jag vill att skatten används för Svenska medborgare.
Jag är också uppväxt i Sverige men i motsats till dig är jag stolt över vad Sverige åstakommit. Jag uppskattar också vår historia.
Jag använder inte rasistiska argument (i motsats till dig). Jag har ekonomiska argument mot invandringen
Senast redigerad av ParkLane66 2018-04-20 kl. 10:13.
Citera
2018-04-20, 10:10
Medlem
jay.simpsons avatar
Citat:

- vänlighet

Du är lika mycket svensk som valfri ensamkommande. Ute efter att skapa ett Annie Lööf drömsamhälle och ser ensamkommande som ett politiskt slagträ för att nå målen. Sverige i framtiden, valfritt outvecklat afrikanskt land som står på låglönejobb och servicejobb.

Svenskarna med en procentuellt liten arbetskraftinvandring byggde Sverige tack vare dessa svenskar som utgjordes av en 4.0% (60-talet) invandring kan du lyfta bidrag. Eftersom du gillar rasistiska tillmälen och trolla sönder trådar kan jag kalla dig för vad du är babbe. Politiken förändrades på 70-talet och vad som kallas flyktinginvandring prioriterades märkligt att det var just då Sverige började bli oattraktivt för individer som tillhör kvalificerade arbetskraftinvandring.

En förändring i migrationspolitiken, bostadsbrist, lägre kvalité på skolor och utbildningar, ett högt skattetryck, nermontering av välfärden, smygande islamisering som till och med C med regeringen stödjer, ökande kriminalitet och otrygghet spelar inte in. Kan du inte se längre är det ditt problem.

Ni som importerar brottslingar och bedragare tillhör nog den mest värdelösa delen av en befolkningen. Alla våldtäkter, hedersvåld och sexuellt våld, terrordådet på Drottninggatan är helt på ditt samvete.

(FB) Samlingstråd: Afghanernas sexuella våld & övrig kriminalitet, domar, fupar etc.

Därför invandrare från länder som Storbritannien, Tyskland och Norge väljer att bosätta sig i invandrartäta områden. Kanske det är norska ungdomar som bränner bilar och kastar sten på blåljuspersonal.
Senast redigerad av jay.simpson 2018-04-20 kl. 10:18.
Citera
2018-04-20, 12:08
Medlem
Citat:

- vänlighet

Hur är det moraliskt att låtsas att vuxna migranter är ensamkommande flyktingbarn!?

Kul att höra att du har det gott ställt och kan ta hand om dina barn. Verkligheten ser dock annorlunda ut för många andra, dessvärre.

Inse att sånt här får nedströms effekter, och bidrar till polariseringen i samhället. Du kanske känner dig som en god människa när du stödjer vuxna ensamkommande flyktingmigrantbarn; men naturligtvis kommer det få effekter, dessutom redan i nästa val. SD, MED, AfS är alla på uppgång, och det har nog mindre att göra med invandrare än med människor som dig. Grattis!
Citera
2018-04-20, 12:35
Medlem
'Ensamkommande barn' hette det först -sen när det stod klart att många i gruppen inte var barn ändrade man till 'ensamkommande ungdomar' -sen förstod man att många av dessa var vuxna- då blev det tillsist 'ensamkommande' en intetsägande beteckning!
Citera
2018-04-20, 16:20
Medlem
rostigamazons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Dagens svenska politiker är duktiga på skattefinansierade satsningar som enbart går till utlänningar.
Har det gjorts någon satsning på enbart SVENSKAR de senaste 25 åren??

Att man måste locka människor att komma till Sverige med bidrag, skämmer ut Sverige. Tycker människor att Sverige är bra, ska dom komma utan dessa bidrag.
Citera
2018-04-20, 16:23
Medlem
rostigamazons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zampras
Exact, sosse Magda som har en månadslön på över 150.000sek/månad + övriga förmåner kan ju dela med sej till sin invandrar politik. Hur många av oss som är smartare än Svetsarn o Magda (tänker på sig själva "bara"). Nä ut med skiten och det nu!

Dags att regeringspolitikerna börjar bidra till invandringen, och sänker sina egna löner kraftigt.
Citera
2018-04-20, 16:32
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clousoo
Jaha...nu finns här en stark statskassa...var finns pengar till pensioner,vård,skola och omsorg..
Säger bara Fy fan😠😠

Regeringens löfte: Betalar tillbaka för mottagandet http://omni.se/a/ddpkVz

Ja men visst!

Jag blir rent ut sagt provocerad av att se dessa klasar med flinande afganer utanför migrationsverket. De gnider väl sina giriga fingrar för att de lyckas snyfta till sig svenskarnas skattemedel.

Alla i Sverige avskyr nog innerst inne "dom dära"
Citera
2018-04-20, 18:09
Medlem
Crime-boy2s avatar
Jag känner flera invandrare..med hög utbildning..som undrar vilket dårland dom kommit till. I deras hemländer står inte omvärlden högst på dagordningen utan den egna befolkningen.
Citera
2018-04-20, 21:41
Medlem
CardinalSins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VFX
Ja vad ska man säga. Snart är det val och då blir det tack och farväl till Sossar och Miljömupparna.

Hatar för övrigt ordet Ensamkommande

Jag har sett gott om källor på summan regeringen satsar på afghanerna men trådstarten hade kunnat lämna en hänvisning till vad regeringen satsar på svenska ungdomar, så det blir möjligt att förstå var 13 ggr mer kommer från.

Jag inser att det kan finnas i tråden men den är nu 44 sidor lång. Någon som kan ha förbarmande och ge en källa på det?
Citera
2018-04-20, 22:58
Medlem
Rösta rätt i valet för helvete...vissa kommer rösta så in i helvete med röven...så jävla skrämmande att folk inte fattar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in