Citat:
Ursprungligen postat av
Redax
Samhället står inför stora utmaningar, men det ligger inte för mig att vältra mig i dystopi, kverulans och defaitism.
Problem*, samhället står inför stora problem. "Utmaning" är orwellskt nyspråk. Visst säger du "kontantfritt samhälle" och "amortering är sparande" också?
Citat:
Pengarna är det minsta problemet, för övrigt, vilket diskuteras här. Det som oroar mig mest är framväxten av ett muslimskt parallellsamhälle med sin informella sharia, sin tystnadskultur, sin kvinnosyn, med mera. Men det är, som sagt, ingen ekonomisk fråga, primärt. Fin låt, för övrigt, med Helen, jag lyssnar på den i skrivande stund.
Pengar är det största problemet.
Pengar är skuld så för gamla skulder att betalas så måste nya skulder tas. Vi har ett djupt samhällsekonomiskt problem om privathushållen inte förmås ta nya skulder eftersom man inte kommer i arbete. Det är problem om man inte kommer i arbete och därför inte kan betala skatt för att möjliggöra statsskuld. 9 år tar det för hälften av asylinvandrare att komma i arbete, Anders Borg tycker att det är en
asset för Sverige:
https://www.youtube.com/watch?v=zU0_6yPVCPQ
Det Borg egentligen menar är att det är en
asset för banksterglobalisterna som suger ut Sveriges samhälle via bidragsinvandringen där välfärden överförs till storkapitalet via det system som våra förfäder och förmödrar byggt upp.
Helen Sjöholm är en vacker själ, ett barn av det vackra Sverige. Ett land som vi håller på och skänker bort till världens befolkning och globalistmaffian som sätter huggtänderna i vårt fina samhälle. Varför är svensk kultur inget värdefullt att förvalta? Varför låter vi inte den äkta mångkulturen segra där vi strävar efter homogenitet i samklang med andra länder? Varför ska vi blanda upp allt i en fejkad mångkulturell grå sörja?