2018-04-19, 15:32
Medlem
rostigamazons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Vad får dig att tro att vi inte får ta del av de här pengarna?

Om regeringen säger att dom satsar dessa pengar på invandrarna, hur ska då vi svenskar få del av dessa pengar ?
Citera
2018-04-19, 15:33
Medlem
rostigamazons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milovina
Precis. Magdalena Andersson får frågan av en reporter på SVT:

Hur kan hon ljuga reportern rakt upp i ansiktet? Varför nöjer sig reportern med detta svaret?
Det är väl enkel mattematik: satsar jag X kronor på vården så minskar penningpåsen/budgeten med motsvarande summa. Det fattar ju en femteklassare. Det finns mindre pengar kvar i statspåsen att lägga på annat.

Precis, hon tar av oss svenskar, och ger det till invandrarna.
Citera
2018-04-19, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 20/20
Du verkar förvirrad. Jag har inte ens nämnt något om det du skrivit, bara konstaterar att din uppfattning om hur landets ekonomi sätts är felaktig.
Är du så här blåst på riktigt?
Vänligen citera vad jag har skrivit som gör att du kan konstatera detta om mig.

Dumma mupp.
Citera
2018-04-19, 16:54
Medlem
Det var precis det jag gjorde i föregående inlägg, jag är ointresserad av någon semantisk debatt för att du inte klarar av sakfrågan.
Citera
2018-04-19, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Nä det får du allt googla fram själv. Att jag inte bifogar detta ger dig inte rätt endast att du får ta reda på vissa saker själv.

De har slutat ”välla in” såtillvida att det kommer färre nu. Jag har inte propagerat för fler invandrare bara för att jag påstår att de inte är i majoritet. Dra inga slutsatser som inte finns att dra.
Nej, tyvärr så fungerar det inte på det sättet, lilla gubben. Du snackar skit, och du är väl medveten om det. Därför vågar du inte stå för dina fantasier, och istället duckar som den fega pk-mupp du är

Vad fan yrar du om nu? Vad har jag sagt till dig om att du propagerat för fler blattar? Är du tillfälligt koko, eller är det ditt normala förfarande att hitta på saker om folk och sen attackera det påhittade påståendet?

Herregud sook
Citera
2018-04-19, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Svar i tur och ordning på dina frågor:
1. Nej.
2. Nej.
Sedan har du inte fler frågor utan för ett osammanhängande resonemang som inte har med mitt inlägg att göra. Slå upp ”halmgubbe” som argumentationsfel. Dina fortsatta personangrepp lämnar mig kall.
Du vet att dina inlägg finns här i tråden för alla att läsa va? Du kan låtsas som att det regnar hur mycket du vill, men tyvärr så står dina idiotiska påståenden och efterföljande strunt kvar, och kan läsas av alla.

Jag blir genuint nyfiken på om du bara låtsas eller om du verkligen är funtad på det här sättet? Är du oförmögen att inse dina logiska tillkortakommanden eller vägrar du helt enkelt att erkänna dom?

Ps Din bullshit gör mig lite småfrusen
Citera
2018-04-19, 17:38
Medlem
Browngreeneyess avatar
Fy fan vad äckligt...sinnessjukt...äldre svälter och blir hemlösa men afghanerna ska leva som rika schejker här...förresten...jag luktar valfusk hela vägen hit. SD kommer få massa röster men man kommer inte räkna med dom rösterna....så att man kan fortsätta grisa runt med svenskarnas skattepengar....uschhhhh!
Citera
2018-04-19, 18:12
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vvdjs
Nej, tyvärr så fungerar det inte på det sättet, lilla gubben. Du snackar skit, och du är väl medveten om det. Därför vågar du inte stå för dina fantasier, och istället duckar som den fega pk-mupp du är

Vad fan yrar du om nu? Vad har jag sagt till dig om att du propagerat för fler blattar? Är du tillfälligt koko, eller är det ditt normala förfarande att hitta på saker om folk och sen attackera det påhittade påståendet?

Herregud sook
Sklnt att du fokouserar på personangrepp än på sakfrågan. Du är väl medveten om att du inte har nåt att komma med. Men jag antar du försöker vara lite cool.
Citera
2018-04-19, 18:13
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browngreeneyes
Fy fan vad äckligt...sinnessjukt...äldre svälter och blir hemlösa men afghanerna ska leva som rika schejker här...förresten...jag luktar valfusk hela vägen hit. SD kommer få massa röster men man kommer inte räkna med dom rösterna....så att man kan fortsätta grisa runt med svenskarnas skattepengar....uschhhhh!
Ja, sverige är ju känt över världen som ett land med utbrett valfusk.
Citera
2018-04-19, 20:00
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParkLane66
Nää vi behöver kompetent arbetskraft. Har du inte fattat att majoriteten som kommer saknar utbildning. Efter 8 år har hälften av invandrarna fortfarande inget jobb. Trots att tex industrin behöver utbildad arbetskraft.
Enligt arbetsförmedlingen är ca 7% arbetslösa varav ca 60% av dom är utrikes födda. Vi importerar arbetslöshet.

Har du fortfarande inte fattat att kompetent arbetskraft inte vill komma till skitlandet Sverige. Sverige är rankat i botten gällande social trevnad för expats. Dessutom kallt, mörkt och trist. Vem vill hit?

Vår enda möjlighet är att välkomna de som ändå vill hit, vilket handlar om individer som flyr misär, och sedan göra det bästa vi kan med dem.

Jag håller med om att vi importerar arbetslöshet.

Men det behöver inte vara så. Det finns sätt att få folk i arbete. Men det behövs en annan politik för det. Dock inte SD’s eller sossarnas.
Citera
2018-04-19, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rostigamazon
Borde inte vi svenskar få ta del av dessa pengar, nu satsar hon dom på helt okända människor.

Regeringen bör ställas till svars. De är folkets fiende.
Citera
2018-04-19, 20:53
Medlem
trueforgoods avatar
Det är inte friskt att låta sin egen befolkning lida till förmån för invällare. Sanslöst egentligen, vad är det för arv vi lämnar efter oss?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in