2018-04-17, 00:06
Medlem
Vadaadaas avatar
Jag har en svag känsla att detta som kommer inleda den slutgiltiga Pasokifieringen av Såssarna.

Må de brinna i helvetet!
Citera
2018-04-17, 00:11
Medlem
Å vad jag vill flytta härifrån
Citera
2018-04-17, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
Finansminister Andersson, jag har en fråga.
Jag har anhöriga som bokstavligt talat dör i väntan på canceroperation.
Du prioriterar asylsökande som i många fall har ljugit sig till sin rätt att stanna i Sverige.
Hur tänker du?
Eller saknar du bara ryggrad?

Själv har jag haft en anhörig med en tonårsdotter. Mamman fick cancer och kunde inte jobba.
Socialen och försäkringskassan försökte på fullt allvar få mamman att låna pengar av släktingar eftersom det ju var teoretiskt möjligt.
Underförstått: det är inte lika synd om dig - som betalt skatt i 40 år - som det är om en lat invandrare som betalt noll kronor i skatt och är fullt frisk, men bara skiter i att arbeta.

Sverige gräver sin egen grav genom dessa övergrepp på den produktiva delen av befolkningen. Tror seriöst i princip alla skulle flytta från landet om man erbjöds motsvarande jobb plus medborgarskap i ett land som inte hatar sin egen befolkning.
Citera
2018-04-17, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TraXzman
Är inte ett dugg förvånad... sjuklövern kan sticka och brinna, dom har förverkat, avverkat sin rätt som politiker.

Enkelt rösta inte på la sossarna, förstör vårat Sverige i en högkonjektur...
Ps min mor fick 4300/sek i månaden. jobbat för oss barn mm. Hon kunde inte bo kvar i vårat hus. Dog efter ett år på opersonligt leverne. Basra slö personal som bara fikade när jag kom dit. Gav henne medicin för att hålla tyst och sova (kommunalt boende!). Vad är detta för land? Ja som ej tar hand om våra äldre... Jag var där varje vecka med riktig mat!
Citera
2018-04-17, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skurkis

Det tycker jag du ska göra. Inget annat lands skattebetalare hade ställt upp på detta. Muslimska män checkar in och här är notan. Muslimska skäggbebisar eller inte men detta är vad dom kostar. Svensk skattebetalare

Jag tror inte vi kan göra bort oss mer nu så skitsamma men betala inte
Citera
2018-04-17, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohelig
Svensken förbrukar sitt existensberättigande, och vi lever i undergångens dagar. Dockmästarna drar i sina trådar, och svensken dansar därefter. Det är smaklöst hur blåögd detta lands befolkning är.

Du har helt rätt. kommer nu att flytta in i skogsstuga i Värmland, utedass, färskt vatten från skogen, fiska mm bara vara. Sverige är på undergång. Alla stora bolag är snart borta.
Citera
2018-04-17, 00:22
Medlem
keyboardwarri0rs avatar
Håller med det mesta i tråden, men ni som tror att Moderaterna eller Alliansen eller SD skulle helt plötsligt göra så att allt blir bättre har inte heller rätt.
Så ser världen ut nu, och hade Aliansen bestämt skulle pengarna ändå inte gå till välfärden. Det skulle slösas bort på något annat oansvarigt sätt. PEST ELLER KOLERA i SVERIGE.
Citera
2018-04-17, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raggarslira
Nästan skrattretande att korkade svenskar är mer upprörda över postnords
nya avgift på kinapaket..än på en vettlös invandring med ENORMA kostnader.
Svensken är inte dum...utan dummare.

Nej vi är inte "korkade". Att det gödslas miljarder över den sociala turismen, det vi liksom redan och det tas från våra plånböcker.

Ovanpå detta så ser vi kronan falla och bränslepris som sätter nya rekord.
Endast förmögna kan byta bostad numera, andra får stå i kö i åratal.

Ovanpå detta så stryps nu den lilla, lilla sockerbiten att kunna handla billigt direkt från Kina.

Säga vad man vill om regeringen men psykologiskt så är de verkligen stenkorkade.
För småslantar i sammanhanget så kan man inte låta bli att sättar käppar i ett hjul som knappt rullar.
Citera
2018-04-17, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av keyboardwarri0r
Håller med det mesta i tråden, men ni som tror att Moderaterna eller Alliansen eller SD skulle helt plötsligt göra så att allt blir bättre har inte heller rätt.
Så ser världen ut nu, och hade Aliansen bestämt skulle pengarna ändå inte gå till välfärden. Det skulle slösas bort på något annat oansvarigt sätt. PEST ELLER KOLERA i SVERIGE.

Jo men inte slösas på bedragare? Ensamkommande skäggbarn vill inte ens sossarna ha egentligen. Tror mer på Alliansen.
Citera
2018-04-17, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohelig
Svensken förbrukar sitt existensberättigande, och vi lever i undergångens dagar. Dockmästarna drar i sina trådar, och svensken dansar därefter. Det är smaklöst hur blåögd detta lands befolkning är.

Du har helt rätt. kommer nu att flytta in i skogsstuga i Värmland, utedass, färskt vatten från skogen, fiska mm bara vara. Sverige är på undergång. Alla stora bolag är snart borta. Min mor fick hela 4.500
i månaden efter ett 80 årigt liv för oss. Nej orkar inte mer med denna regering.

Nu ska dom straffa oss med skyhög skatt för diesel bilar, som de sade var mindre utsläpp, stämmer inte bensin lika mycket skit??? Vart är vi på väg. Med sossar - lilla MP
Citera
2018-04-17, 00:44
Medlem
LiberalDemokratis avatar
Det här är en av få poster i budgeten som jag verkligen gillar! Därför har vi moderater också berömt regeringen för detta.Rätt ska vara rätt! Det som däremot är dåligt är att man inte gör ytterligare satsningar på den här gruppen. Gruppen ensamkommande är på många sätt en fantastisk tillgång för Sverige. Det handlar om jäkligt duktiga ungdomar som är vana att jobba hårt och som Sverige behöver! Men då krävs det ju också att vi tar vara på dem och vågar göra de satsningar som krävs. Tyvärr kan jag inte se att regeringen gör det. Därför behöver Sverige en ny regering!
Citera
2018-04-17, 00:45
Medlem
jay.simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skurkis

Har du möjlighet att göra det flytta. Det är inte lika mycket ångest att följa vansinnet på avstånd när man har det i bakhuvudet att man inte bidrar till vansinnet. Ju fler skattebetalare och höginkomsttagare som väljer att flytta ifrån Sverige desto svårare blir det att finansiera vansinnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in