Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-04, 22:31
  #853
Medlem
Cockfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Du skrev att du inte blir bannad om du kör på två apparater med samma konto utan att det istället visar samma kanal.

Berätta hur du har kopplat då?
Hur blir det samma kanal på båda apparaterna samtidigt?

Har gjort det i mina inlägg men kan sammanfatta. Vu+ uppkopplad genom xtream-editor tilll servern. Kan logga in på mitt konto på xtream-editor och där redigera kanaler och dylikt. Får även mitt kontos url till ex- perfect player som jag använder på min mag410. Har det även på min NUC i källargymmet.
Försöker undvika att spela två kanaler samtidigt men ibland gör jag eller nån annan i huset det av misstag och då tar en kanal "över".
Har vpn på routern så alla "apparater"har samma ip-nummer.
Har hänt att jag spelar in på en apparat och kärringen kollat på en annan kanal i flera timmar. Blir då det kärringen kollar på som spelas in även om det kanske var rätt före kärringen satte på en annan kanal. Har som sagt haft det så i över ett år Och aldrig hört ett ljud om att jag skulle bli bannad.
2018-12-05, 12:03
  #854
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LosAngeles
Hur betalar ni er IPTV? Är sugen på att testa och dom erbjuder både swish och bitcoin som betalning. Kör man swish är man inte anonym längre och kanske riskerar att torska dit? Eftersom de flesta IPTV leverantörer sällan är lagliga.

Du betalar ju genom en swisch konverterare kan man säga. Din swisch skickas och du köper bitcoins som transporteras vidare till någons BC wallet. Du köper alltså bitcoins till dig själv teoretiskt sett, och det är hur lagligt som helst. =) Vart ditt swisch-köp tagit vägen kommer inte en enda myndighet kunna spåra, så din betalning blir anonym.
2018-12-05, 16:40
  #855
Medlem
Jag kör iptv.community idag men den går ut imorgon. Jag tycker den har blivit sämre med tiden då t.ex 3an har dåligt ljud och 4an laggar mycket ibland. Det är helt sporadiskt så jag tänkte testa en annan.

Nu vågar jag inte fråga för mycket i med den andra tråden blev låst men jag hittade en lista på "Alla" leverantörer innan där folk kunde betygsätta osv men hittar inte denna längre.
Det va ett Google Docs dokument.
Är det någon som vet vilket jag menar?
2018-12-06, 20:27
  #856
Medlem
thebandit777s avatar
Jag har alltid lodräta "streck" i bilden, på alla kanaler, alla leverantörer. Syns bara i vissa lägen, typ ljusa helfärgade bakgrunder.

Någon som känner igen detta?
2018-12-06, 20:29
  #857
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Jag har alltid lodräta "streck" i bilden, på alla kanaler, alla leverantörer. Syns bara i vissa lägen, typ ljusa helfärgade bakgrunder.

Någon som känner igen detta?
Antingen är det din skärm som börjar bli dålig eller så har du något glapp i din ex. HDMI-kabel
2018-12-06, 20:35
  #858
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Antingen är det din skärm som börjar bli dålig eller så har du något glapp i din ex. HDMI-kabel

Kör på en sprillans 75" tv. Kodi spelar upp annat material via samma HDMI-kabel utan problem.

Edit: Hoppsan! Hade ryckt HDMI-kabeln ett gäng gånger och den verkar, precis som du tippade, blivit skadad!
__________________
Senast redigerad av thebandit777 2018-12-06 kl. 20:51.
2018-12-07, 09:12
  #859
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Kör på en sprillans 75" tv. Kodi spelar upp annat material via samma HDMI-kabel utan problem.

Edit: Hoppsan! Hade ryckt HDMI-kabeln ett gäng gånger och den verkar, precis som du tippade, blivit skadad!
Kul att det löste sig!
2018-12-08, 23:48
  #860
Medlem
Mors,

Rätt ny på iptv och har just nu en testmånad hos en reseller som jag tycker funkar bra.
Kör nu med Smart Iptv appen på min tv och det funkar ok.

Har dock några frågor.

Ska jag få med sambon på detta så behöver det finnas en bra epg och svensk text på filmkanalerna Cmore och Viasat.

Har sneglat lite på tvip s-box 412 eller 415. Vad är skillnaden? Endast wifi? Går det att på en sådan box få epg likt en sådan som finns hos t.ex Boxer eller Telia?

Går det att få svensk text på boxen? Funkar inte på Smart iptv appen vad jag vet.

Även sett att det finns en s-box som heter 605. Torde ju vara bättre än 412 och 415, men är den det? Någon med erfarenhet?
Eller är Mag box bättre att satsa på?

Om jag handlar in en s-box, behöver jag då och kan jag installera t.ex Iptv extreme, gse eller Perfect player på boxen eller behövs/går inte det?
__________________
Senast redigerad av tartkennet 2018-12-08 kl. 23:59. Anledning: Fel modellnummer
2018-12-09, 00:44
  #861
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tartkennet
Mors,

Rätt ny på iptv och har just nu en testmånad hos en reseller som jag tycker funkar bra.
Kör nu med Smart Iptv appen på min tv och det funkar ok.

Har dock några frågor.

Ska jag få med sambon på detta så behöver det finnas en bra epg och svensk text på filmkanalerna Cmore och Viasat.

Har sneglat lite på tvip s-box 412 eller 415. Vad är skillnaden? Endast wifi? Går det att på en sådan box få epg likt en sådan som finns hos t.ex Boxer eller Telia?

Går det att få svensk text på boxen? Funkar inte på Smart iptv appen vad jag vet.

Även sett att det finns en s-box som heter 605. Torde ju vara bättre än 412 och 415, men är den det? Någon med erfarenhet?
Eller är Mag box bättre att satsa på?

Om jag handlar in en s-box, behöver jag då och kan jag installera t.ex Iptv extreme, gse eller Perfect player på boxen eller behövs/går inte det?
Har du en vettig leverantör så ska epg och liknande fungera lika bra som Boxer etc.

Tvip bygger på portal, så det är inga appar du använder. Fungerar precis som en digitalbox. Du sappar till rätt kanal
2018-12-09, 02:14
  #862
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tartkennet
Mors,

Rätt ny på iptv och har just nu en testmånad hos en reseller som jag tycker funkar bra.
Kör nu med Smart Iptv appen på min tv och det funkar ok.

Har dock några frågor.

Ska jag få med sambon på detta så behöver det finnas en bra epg och svensk text på filmkanalerna Cmore och Viasat.

Har sneglat lite på tvip s-box 412 eller 415. Vad är skillnaden? Endast wifi? Går det att på en sådan box få epg likt en sådan som finns hos t.ex Boxer eller Telia?

Går det att få svensk text på boxen? Funkar inte på Smart iptv appen vad jag vet.

Även sett att det finns en s-box som heter 605. Torde ju vara bättre än 412 och 415, men är den det? Någon med erfarenhet?
Eller är Mag box bättre att satsa på?

Om jag handlar in en s-box, behöver jag då och kan jag installera t.ex Iptv extreme, gse eller Perfect player på boxen eller behövs/går inte det?

För att välja undertext i smart iptv behöver du få upp menyn som ser ut som en grå cirkel med en skiftnyckel i mitten, sen trycker du vänster. För att jag ska få upp den håller jag inne min "mittenknapp" på fjärren. Alltså knappen man klickar med, håll inne den när du kollar på nån filmkanal du vill ha text på, och tryck vänster.
2018-12-09, 14:19
  #863
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Har du en vettig leverantör så ska epg och liknande fungera lika bra som Boxer etc.

Tvip bygger på portal, så det är inga appar du använder. Fungerar precis som en digitalbox. Du sappar till rätt kanal

Låter ju bra det. Har hittat en reseller på community som jag tycker funkar bra.
Någon skillnad på boxarna då?

Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
För att välja undertext i smart iptv behöver du få upp menyn som ser ut som en grå cirkel med en skiftnyckel i mitten, sen trycker du vänster. För att jag ska få upp den håller jag inne min "mittenknapp" på fjärren. Alltså knappen man klickar med, håll inne den när du kollar på nån filmkanal du vill ha text på, och tryck vänster.
Har en Samsung tv och hittar inte den menyn. Lyckades dock få text på cmore first FHD, vet dock inte vad jag gjorde.
2018-12-09, 14:23
  #864
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tartkennet
Låter ju bra det. Har hittat en reseller på community som jag tycker funkar bra.
Någon skillnad på boxarna då?


Har en Samsung tv och hittar inte den menyn. Lyckades dock få text på cmore first FHD, vet dock inte vad jag gjorde.

Har du en knapp som heter "AD/SUBT" nere till höger på din fjärr? Ska tydligen vara den som gäller på just Samsung.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback