2019-04-07, 17:07
  #1453
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymousUser1312
Jag kör "smartIPTV" på en LG smartTV.
Alla filmer har "multi-subs" men när jag startar subs så står det bara på typ arabiska / egyptiska. Hur kan jag fixa detta?

Ptja, testa en annan app eller köp en androidbox/sticka för femhunken.
2019-04-07, 17:29
  #1454
Medlem
Hjälp med Iptv som fryser sig konstant

Hej har problem med iptv som fryser sig då och då. Kan ibland gå bra i timmar men sen fryser sig ett par sek. Kör telia adsl 30mb/s och netflix och andra streams funkar men inte iptv! Finns det något att göra i telias svarta router TG799VAC? Nån inställning? Har provat köra med kabel resp wifi och samma på båda. Har satt apple tv som prio 1 men samma. Nåt tips?
2019-04-07, 17:30
  #1455
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skorpan2016
Hej har problem med iptv som fryser sig då och då. Kan ibland gå bra i timmar men sen fryser sig ett par sek. Kör telia adsl 30mb/s och netflix och andra streams funkar men inte iptv! Finns det något att göra i telias svarta router TG799VAC? Nån inställning? Har provat köra med kabel resp wifi och samma på båda. Har satt apple tv som prio 1 men samma. Nåt tips?

Värdelös router. Kontakta Telia efter en ny. Enda som hjälper. Sedan är ADSL inte det bästa att köra IPTV på..
2019-04-07, 17:49
  #1456
Medlem
AnonymousUser1312s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Ptja, testa en annan app eller köp en androidbox/sticka för femhunken.

Finns tyvärr inga andra appar vad jag vet till LG. Det gör mig inte jättemycket att det inte finns text, men hade varit bra om man kunde fixa det.
2019-04-07, 18:45
  #1457
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymousUser1312
Finns tyvärr inga andra appar vad jag vet till LG. Det gör mig inte jättemycket att det inte finns text, men hade varit bra om man kunde fixa det.

Okej. Mina kunskaper tar slut där. Jag tror inte det finns en quick-fix för detta problem. Men testa googla "Smart Iptv subtitles on LG". Tror det dessutom är skillnad ifall du har webOS 2.0 jämfört med 3.0 på din TV.
2019-04-07, 18:59
  #1458
Medlem
teamflashhs avatar
hade wifi påslaget på tvn av någon okänd anledning, därav kommunikationskrock mellan ehternet och wifi.. Det löste sig!
2019-04-07, 21:35
  #1459
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skorpan2016
Hej har problem med iptv som fryser sig då och då. Kan ibland gå bra i timmar men sen fryser sig ett par sek. Kör telia adsl 30mb/s och netflix och andra streams funkar men inte iptv! Finns det något att göra i telias svarta router TG799VAC? Nån inställning? Har provat köra med kabel resp wifi och samma på båda. Har satt apple tv som prio 1 men samma. Nåt tips?

Du menar alltså "pirat-tv"? Jag råder dig att ställa frågan i den redan befintliga support-tråden för iptv;
(FB) Stora tråden för IPTV-diskussioner/support (Rubrik justerad/Mod)

Jag har 30mbit ADSL och funkar bra för mig överlag. Alltså det kan buffra en sekund typ någon gång per dag. Oavsett om jag sitter på en 100 mbit lina eller hemma med 30 mbit. Två-tre ggr per dag om jag har igång det hela dagen. Tror det är rätt vanligt. Men dina problem kanske är mer omfattande?
2019-04-07, 23:03
  #1460
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymousUser1312
Finns tyvärr inga andra appar vad jag vet till LG. Det gör mig inte jättemycket att det inte finns text, men hade varit bra om man kunde fixa det.

Jag har en LG webos 2 från 2014 och har flera alternativ. ssiptv, smart stb, iptv smarters player, ottplayer, mkiptv, stalker player.
Siptv är den jag tycker fungerar bäst, förutom att det fungerar dåligt med textning. Vissa C more fungerar men Viasat, tappar text. Add dvb on och skifta mellan nc mpeg och nc auto får jag text med siptv.
2019-04-08, 21:43
  #1461
Medlem
Snasis avatar
Jag har funderat lite på IPTV, men varför får man inte använda vpn egentligen? Blir ju rätt jobbigt att sitta och sätta på och stänga av vpn när man vill kolla på IPTV eller inte.
2019-04-08, 23:39
  #1462
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snasi
Jag har funderat lite på IPTV, men varför får man inte använda vpn egentligen? Blir ju rätt jobbigt att sitta och sätta på och stänga av vpn när man vill kolla på IPTV eller inte.

Jag tror att det har att göra med att det blir svårt för leverantören att avgöra om du delar ditt konto med många andra, eftersom du får en delad IP-adress med dom flesta vpn.

Det finns dock leverantörer som tillåter vpn. Men att tipsa om dessa skulle vara emot trådens regler...

Du kör vpn rakt i routern då alltså? Går den inte att stänga av för enskilda anslutna enheter?
2019-04-09, 09:09
  #1463
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Finns flera som går under namnet Nordic IPTV, så se till att ha rätt

Vilken är den korrekta? Körde en testperiod igår och upptäckte inget strul alls på min AppleTV Gen 4. Däremot kanske jag hade tur just igår, och vill undvika att köpa något under dagen som tillhör dom "felaktiga".
2019-04-09, 09:29
  #1464
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av omgpsr
Vilken är den korrekta? Körde en testperiod igår och upptäckte inget strul alls på min AppleTV Gen 4. Däremot kanske jag hade tur just igår, och vill undvika att köpa något under dagen som tillhör dom "felaktiga".
Den som finns att hitta via Google är inte den ”riktiga”.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in