Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-09, 14:35
  #865
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tartkennet
Låter ju bra det. Har hittat en reseller på community som jag tycker funkar bra.
Någon skillnad på boxarna då?
TVIP är dom bästa, Mag har inte stöd för alla codecs
2018-12-09, 14:58
  #866
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tartkennet
Mors,

Rätt ny på iptv och har just nu en testmånad hos en reseller som jag tycker funkar bra.
Kör nu med Smart Iptv appen på min tv och det funkar ok.

Har dock några frågor.

Ska jag få med sambon på detta så behöver det finnas en bra epg och svensk text på filmkanalerna Cmore och Viasat.

Har sneglat lite på tvip s-box 412 eller 415. Vad är skillnaden? Endast wifi? Går det att på en sådan box få epg likt en sådan som finns hos t.ex Boxer eller Telia?

Går det att få svensk text på boxen? Funkar inte på Smart iptv appen vad jag vet.

Även sett att det finns en s-box som heter 605. Torde ju vara bättre än 412 och 415, men är den det? Någon med erfarenhet?
Eller är Mag box bättre att satsa på?

Om jag handlar in en s-box, behöver jag då och kan jag installera t.ex Iptv extreme, gse eller Perfect player på boxen eller behövs/går inte det?
ta helst 410 och kör kabel. om du på något sätt inte har möjlighet kör en tvip 415 men alla iptv leverantörer rekommenderar kabel.. annars eget fel när det hackar och laggar.
605an har stöd för 4k annars ingen större skillnad på dem.
och som sagt en bra leverantör stödjer text på c more och viasat, finns en som inte får nämnas.
2018-12-09, 21:02
  #867
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Har du en knapp som heter "AD/SUBT" nere till höger på din fjärr? Ska tydligen vara den som gäller på just Samsung.

Japp, jag har den knappen ser jag men är jag på nån cmore film eller viasat står det No subs på alla. Antar att det inte funkar då? Men har det med leverantören/reseller att göra? Spelar ingen roll om jag t.ex har en s-box? Kommer inte att funka ändå?

Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
TVIP är dom bästa, Mag har inte stöd för alla codecs
Får nog bli tvip då.

Citat:
Ursprungligen postat av ShadoX
ta helst 410 och kör kabel. om du på något sätt inte har möjlighet kör en tvip 415 men alla iptv leverantörer rekommenderar kabel.. annars eget fel när det hackar och laggar.
605an har stöd för 4k annars ingen större skillnad på dem.
och som sagt en bra leverantör stödjer text på c more och viasat, finns en som inte får nämnas.
Ok. Kan ju kanske vara kul att ha 4k. Måste bara kolla så min tv har det 🙂
2018-12-09, 21:06
  #868
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tartkennet
J
Ok. Kan ju kanske vara kul att ha 4k. Måste bara kolla så min tv har det 🙂
Dock är det nästan ingen kanal som sänds i 4K på IPTV så du behöver inte snöa in dig på det
2018-12-09, 21:26
  #869
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Dock är det nästan ingen kanal som sänds i 4K på IPTV så du behöver inte snöa in dig på det

Nä jag vet det, tänkte mer de filmerna som fanns 🙂
2018-12-09, 21:26
  #870
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tartkennet
Japp, jag har den knappen ser jag men är jag på nån cmore film eller viasat står det No subs på alla. Antar att det inte funkar då? Men har det med leverantören/reseller att göra? Spelar ingen roll om jag t.ex har en s-box? Kommer inte att funka ändå?


Får nog bli tvip då.


Ok. Kan ju kanske vara kul att ha 4k. Måste bara kolla så min tv har det 🙂

Hm vad konstigt, det ska vara subs på dom. Iallafall från dom flesta leverantörer. Verkar mer som du inte kommer åt rätt meny för att slå på dom. Testa röd knapp. Vilken version av appen har du förresten?

Edit; Provade på min tv fjärr (kan styra boxen med den). Med röd knapp kommer sub menyn upp på den.
__________________
Senast redigerad av Browndawg 2018-12-09 kl. 21:31.
2018-12-09, 22:26
  #871
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Hm vad konstigt, det ska vara subs på dom. Iallafall från dom flesta leverantörer. Verkar mer som du inte kommer åt rätt meny för att slå på dom. Testa röd knapp. Vilken version av appen har du förresten?

Edit; Provade på min tv fjärr (kan styra boxen med den). Med röd knapp kommer sub menyn upp på den.

Appen är version 3.0.94

När jag trycker på röd knapp så får jag upp No subs. Under det är det en röd ruta där det står audio bredvid. Trycker jag då på röd knapp får jag upp:
Sw Ac3
Da Ac3
No Ac3
Fr Ac3
2018-12-09, 22:47
  #872
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tartkennet
Appen är version 3.0.94

När jag trycker på röd knapp så får jag upp No subs. Under det är det en röd ruta där det står audio bredvid. Trycker jag då på röd knapp får jag upp:
Sw Ac3
Da Ac3
No Ac3
Fr Ac3

Hm verkar ju onekligen som just leverantören du valt inte har undertexter på dom kanalerna då. Men fråga den du testar hos, för att dubbelkolla...
2018-12-09, 23:10
  #873
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Hm verkar ju onekligen som just leverantören du valt inte har undertexter på dom kanalerna då. Men fråga den du testar hos, för att dubbelkolla...
Grejen är att när jag spelar upp samma kanal, och de andra filmkanalerna via mobilen och iptv extreme med vlc som mediaspelare så funkar textningen som den ska.

Känns ju som om det är något med min smart iptv app eller någon inställning?
2018-12-10, 00:09
  #874
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tartkennet
Grejen är att när jag spelar upp samma kanal, och de andra filmkanalerna via mobilen och iptv extreme med vlc som mediaspelare så funkar textningen som den ska.

Känns ju som om det är något med min smart iptv app eller någon inställning?

Ja jävlar skumt då. Kan vara just versionen av appen som är till Samsung som strular då. Har för mig jag läst nåt liknande men trodde det var åtgärdat sen länge. Är lite nyfiken om annan version av appen skulle funka på din Samsung, typ version 1.6.10. Troligen inte men kan vara värt testa. Om det inte finns annan app till Samsung än Smart IPTV.
2018-12-10, 13:32
  #875
Medlem
Text funkar inte på smart iptv på samsung tv, då den inte stödjer textformatet. LG däremot stödjer, men inte riktigt alla modeller. Som någon sa. Röd knapp, sen grön
2018-12-10, 13:33
  #876
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tartkennet
Mors,

Rätt ny på iptv och har just nu en testmånad hos en reseller som jag tycker funkar bra.
Kör nu med Smart Iptv appen på min tv och det funkar ok.

Har dock några frågor.

Ska jag få med sambon på detta så behöver det finnas en bra epg och svensk text på filmkanalerna Cmore och Viasat.

Har sneglat lite på tvip s-box 412 eller 415. Vad är skillnaden? Endast wifi? Går det att på en sådan box få epg likt en sådan som finns hos t.ex Boxer eller Telia?

Går det att få svensk text på boxen? Funkar inte på Smart iptv appen vad jag vet.

Även sett att det finns en s-box som heter 605. Torde ju vara bättre än 412 och 415, men är den det? Någon med erfarenhet?
Eller är Mag box bättre att satsa på?

Om jag handlar in en s-box, behöver jag då och kan jag installera t.ex Iptv extreme, gse eller Perfect player på boxen eller behövs/går inte det?

Tvip 605 är sjukt grym! Om du vill ha ett råd ytterligare så KÖP den =)

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback