2019-09-19, 22:57
Medlem
Jaha vad kan man vänta sig av den här raiden som skedde emot xstream? Kan vi kunder vänta oss stämningar av tvbolagen här fram över?
2019-09-19, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mopbivers
Jaha vad kan man vänta sig av den här raiden som skedde emot xstream? Kan vi kunder vänta oss stämningar av tvbolagen här fram över?

Nej de har inte resurser att stämma 50 miljoner kunder (så många hittade de). De kan inte ens bevisa uppsåt eftersom tjänster oftast köps i god tro. Så de sa 2 ggr i presskonferensen att de enbart går efter ägarna/nätverken/resellers/decrypterarna.
2019-09-19, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Testade på min mobil om Deadpool 2 i 4K funkade felfritt och det gjorde den.

Kör med Telia som operatör till mobilen.
Har 4G+ just där jag är nu. Ligger på mellan 50-60 Mbit i nedladdningshastighet när jag kör bredbandskollen.

Appen jag kör är IPTV Extreme pro i min Oneplus 7 pro.

Jag testar nu kl 23 igen och strömmar just nu Deadpool 2 i 4K på FireTV4K helt perfekt. Får 75 Mbit på bredbandskollen i FireTVs webbläsare.

Den filmen i sig kräver som sagt 40 Mbit som absolut minimum för att inte buffra.

Upptäckte faktiskt att laptopen jag hämtade tidigare statistiken med enbart får ut 35 Mbit på WiFit i sovrummet, vilket är platsen där jag testade kl 18 idag, så det är inte omöjligt att jag hade kunnat haft perfekt flyt även tidigare idag kl 18 om jag hade testat i vardagsrummet istället. Damn.

Nu är det bekräftat att så länge det:

1) inte är absolut extrem kundaktivitet (t.ex. fotbollsmatcher, eller helgkvällar)
2) och man har MINST 40 Mbit stabil/permanent mottagningshastighet på sitt eget internet och hemmanätverk,

Så kan man lätt strömma en gigantisk 40 Mbit-film som "Deadpool 2 4K" även under relativt aktiva timmar.

Dock vet de flesta här inne att bandbredden hos IPTV-leverantörer varierar. Det är inte alltid kundens nätverk som är felet. När det är fotbollsmatcher, semestrar, vissa helger etc, så brukar servrarna överbelastas och i princip enbart orka med att streama helt vanlig TV men inte VOD. Ibland inte ens vanlig TV. Det finns dagar då hela världen bestämt sig att de vill se TV samtidigt, hehe, och det kommer aldrig privata IPTV-leverantörer kunna klara av. Då behöver de ha pengar och server-resurser som Netflix för att orka med det!

Man får alltså tänka på att 4K är något enormt krävande för nätverket och kan enbart streamas under perfekta förhållanden hos både sig själv och leverantören.

Får man ut minst 40 Mbit på bredbandskollen.se och speedtest.net på sin enhet så kan man streama 4K, så länge servern orkar!

Lycka till allihopa som haft problem med 4K. Hoppas ni hittar nån enkel lösning, som att flytta routern närmare spelaren eller liknande lösningar!
Senast redigerad av dextrodammit 2019-09-19 kl. 23:14.
2019-09-19, 23:13
Medlem
Förstår precis hur du menar, dock gillar jag inte kakbiten haha för nu e man sugen på det 🤣
Men då är det Egentligen spelaren/program som inte klarar 4K, jag köper ändå inte att vissa här testar och det flyter på liksom, med mobilnät på en telefon för övrigt...
För testade lite som hastigast nu på dom senaste 4K vod och alla funkade utom Wick 3 som hackade lite plus att när dom snackade kom ljudet i högtalarna bak, så något är otroligt knas där också emellanåt.

MrMc tanka jag ner men kan dessvärre inte välja den avdelningen jag vill testa, vilket är lite synd, men undra om dom klarar TrueHD ljud, tvek. Inte hittat någon som löser det.

Kör trådat på allt och får ut 100mbit ändå fungerar inte exempelvis den filmen hos mig, så något är tokigt någonstans. Därav min tveksamhet att fixa en Tvip 605, orka lägga en laxing på något som förmodligen inte löser mitt problem.
Senast redigerad av Tigerofsweden1 2019-09-19 kl. 23:16.
2019-09-19, 23:22
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dextrodammit
Jag testar nu kl 23 igen och strömmar just nu Deadpool 2 i 4K på FireTV4K helt perfekt. Får 75 Mbit på bredbandskollen i FireTVs webbläsare.

Den filmen i sig kräver som sagt 40 Mbit som absolut minimum för att inte buffra.

Upptäckte faktiskt att laptopen jag hämtade tidigare statistiken med enbart får ut 35 Mbit på WiFit i sovrummet, vilket är platsen där jag testade kl 18 idag, så det är inte omöjligt att jag hade kunnat haft perfekt flyt även tidigare idag kl 18 om jag hade testat i vardagsrummet istället. Damn.

Nu är det bekräftat att så länge det:

1) inte är absolut extrem kundaktivitet (t.ex. fotbollsmatcher, eller helgkvällar)
2) och man har MINST 40 Mbit stabil/permanent mottagningshastighet på sitt eget internet och hemmanätverk,

Så kan man lätt strömma en gigantisk 40 Mbit-film som "Deadpool 2 4K" även under relativt aktiva timmar.

Dock vet de flesta här inne att bandbredden hos IPTV-leverantörer varierar. Det är inte alltid kundens nätverk som är felet. När det är fotbollsmatcher, semestrar, vissa helger etc, så brukar servrarna överbelastas och i princip enbart orka med att streama helt vanlig TV men inte VOD. Ibland inte ens vanlig TV. Det finns dagar då hela världen bestämt sig att de vill se TV samtidigt, hehe, och det kommer aldrig privata IPTV-leverantörer kunna klara av. Då behöver de ha pengar och server-resurser som Netflix för att orka med det!

Man får alltså tänka på att 4K är något enormt krävande för nätverket och kan enbart streamas under perfekta förhållanden hos både sig själv och leverantören.

Får man ut minst 40 Mbit på bredbandskollen.se och speedtest.net på sin enhet så kan man streama 4K, så länge servern orkar!

Lycka till allihopa som haft problem med 4K. Hoppas ni hittar nån enkel lösning, som att flytta routern närmare spelaren eller liknande lösningar!

Ladda hem appen analiti till din sticka så slipper du mecka med webläsaren mot tptest. Du får också ett mer detaljerat test och graf om du väljer "detailed test".

Edit; Den finns i butiken på stickan, du behöver inte ladda ned den separat utan du kan skriva analiti direkt i sök på Firestick och installera den.
Senast redigerad av Haloumi 2019-09-19 kl. 23:25.
2019-09-19, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Ladda hem appen analiti till din sticka så slipper du mecka med webläsaren mot tptest. Du får också ett mer detaljerat test och graf om du väljer "detailed test".

Edit; Den finns i butiken på stickan, du behöver inte ladda ned den separat utan du kan skriva analiti direkt i sök på Firestick och installera den.

Tack för tipset, ska göra det. Nu fick jag iofs 75+ Mbit via webbläsartestet vilket är nästan dubbla av vad som behövs, så behöver inte mer tester av bandbredden, men ändå bra att ha en sån app till diverse felsökningar ibland!

Citat:
Ursprungligen postat av Tigerofsweden1
Förstår precis hur du menar, dock gillar jag inte kakbiten haha för nu e man sugen på det 🤣
Men då är det Egentligen spelaren/program som inte klarar 4K, jag köper ändå inte att vissa här testar och det flyter på liksom, med mobilnät på en telefon för övrigt...

Haha. Jag är säker på att AppleTV 4K ska klara att avkoda 4K fint, så det kan vara spelar-appen du kör som är felet, ja.

Vad sker om du försöker spela Deadpool 2 4K just nu? Jag gjorde det precis nu på en FireTV 4K som fick 75 Mbit resultat i bredbandskollen över WiFi (alltså långt över filmens krav), och filmen flöt perfekt.

Om ditt hackar, testa speedtest.net och bredbandskollen.se via AppleTVn för att se vad den får för hastigheter:

https://www.speedtest.net/apps/appletv
https://apps.apple.com/se/app/bredba...en/id296380480

Se om du får permanent 40 Mbit eller högre.

Citat:
För testade lite som hastigast nu på dom senaste 4K vod och alla funkade utom Wick 3 som hackade lite plus att när dom snackade kom ljudet i högtalarna bak, så något är otroligt knas där också emellanåt.

Att ljud kommer ur fel högtalare är ett app-fel i hur appen tolkar och dirigerar de avkodade ljudsignalerna. Kanske löses av MrMC (som basically är det enormt välkodade mediacentret Kodi, moddad lite för AppleTV, och därmed borde avkoda ljudsignalerna perfekt).

Citat:
MrMc tanka jag ner men kan dessvärre inte välja den avdelningen jag vill testa, vilket är lite synd, men undra om dom klarar TrueHD ljud, tvek. Inte hittat någon som löser det.

Jag vet att jag körde IPTV på testversionen. Du kanske menar att du inte kommer åt 4K-filmlistan pga begränsningen i gratisversionen som gör att man bara kan se ett fåtal av alla grupper/kanaler/filmer? Okej, synd isåfall.

Vad gäller TrueHD så klarar MrMC det enligt denna tråd från slutet av förra året: https://forum.mrmc.tv/viewtopic.php?t=1567

Citat:
Kör trådat på allt och får ut 100mbit ändå fungerar inte exempelvis den filmen hos mig, så något är tokigt någonstans. Därav min tveksamhet att fixa en Tvip 605, orka lägga en laxing på något som förmodligen inte löser mitt problem.

Såg inte detta förrän nu. Men testa AppleTVns hastighet med speedtestapparna ändå. Se vad resultatet blir med båda apparna.

Och ja, jag tror inte att en TVIP löser något för dig, eftersom en AppleTV är som en dyr och vältillverkad lyxbil med starka motorer jämfört med en TVIP. Din AppleTV har definitivt inga problem hårdvarumässigt att hantera filstorlek och sånt! Problemet är antingen internet eller spelar-appen!
Senast redigerad av dextrodammit 2019-09-19 kl. 23:37.
2019-09-19, 23:39
Medlem
Haloumis avatar
Citat:

Hade varit bra om någon fler med Tvip 605 kan titta på Deadpool (4K) eller Wick 3 (4K). För att se ifall dom har detta problem. Det är väl hittills bara användaren elp som vittnat om lagg på 4K VOD med den boxen?

Det känns dock som att det finns större problem att fixa inom iptv just nu, än att Deadpool i 4K laggar i vodden.

Edit; Din Apple TV klarar så klart att spela upp 4K men vad hjälper det om alla tillgängliga appar för iptv till den suger röv. Då kan en Tvip 605 lösa dina problem. Om vi får mer info från folk som äger dom.
Senast redigerad av Haloumi 2019-09-19 kl. 23:42.
2019-09-20, 00:18
Medlem
Kl är 00:12, kör Deadpool 2 4K på min 605 (trådat med Felia 250/100) - fortfarande lagg/buffring.
Wick 3 4K fungerar bättre men är fortfarande inte bra/går ej att se tillfredsställande).

För min del blir det nog att undvika 4K vod-material framledes
2019-09-20, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elp
Kl är 00:12, kör Deadpool 2 4K på min 605 (trådat med Felia 250/100) - fortfarande lagg/buffring.
Wick 3 4K fungerar bättre men är fortfarande inte bra/går ej att se tillfredsställande).

För min del blir det nog att undvika 4K vod-material framledes

Du har inget möjlighet att låna en annan box och testa med?

Så är det ju lättare att utesluta om det är boxen eller inte som ställer till det?
2019-09-20, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Du har inget möjlighet att låna en annan box och testa med?

Så är det ju lättare att utesluta om det är boxen eller inte som ställer till det?

Tyvärr är det bara jag som kör 4K box ibland mina bekanta.
Nåväl, jag får väl leva med det.
Bara en fungerande fjärris gör merpriset motiverat jämfört med min förra 412!
2019-09-20, 11:52
Medlem
https://www.pcwelt.de/news/Razzia-Be...236778&pm_ln=3

Euro gjorde stor Razzia mot IPTV därför kan många kanaler vara nere
2019-09-20, 13:32
Medlem
Ja givetvis finns det större problem än 4k vod just nu, men tycker bara d konstig d funkar felfritt för vissa och inte för andra även fast det bör göra det. 99.27mbit på ATV 4K så power finns så det räcker och blir över.
Framförallt att ingen gjort en app till något såhär stort som fungerar till 100% , iaf till Apple.

Jag känner att jag ger upp den biten helt enkelt , ska ju egentligen bara funka men jaja finns många andra fördelar

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in