2019-09-12, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lnb
För på deras hemsida står det såhär:

Vissa bredbandsleverantörer spärrar oss alla IPTV leverantörer. De hjälper TV leverantörerna att bestrida pirat tv.
Detta är inget vi ansvarar för eller rår för, det är kampen mot pirattv och ett desperat försök att sätta stopp för detta. Många leverantörer har tackat nej till att hjälpa tv leverantörerna att filtrera internet då de tror på ett fritt internet för deras kunder, tyvärr är de inte så för Telia och Viasat.

Så testa oss först innan köp.

Hade iptvking förut och då fungerade det utmärkt.
Men man blir ju orolig när det står sådär?

Ja, de garderar sig genom att säga att ni ska testa först Sen vad man kan utvärdera ur ett 24h test är en annan sak. Har kört iptv genom Telia i snart 3 år och många av mina bekanta också, och det flyter på för oss alla. Så tror inte du behöver oroa dig för Telia faktiskt.
Kör så det ryker!
2019-09-12, 12:58
Medlem
Vad har du för Telia uppkoppling då? :-)
2019-09-12, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lnb
Vad har du för Telia uppkoppling då? :-)

250mbit, en bekant kör 60mbit Adsl o det krånglar aldrig för henne heller.
2019-09-13, 08:11
Medlem
Svintomans avatar
Det rekommenderas att man har en hastighet på minst 30mb.
Sedan har ju såklart hårvara/mjukvara inverkan på slutresultatet.
2019-09-13, 16:50
Medlem
Jag har samma problem med min isp, när dom lämnar över till TDC (tele2) så under primetime så händer något och det börjar lagga med mera.

Kan ni tipsa på någon tjänsteleverantör som inte "stryper" ? Bahnhof har jag läst lite överallt om att dom tydligen stryper...
2019-09-13, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxell85
Jag har samma problem med min isp, när dom lämnar över till TDC (tele2) så under primetime så händer något och det börjar lagga med mera.

Kan ni tipsa på någon tjänsteleverantör som inte "stryper" ? Bahnhof har jag läst lite överallt om att dom tydligen stryper...

Bahnhof, Viasat och A3 är väk de jag upplevt mest strul med. De håller jag mig undan.
2019-09-13, 17:50
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joelbitar74
Bahnhof, Viasat och A3 är väk de jag upplevt mest strul med. De håller jag mig undan.
Viasat blockerar aktivt "IPTV".
2019-09-13, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Jo det har jag hört
2019-09-14, 00:49
Medlem
Helt jävla grön vad gäller IPTV. Råkar ha en A8000 plus från Istar som är en IPTV-box, går det att använda den till vilken leverantör som helst? Är det någon som har lust att PM:a någon schysst leverantör? Hade varit riktigt snällt. Puss.
2019-09-14, 10:04
Medlem
Ichwills avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.

Citat:
Jo det har jag hört
Jag har Bahnhof och Viasat funkar hur bra som helst med min IPTV-leverantör.
2019-09-14, 12:55
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxell85

Har du alltid haft problem under primetime eller har det eskalerat på sista tiden? Typ under Idol t.ex? Är nämligen så att jag aldrig haft större problem med detta, förutom sista veckan eller två. Jag kan inte annat än hoppas det går över. Är fortfarande väldigt sällan men det är blodtryckshöjande när det händer.
2019-09-14, 16:41
Medlem
Heureuxs avatar
Fler som har problem med nordic iptv just nu?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in