Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-10-22, 13:02
  #3433
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cribbe8
Har sv *****er idag, som verkar ha lagt ner verksamheten. Hur fanken hittar jag en ny leverantör som funkar och inte tar stålarna och drar? Det går inte att lita på någon som det ser ut nu.

Jag hade samma leverantör och det verkar ha lagt sig helt. De svarar inte heller på mejl och chatt.
Jag använder nu northtv som verkar funka bra. Då och då laggar den på några kanaler men verkar funka bättre än dem andra.
2019-10-22, 13:19
  #3434
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RMC65
Jag hade samma leverantör och det verkar ha lagt sig helt. De svarar inte heller på mejl och chatt.
Jag använder nu northtv som verkar funka bra. Då och då laggar den på några kanaler men verkar funka bättre än dem andra.

Deras hemsida framställer inte dom som några höjdare på att skriva i alla fall.
Stavfel och särskrivningar mest hela tiden.
En slump att ditt första inlägg på Flashback rekommenderar detta företag?
2019-10-22, 13:56
  #3435
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Kör med Telias Arris box för digital-TV och Netflix. Övrig streaming kör jag via en Raspberry Pi 3B och styr den med ett litet smidigt tangentbord.
2019-10-22, 13:58
  #3436
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Kör själv med både Apple TV med appen Iplaytv och med Nvidia Shield med appen IPTV Extreme Pro.

På båda två så funkar all undertext.

Kör med Nordic One.

Smartiptv är väl okej, men på min Samsung-TV tycker jag den appen är i segaste laget.

Ok! Hur menar du seg? Menyerna är sega?
2019-10-22, 14:01
  #3437
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massatassa
Ok! Hur menar du seg? Menyerna är sega?
Kanalbytena är segare med Smartiptv än med de andra jag kör med.
Kan ju vara min tv som ställer till det.
2019-10-22, 14:50
  #3438
Medlem
Svenska#######.com fungerar nu, majoriteten av kanalerna
2019-10-22, 15:22
  #3439
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarXx
Svenska#######.com fungerar nu, majoriteten av kanalerna
Tog ett bra jävla tag för dem. Blir aldrig genom dem igen. Värdelöst kundbemötande. Man förväntar sig inte 24/7 felfri drift, men när det är nere i flera dagar så vill man veta orsaken, eller åtminstone höra något från dem. På deras hemsida står det bara att de inte svarar pga många beställningar. Vilket skämt!
2019-10-22, 16:58
  #3440
Medlem
Tja,

Problemet för dig är att den "nya" leverantören är återförsäljare åt samma tjänst som du har och kan då inte i panelen lägga till dig.

Vänd dig till andra leverantörer så lösee dom det, eller vänta ut tiden.


Citat:
Ursprungligen postat av Kaxidus
Hej alla! Jag är ganska ny på det här med iptv och tänkte höra mig för här om denna eminenta kunskapsbank skulle kunna svara på min fråga. Det är nämligen så att min iptv leverantör har försvunnit från marknaden och jag tänkte att ingen större skada är väl skedd, då jag bara har en månads abonnemang kvar. Så jag tänkte att då gör jag väl bara en beställning hos någon av de andra leverantörerna. Men min nya leverantör säger att min mac adress är låst på min Mag 254 och de kan inte låsa upp den och min gamla leverantör går inte att få tag på. Upphör min låsning till den gamla leverantören när abonnemanget har löpt ut, så jag kan använda min Mag 254 eller tvingas jag köpa en ny box?
2019-10-22, 18:22
  #3441
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickeyWire
Teknisk fråga gällande "World" (Ja, den svenska leverantören).

Kör själv World tillsammans med en MAG-box och det fungerar kanon, ytterst stabilt och bra bild på svenskt utbud!

Nackdel med MAG är såklart att tjänsten är knuten med MAC-adress till den specifika hårdvaran.

Fråga: Någon som kör "World" tillsammans med Apple TV 4? Om ja, fungerar det?
Vilken app rekommenderar ni på Apple TV?


(Och nej, skicka inte PM om hur ni kan skaffa "World", det får ni lista ut själva )
brorsan kör GSE SMART IPTV på apple tv lika snabb som
farsans lg tv (3-4 år gammal) med smart iptv.
2019-10-22, 18:26
  #3442
Medlem
TheAceOfHeartss avatar
För er som har en Nvidia Shield och tycker att fjärrkontrollen är begränsad till IPTV så kan jag rekommendera fjärrkontrollen till TVIP 605.

Den går att ansluta via Bluetooth till Nvidia Shield, och då har man en grym box med en fullfjädrad IPTV fjärrkontroll. Med andra ord, det bästa från bägge världar...

Fjärrkontrollen till TVIP 605 går att köpa separat. Se bara till att köpa Bluetooth varianten (den som kommer med 605 varianten).
2019-10-22, 18:35
  #3443
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mack_at_gymmet
Vad är rimligt att betala för ett års abonnemang? Tänker då med bra utbud och support. Alla svenska kanaler m.m.
rimligt finns från 300-2500 kr per år.
med tanke på att du får 80-94 svenska
kanaler och +1500 andra så är väl alla priser rimliga.
men som allt i livet det dyrare ger mer.
2019-10-22, 18:47
  #3444
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheAceOfHearts
För er som har en Nvidia Shield och tycker att fjärrkontrollen är begränsad till IPTV så kan jag rekommendera fjärrkontrollen till TVIP 605.

Den går att ansluta via Bluetooth till Nvidia Shield, och då har man en grym box med en fullfjädrad IPTV fjärrkontroll. Med andra ord, det bästa från bägge världar...

Fjärrkontrollen till TVIP 605 går att köpa separat. Se bara till att köpa Bluetooth varianten (den som kommer med 605 varianten).

Tack för grymt bra tips 👌👌👌👌

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback