2019-09-28, 20:13
Medlem
Mitt har fungerat klockrent hela tiden
2019-09-28, 20:18
Medlem
Hej ni som har firetvstick vanliga eller 4k vad rekommenderar ni för app att köra för iptv?
2019-09-28, 20:39
Medlem
Någon mer som upplever problem med Smart iptv appen?
Köpte mig ny tv (Q6FN) och det fungerar mycket sämre än med min 5 år gamla LG. Tappar ljud efter 30-60 sek på HD kanaler, Ljudet fungerar om jag hela tiden byter kanal och tillbaka. Problem att ansluta, byter kanal och tillbaka så ansluter den direkt.Tittat på ishockey nu och svart i rutan ganska frekvent, varar några sekunder sen kommer det tillbaka. Upplever att allt med appen blivit sämre och sämre. Ni som sitter med box tvip och liknande hur fungerar det för er? Har "N1" och "snabb" som leverantör. "Snabb" är märkbart sämre.
2019-09-28, 21:00
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockabilly65
Köpte mig ny tv (Q6FN) och det fungerar mycket sämre än med min 5 år gamla LG. Tappar ljud efter 30-60 sek på HD kanaler, Ljudet fungerar om jag hela tiden byter kanal och tillbaka. Problem att ansluta, byter kanal och tillbaka så ansluter den direkt.Tittat på ishockey nu och svart i rutan ganska frekvent, varar några sekunder sen kommer det tillbaka. Upplever att allt med appen blivit sämre och sämre. Ni som sitter med box tvip och liknande hur fungerar det för er? Har "N1" och "snabb" som leverantör. "Snabb" är märkbart sämre.

Inga problem med Smart Iptv appen här på android-box. Du har rätt version av appen då? För din nya TV.

Annars kan du ju höra med din leverantör om störningar förekommer just nu. Dom kan hålla på att fixa nytt internt system.
2019-09-28, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Det är problem runt hela jorden just nu inom Iptv. De flesta leverantörer jobbar på en ny lösning och det kommer vara störningar under en tid framöver på grund av detta.

Har alltså varit så till o från hela sommaren, lagg alltså.
Vad är det för lösning du pratar om? Bör väl inte gälla alla leverantörer då vad jag förstått det som, inte alla delar samma servrar.

Kör förövrigt utan vpn, sannolikheten att åka fast är väl bara om leverantören åker dit o måste lämna över utrustning med loggar..
2019-09-28, 22:00
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kylie.J
Har alltså varit så till o från hela sommaren, lagg alltså.
Vad är det för lösning du pratar om? Bör väl inte gälla alla leverantörer då vad jag förstått det som, inte alla delar samma servrar.

Kör förövrigt utan vpn, sannolikheten att åka fast är väl bara om leverantören åker dit o måste lämna över utrustning med loggar..

Har du missat denna händelse?
https://torrentfreak.com/pirate-iptv...s-raid-190927/

90% av alla leverantörer använde xtream codes. Dom blev raidade och nedtagna. Så nu jobbar man med att få upp en ny lösning som ersätter det.

Om du haft problem sedan i somras är det nog något annat fel också dock.
2019-09-28, 23:08
Medlem
Citat:
Har du missat denna händelse?
https://torrentfreak.com/pirate-iptv...s-raid-190927/

90% av alla leverantörer använde xtream codes. Dom blev raidade och nedtagna. Så nu jobbar man med att få upp en ny lösning som ersätter det.

Om du haft problem sedan i somras är det nog något annat fel också dock.

Ojojoj, ja, nej det där hade jag missat! Camdserver verkar oberört isf. Några kända aktörer som gått under?
2019-09-28, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rockabilly65

Exakt så har jag också på exakt samma tv (Q6FN). Dock bara på Smart IPTV. Jag har även möjligheten att köra på en box (Mag 322) och då tappar jag aldrig ljudet. Det är inte alla kanaler jag tappar ljud på med Smart IPTV. Men som du säger att byter man kanal och byter tillbaka så fungerar ljudet igen ett tag.
2019-09-29, 10:30
Medlem
Cripss avatar
Tjena! Har problem med med smart iptv-appen (LG).

Allt har flytit på bra men sen några dagar står bara loading channel list.

Har försökt raderat playlisten och laddat upp sen igen, men det blir likadant. Har kollat att feeden funkar från min leverantör, så felet är något annat...

Nån som sitter på lite kunskap?
Senast redigerad av Crips 2019-09-29 kl. 10:34.
2019-09-29, 10:55
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crips
Tjena! Har problem med med smart iptv-appen (LG).

Allt har flytit på bra men sen några dagar står bara loading channel list.

Har försökt raderat playlisten och laddat upp sen igen, men det blir likadant. Har kollat att feeden funkar från min leverantör, så felet är något annat...

Nån som sitter på lite kunskap?

Inga problem med Smart Iptv här. Ta kontakt med din leverantör. Dom kan vara påverkade av razzian som varit.
2019-09-29, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giggs72
Exakt så har jag också på exakt samma tv (Q6FN). Dock bara på Smart IPTV. Jag har även möjligheten att köra på en box (Mag 322) och då tappar jag aldrig ljudet. Det är inte alla kanaler jag tappar ljud på med Smart IPTV. Men som du säger att byter man kanal och byter tillbaka så fungerar ljudet igen ett tag.
Blir inte klok på det här. Testade att byta dns till cloudflare i routern. Kanaler som krånglat med att ansluta fungerade klockrent, inga connection failed utan startar direkt. Ljud på HD kanaler främst tv4 fungerar utan problem. Var det så enkelt tänkte jag. Bytte tillbaka till leverantörens dns och allt fungerar lika bra helt plötsligt. Förstår ingenting 😁

TV: 65Q6FN
App: siptv
Router: Asus AC86U
Bahnhof VPN: Integrity 80/16 Mbits/s
IPTV: N1

Ej problem med ljudet här annars samma problem som med samsungen.
TV: LG 55LB730V
App: siptv
Router: Telia
Telia 100/100: 50/92 Mbits/s
IPTV: Snabb
2019-09-29, 11:17
Medlem
Citat:
Inga problem med Smart Iptv här. Ta kontakt med din leverantör. Dom kan vara påverkade av razzian som varit.
Det har varit problem från första dagen jag köpte tv:n Haft den 1 1/2 månad ungefär. Min leverantör är inte påverkad av razzian säger han. Just nu fungerar allt helt plötsligt klockrent, blir inte klok på det här.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in