2008-01-21, 15:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BertilBoo
Festligt uttryck med nationalluder!

Ja det låter ju onekligen som om hon skulle vara hela Sveriges knullobjekt.
Citera
2008-03-14, 12:46
Medlem
Enligt denna bloggsida som jag hittade skulle fru Svensson vara aspackad när denna bilden togs i februari 2007. Och visst ser hon lite mosig ut, eller hur?

http://nosslo.blogspot.com/2007/02/a...-lillbabs.html
Citera
2008-03-14, 18:08
Medlem
matti metsässäs avatar
Jag bar,

Lill-Babs väska från hennes bil, som var en vit mindre Ford cab in till receptionen på Tylösands Hotell 1960.
"Tack lille vän" sa hon, men jag fick ingen dricks.

pikkomattipicolo
Citera
2008-04-17, 12:08
Bannlyst
Jag läste Lillbabs memoarbok och där stod det om pianisten Christer Wickman att han turnerat med henne i flera år utan att.... Kan det tolkas på annat sätt än att hon tycker det är helt naturligt att hennes musiker skall knulla henne?
Citera
2008-04-17, 12:49
Medlem
suetoniuss avatar
Det vore väl trist om de kvinnor vars kroppar verkligen är skapta för sex var monogama eller gick i kloster (utom för nunnorna och de äkta männen då). Synd att hon inte skaffade barn men någon i stil med Jarl Kulle eller Jan Malmsjö. Då kanske vi hade haft en svensk Marilyn Monroe idag, fast med mer talang. Inget ont om Berghagen dock.
Senast redigerad av suetonius 2008-04-17 kl. 12:55.
Citera
2008-04-18, 00:53
Medlem
tända på lill babs

Är väl som att tända på ett russinpaket......
Citera
2008-04-18, 08:00
Bannlyst
Citat:
Jag läste Lillbabs memoarbok och där stod det om pianisten Christer Wickman att han turnerat med henne i flera år utan att.... Kan det tolkas på annat sätt än att hon tycker det är helt naturligt att hennes musiker skall knulla henne?

Jag minns en tidningsartikel för ganska många år sedan där Lill-Babs sade att hon inför någon folkparksturné hade tvingats lova orkestermedlemmarnas fruar att hon inte skulle förföra musikerna under turnén. Så det var nog allmänt känt i musikerkretsar vad det var fråga om!
Citera
2008-04-18, 10:54
Medlem
Klåd Junkers avatar
Citat:
Hur menar du egentligen? Hur vet jag, som inte läst boken, vad det egentligen stod?
Kanske det stod att Christer Wickman hade turnerat med henne i flera år utan att byta kalsonger, stämma pianot, klippa tånaglarna eller koka kaffe. En möjlig tolkning skulle i detta fall kunna vara att hon anser det naturligt och självklart att hennes musiker passar tiden och spelar i takt.

Hur ska någon i denna tråd veta vad du syftar på om du inte skriver ut hela meningen? Det är ju först när jag, som läsare har tillgång till hela texten jag kan göra någon tolkning över huvud taget.

Visst, det är alltid kul att fantisera om allas vår Lill-Babs frivoliteter men i detta fall kändes ditt inlägg något märkligt.

Du får bakläxa på den där memoarboksläsningen.
Senast redigerad av Klåd Junker 2008-04-18 kl. 11:18.
Citera
2008-04-18, 13:16
Medlem
Mr Andersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suetonius
Inget ont om Berghagen dock.

Varför inte?
Citera
2008-04-18, 20:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Klåd Junker

Du får bakläxa på den där memoarboksläsningen.

Jo på sid 105 står det i en bildtext med en bild av Lill-Babs och 4 musiker och 2 dansare, varav en "Åke Norin (som jag levde ihop med i fyra år)" och beträffande pianisten Christer Wickman "(som jag jobbat ihop med i tretton år utan att...)"
På sid 143 står det om C W: "Jag har jobbat ihop med Barbro i tretton år utan att brukar han säga. Vad han nu menar med det..."

Detta tolkar jag som att han inte knullat med henne men om du vill tro att han inte kokat kaffe, så är det din sak.

Boken är faktiskt bra om ett fascinerande artistliv men när det gäller frivoliteter så är hon i allmänhet förtegen och snarast förnekande.
Citera
2008-04-19, 01:26
Medlem
Hon är ju iallafall väldigt "älskad" artist!

Citat:
Ursprungligen postat av flashy
Jag tycker att hon varit sexig men inte vulgär på scenen. Hon har klätt sig så att hon framhävt sin kropp och det tycker jag inte varit smaklöst i hennes fall.

Privat kanske hon är vulgär. Vad vet jag men ryktet säger ju det. Och det där med alla prasselkukarna - det kanske också bara är rykten.

..........Det sämsta hon har gjort är väl valet av vissa män. En som lurade henne på pengar. OCH - så tönten Lasse Berghagen!!!!!!!!!!! Den skulle ni nog starta en tråd om istället!!!!!!!!!! MEN - han är ju så "beskedlig" och "helhylle"!!!!!!!!!!!!!!!!!!! >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Tja - inte alltid!
Citera
2008-04-19, 01:42
Medlem
Klåd Junkers avatar
Citat:
Jo på sid 105 står det i en bildtext med en bild av Lill-Babs och 4 musiker och 2 dansare, varav en "Åke Norin (som jag levde ihop med i fyra år)" och beträffande pianisten Christer Wickman "(som jag jobbat ihop med i tretton år utan att...)"
På sid 143 står det om C W: "Jag har jobbat ihop med Barbro i tretton år utan att brukar han säga. Vad han nu menar med det..."

Detta tolkar jag som att han inte knullat med henne men om du vill tro att han inte kokat kaffe, så är det din sak.

Boken är faktiskt bra om ett fascinerande artistliv men när det gäller frivoliteter så är hon i allmänhet förtegen och snarast förnekande.
Så bra då att BertilBoo reder ut begreppen.
Menar du alltså att hon skriver ordagrannt: "(som jag jobbat ihop med i tretton år utan att...)" och sedan är det ingen fortsättning på den meningen?
Jag tror ju mer på kaffeteorin i så fall.
Om du börjar fundera på knulla så fort Lill-Babs kommer på tal så är det faktiskt något du får ta upp med din husläkare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in