Citat:
Ursprungligen postat av
Strix m/94
Det handlar inte om "svenska" gener - det handlar om ifall det i framtiden skall finnas ett Sverige där det svenska folket är majoritetsbefolkning. I
Malmö har 58% redan utländsk bakgrund.
Om man som du har en så märklig syn på vad som kan räknas som "svenskt" så är de ju för länge sen skulle jag hävda en minoritet.
Malmö är inkörsporten för invandring, rätt självklart att väldigt många har utländsk bakgrund där.
Och återigen, snabb koll av din länk så har du misstolkat den åt helvete.
"lägger man till de med en utlandsfödd förälder stiger andelen till 58 procent."
Så svara nu, Uven, om man är född i Sverige med låt säga en tysk, iransk, amerikansk eller afghansk förälder och en svensk, klassar sig själv som svensk, pratar svenska, känner den svenska kulturen etc är man då INTE svensk?
Varför inte?
För mig är man alldeles självklart svensk. Och är löjligt att försöka få en till att vara någonting annat.
Citat:
Hur många decennier till tror Du att det tar innan detta gäller även övriga Sverige? Svenska kvinnor aborterar bort svenska folkets framtid.
Nej tvärtom, Världens alla abortmotståndare leder mänskligheten över stupet, allt i namnet: misogynism och nationalism.
Är det fan värt det tycker du?
Citat:
Det betyder att de mycket tidigt utvecklar förutsättningarna för att bli fullgångna - och att de är ett mänskligt - skyddsvärt - liv.
haha ja? Och? Det betyder fortsatt INTE att de äger det som anlaget gäller....
Hur svårt kan detta vara?
Har du ett "anlag" för en hjärna där, dvs en liten fokusering av celler som är igång med processen: skapa hjärna som tar X månader, så HAR du ingen hjärna där! När ska du fan fatta?
Det är livets existens, förmågor och framförallt "själ": identitet och medvetande som är värt att visa omsorg och respekt, inte "anlag" för något i en framtid.
Och respekterar man ett liv, så tänker man på dess väl och ve, och inte medvetet tvångsutvecklar dess olika "anlag" rätt in i en misär.
Det är JUST! pga att man respekterar livet som kvinnor gör aborter.
Detta sentimentala trams som din sort står för är milt sagt vedervärdig, för at tinte säga direkt grymt.
Du verkar fan gilla tanken på att förstöra livet för massa människor.
Citat:
Ingen utanför extremvänstern "fattar" detta. Till och med i Liberalerna erkänner man nu kulturens betydelse för kriminaliteten. Det är dags att sluta låtsas; det blev inte bara kebab utan även handgranater.
https://kvartal.se/artiklar/dags-att-erkanna-det-sociokulturella-arvet/
Låt mig gissa, ytterligare en länk som du total missförstått, behöver jag ens kontrollera detta, efter alla gånger jag kommer på dig med att inte fatta vad du läser...eller läser du fan ens dina egna länkar?
.....
Som jag trodde....tips läs den denna gång. Där står raka motsatsen till det du tror den säger.
Den berättar tom om statistisk som direkt missvisar dina föreställningar.
Det är överrepresentation av kriminalitet bland "barn" till utlandsfödda som fötts och växt upp I sverige,
och betydligt mindre hos de som fötts utomlands...så? vad betyder det Uven? att det är den utländska "KULTUREN" som är problemet, eller möjligen????? att något händer dessa barn som gör att de utvecklas till kriminella...ex UTANFÖRSKAP, desperation ex. socioekonomiska faktorer?
Tröttsamt!
Citat:
Ingalunda. Genom att föda fler söner än döttrar minskar överbefolkningen också på sikt, emedan män inte föder barn. Med färre kvinnor blir det med nödvändighet färre barn i framtiden. Mängden män är därvid inte särskilt viktig. Demografiskt är snarare kvinnor mer värda än män. Eller farligare, om man så vill, givet att en regering vill minska sin befolkning. Som Du vill...
Fast obalans mellan könen skaffar andra problem, ex. hög kriminalitet/ desperation bland män.
och vem ska ta hand om alla unga, sjuka och gamla män? i kulturer där detta är hustrurs och döttrars jobb?