2010-06-07, 16:28
Medlem
Kan Citalopram hjälpa mot social fobi och liknande? För jag fick det här utskrivet idag och dom sa att det skulle hjälpa, men ingen här har nämnt någonting om social fobi osv..
Citera
2010-06-07, 17:01
Medlem
ps. Det skulle vara intressant att få höra lite mer positiva kommentarer om citalopram...
Citera
2010-06-07, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyladdad
Kan Citalopram hjälpa mot social fobi och liknande? För jag fick det här utskrivet idag och dom sa att det skulle hjälpa, men ingen här har nämnt någonting om social fobi osv..

Jag tror oavsett att man måste göra mycket arbete själv, inse att man måste ändra sina beteenden och vanor och faktsikt göra det, inte att det sker automatiskt för att man tar en medicin, tyvärr. Min läkare sa att man även borde gå i terapi när man äter citalopram och det ligger nog mycket i det. Säger inte att du tror att medicinen ska göra allt, men de känns som att många tror att problemen ska lösa sig bara för att man börjar knapra ngt. Jag hoppas att det ska hjälpa mot min nedstämdhet så att det inte blir lika tungt att ta sig ur mönster.
Citera
2010-06-07, 23:47
Medlem
Citat:
Tjoho!

Jag fick de utskrivit idag, och jag vet inte riktigt varför.. Hjälper ens de här skiten mot folkskygghet osv? Efter att ha läst här verkar de ju som rena skitmedicinen!

Om det är skitmedicin eller inte varierar från person till person men värt att testa är det garanterat då det ska hjälpa
Citera
2010-06-08, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litetylle
Jag tror oavsett att man måste göra mycket arbete själv, inse att man måste ändra sina beteenden och vanor och faktsikt göra det, inte att det sker automatiskt för att man tar en medicin, tyvärr. Min läkare sa att man även borde gå i terapi när man äter citalopram och det ligger nog mycket i det. Säger inte att du tror att medicinen ska göra allt, men de känns som att många tror att problemen ska lösa sig bara för att man börjar knapra ngt. Jag hoppas att det ska hjälpa mot min nedstämdhet så att det inte blir lika tungt att ta sig ur mönster.

Tjack funkar prima mot folkskygghet, i allafall för mej. Synd att de inte va billigare och mindre dåligt för kroppen
Citera
2010-06-08, 18:28
Medlem
Citat:
Tjack funkar prima mot folkskygghet, i allafall för mej. Synd att de inte va billigare och mindre dåligt för kroppen

Gå runt bumsad hela tiden kanske inte är så jättebra?
Citera
2010-06-17, 22:06
Medlem
hur är denna medicin egentligen.

jag vill få en tjej att lägga av med antideppen och det håller även samtliga terapether på det behandlingshem jag befinner mig på helt med om. dom säger att man kan sluta direkt utan nedtrappning speciellt då hon bara ätit dom under en kort tid (ca 4månader)

trotts att läkare vill att man ska trappa ner kan detta bero på att dom bara vill kränga medicin?
jag undrar också hur pass skadad i huvudet man blir av pillrerna, denna tjej var mitt allt och har varit i över 5 år och vi har stora planer tillsammans men hon tappar känslor för mig, bara sådär typ.

jag har varit borta hemifrån ett bra antal månader vilket självklart hör till saken också men det är så konstigt. hon har under hela min tid borta pushat mig och berättat hur stolt hon är över mig och hur mycket hon älskar mig och vill ha barn blablabla men nu har hon tappat känslor.

kan dessa antidepp påverka henne på det viset eller är det nått annat? tycker hon har blivit rätt känslokall. aja skulle vara fint om någon med rätt kunskap kunde svara för jag är förvirrad
Citera
2010-06-18, 18:04
Medlem
Brurs avatar
Hejsan! tänkte låna tråden eftersom jag inte hittar något svar angående mitt problem.
Har missat att ta mina citalopram 20mg i 3 dagar. ska jag bara hoppa på somvanligt och vad händer/har hänt.
Tack
Citera
2010-06-18, 19:06
Medlem
Du fortsätter som vanligt. Kompensera inte för de dagar du missat.
Citera
2010-06-20, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brur
Hejsan! tänkte låna tråden eftersom jag inte hittar något svar angående mitt problem.
Har missat att ta mina citalopram 20mg i 3 dagar. ska jag bara hoppa på somvanligt och vad händer/har hänt.
Tack

Fortsätt bara som vanligt. Kompensera ej för dagarna du missat.
Citera
2010-06-21, 01:17
Medlem
Brurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmarit
Fortsätt bara som vanligt. Kompensera ej för dagarna du missat.
OK tack så mycket.
Citera
2010-07-05, 11:23
Medlem
drbondos avatar
Läs inte en massa om biverkningar i Fass/bipacksedel och på nätet. Medicinen är gammal och beprövad och har hjälpt många mot depression, ångest, fobier etc. Det går oftast bra att dricka alkohol i måttliga mängder. Lycka till och känn inte efter för mycket. Ett annat tips är att motionera mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in