2010-07-14, 14:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DanSnow
På dom flesta mediciner så finns det ju en oändlig lista med biverkningar. Saken är den att dom bara står där för att alla läkemedelsbolag är så rädda för att bli stämda i USA. Om någon patient, någonstans nånsin rapporterat "oförmåga att få erektion" som biverkning så kommer det att stå med (typ) för att ingen ska kunna stämma dom på 100 miljoner för att det inte stod med på bipackssedeln.

Nej.
Citera
2010-07-14, 18:58
Medlem
Käkade citalopram för några år sedan. Den enda biverkningen jag fick var att jag gick upp massor i vikt. Massa vatten som samlades i kroppen tror jag, men det står säkert med på listan med biverkningar.
Citera
2010-07-29, 14:40
Medlem
Är det står skillnad på 20 och 40 mg i måendet? jag menar inte biverkningar, utan mer positivt mående?
Citera
2010-07-30, 15:07
Medlem
Kan säga att den inte hjälpte för mig iaf. Men alla är vi olika. Fick byta mediciner ett tag innan jag hittade ett som hjälpte mig.
Citera
2010-08-09, 13:33
Medlem
Okej, jag känner mig mer stabil i måendet. Nu ligger min dos på 20 mg, men funderar på om det skulle göra någon skillnad, dvs att jag känner mig ännu mer stabil i måendet med 30 alt 40 mg?
Citera
2010-08-12, 10:59
Medlem
rocket queens avatar
Halloj.

Någon som har erfarenhet av p-piller ihop med Citalopram?
Citera
2010-08-17, 08:01
Medlem
1c9r5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocket queen
Halloj.

Någon som har erfarenhet av p-piller ihop med Citalopram?

Jag! :P
Jag har ätit 10mg citalopram i ett år och ppiller större delen av tiden. Ingen skillnad på varken eller
Citera
2010-08-17, 08:02
Medlem
1c9r5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litetylle
ps. Det skulle vara intressant att få höra lite mer positiva kommentarer om citalopram...

Jag har bara ätit 10mg citalopram i ett år och det har funkat bra för mig. Endast biverkningar första veckan och när jag försökt sluta.
Citera
2010-10-08, 12:49
Bannlyst
Jag åt det för några år sen och det Funkade inte på mig mådde jävligt dåligt och fick massa Biverkningar

Har med testat Cymbalta den mådde jag med skit av

Bytte till Zipralex Funkade rätt ok på mig tills nu då jag får en Biverkning av den som ställer till Problem

Har nu ätit Voxra i 8 dagar efter Zipralex och mår riktigt skit av Voxra så Doktorn ringer snart så jag får byta till en annan
Citera
2010-10-22, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basse66
Jag åt det för några år sen och det Funkade inte på mig mådde jävligt dåligt och fick massa Biverkningar

Har med testat Cymbalta den mådde jag med skit av

Bytte till Zipralex Funkade rätt ok på mig tills nu då jag får en Biverkning av den som ställer till Problem

Har nu ätit Voxra i 8 dagar efter Zipralex och mår riktigt skit av Voxra så Doktorn ringer snart så jag får byta till en annan
Fick också enbart bieffekter utav Citalopramen, inga jättejobbiga dock så jag kunde stå ut i ett par månader för att ge medicinen en ärlig chans.
Men jag vart varken bättre eller sämre så byttes jag över till Efexor vilket började ge difusa men positiva effekter och när jag trappade upp 75mg, 150mg och nu 225mg så har det bara blivit bättre.
Mår bra på 225mg så jag kommer nog stå på den tills vidare.
Citera
2010-10-22, 20:18
Medlem
Enormouses avatar
Har använt Citalopram sedan 2002-2003, har just nu en dos på 40 mg som jag tar varje kväll kl. 21. Tror inte jag upplevt bieffekter, vad skulle de isåfall vara? Det som mest är ett frågetecken för mig är om medicinen verkligen funkar, haha, men det är oftast föräldrarna som märker skillnaderna. Vet inte vad som skulle hända om man trappade ner och till slut slutade.
Citera
2010-11-22, 12:17
Medlem
Thornhills avatar
Jag har snart tagit Citalopram i en vecka (10 mg om dagen). Inbillar mig att jag inte har lika mycket ångest som innan och att allt känns lite "lättare" på något vis. Inte lika svårt att prata med folk och att strunta i vad andra tänker om en - men som sagt - det kan ju vara inbillning.

Har inte haft några större problem med biverkningar. Lite rastlöshet men fortfarande lugn i sinnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in