2010-02-04, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zimabardo
Det dar stammer inte, rent generellt. Alla reagerar olika mot lakemedel men majoriteten upplever sig mindre deprimerade av SSRI. Daremot kan det vara sa att du maste testa flera olika sorter innan du hittar ratt. Att spola ner skiten ar ett stort misstag - man maste trappa ner nar man slutar, annars kan man borja ma riktigt daligt. Det tar ocksa tid - man maste ge det nagra manader.

jag har fått det utskrivet mot lätt depression o panikattacker o ångest. Men efter att ha läst att man drabbas av hjärtklappning svårt att sova mm mm mm första månaden så har jag inte vågat testa
Citera
2010-02-04, 18:27
Medlem
Zimabardos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurango
jag har fått det utskrivet mot lätt depression o panikattacker o ångest. Men efter att ha läst att man drabbas av hjärtklappning svårt att sova mm mm mm första månaden så har jag inte vågat testa

Forstar att det kan kannas lite laskigt men tro mig - biverkningarna ar INTE varre an de symptom du redan har. Dessutom reagerar alla olika. Tycker absolut du ska ge det en chans - for mig forandrade det livet totalt, enbart till det battre

Stort lycka till.
Citera
2010-02-05, 00:06
Medlem
Mulltoans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulltoan
Har käkat citalopram i 2 veckor nu. Måste säga att det verkar vara en fantastisk medicin. Jag har aldrig mått så bra som jag gör nu. Gladare ,mindre irriterad inga negativa tankar. Det finns bara en negativ sak. Jag har väldigt svårt att få utlösning! Potensen är det inget fel på har aldrig varit så hård som nu och jag kan hålla på hur länge som helst. Problemet är att det inte är lika skönt mentalt och att jag inte får utlösning. Är det något övergående eller kommer det att vara så sålänge jag äter tabletterna? Finns det något att göra åt det?
Måste revidera mitt gamla inlägg från i höstas.
Det är en hemsk medicin. Som jag skrev mådde jag bra första tiden frånsett utlösning då. Första tiden på tabletterna sov jag som en prins drömde underbara drömmar och allt utom det sexuella var kanon.

Runt jul började jag känna att jag inte var en riktig människa.
Jag blev slö, håglös initiativlös satt bara och glodde på tv och slösurfade hela dagarna. Fick svårt att somna var vaken till 2-3 på nätterna sov till 10. Fick mardrömmar. Ingenting var kul ingenting var tråkigt satt bara nollställd till allt. Var jobbigt att bara klä sig och gå till affären. Började skjuta upp allt som gick att skjuta upp.

En biverkning förutom det sexuella som jag märkte av var att det räckte att dricka 3-4 öl så man var lagom sedan vaknade man upp i sängen morgonen därpå och visste inte vad som hade hänt. Från lagom till drängfull gick på 1 sekund och dessutom minskade min tolerans något fruktansvärt. Innan jag började med tabletter så var 3-4 öl på krogen ingenting för mig. En vanlig krogkväll innan jag började med tabletterna drack jag runt 10 öl.

Jag körde på 20 mg och slutade tvärt mådde dåligt i två dagar nu mår jag kanon jag kan skratta, gråta, vara lycklig, arg, bry mig om saker. Aldrig att jag tänker ta de mer. Dock ringde jag läkaren och fick Zoplikon utskrivet mot sömnproblem tar 1 tablett var tredje dag vid behov.

Tycker det här är helvetespiller det är definitivt inga lyckopiller.
När jag slutade med pillren tog det bara 2 dagar innan lusten att ut och promenera och röra på sig kom tillbaka. Nu är det till och med skönt att skotta snö och man mår bra när man gjort det.
Citera
2010-02-05, 00:11
Medlem
Zimabardos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulltoan
Måste revidera mitt gamla inlägg från i höstas.
Det är en hemsk medicin. Som jag skrev mådde jag bra första tiden frånsett utlösning då. Första tiden på tabletterna sov jag som en prins drömde underbara drömmar och allt utom det sexuella var kanon.

Jag körde på 20 mg och slutade tvärt mådde dåligt i två dagar nu mår jag kanon jag kan skratta, gråta, vara lycklig, arg, bry mig om saker. Aldrig att jag tänker ta de mer. Dock ringde jag läkaren och fick Zoplikon utskrivet mot sömnproblem tar 1 tablett var tredje dag vid behov.

Tycker det här är helvetespiller det är definitivt inga lyckopiller.
När jag slutade med pillren tog det bara 2 dagar innan lusten att ut och promenera och röra på sig kom tillbaka. Nu är det till och med skönt att skotta snö och man mår bra när man gjort det.

Vad jobbigt du hade det! Jag vet att vissa manniskor upplever att de blir sloa och haglosa men din upplevelse later extrem. Skont att du mar bra nu
Sen om du borjar ma daligt igen och behover medicin kan du ju testa en annan sort. De har valdigt olika effekt. Men som sagt, njut av att du mar bra nu
Citera
2010-02-15, 08:36
Medlem
Hej jag har testat citalopram BMM pharma 20mg nu i 5 dagar (halv tablett i 2 dagar till sen ska ja gå upp till en hel) och ja har känt mig illamående osv men den största oroväckande biverkning ja fått är att jag inte kan få stånd! Ja har alltid haft jätte lätt för att få det, brukar runka 2 gånger om dagen men nu är snoppen helt död, händer inget när jag försöker. Inte ens morgonstånd får ja som jag ALLTID fått. Kommer detta gå över eller kommer det vara såhär hela tiden som jag äter tabletterna? Isånnafall lär jag nog inte klara att äta dom.
Citera
2010-02-15, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvoraggare
Hej jag har testat citalopram BMM pharma 20mg nu i 5 dagar (halv tablett i 2 dagar till sen ska ja gå upp till en hel) och ja har känt mig illamående osv men den största oroväckande biverkning ja fått är att jag inte kan få stånd! Ja har alltid haft jätte lätt för att få det, brukar runka 2 gånger om dagen men nu är snoppen helt död, händer inget när jag försöker. Inte ens morgonstånd får ja som jag ALLTID fått. Kommer detta gå över eller kommer det vara såhär hela tiden som jag äter tabletterna? Isånnafall lär jag nog inte klara att äta dom.

urs då låter läskigt. Jag har fått samma utskrivet men inte vågat testa.. Jag har haft dom i min låda i 2 månader nu utan att jag vågat prova. Hur märkte du av biverkningen?? du tog en halv och sen typ efter 15 minuter blev du kraftigt illamående eller vadå?? Hjärtklappning också?? fan jag har precis börjat på ett nytt jobb och kan ju inte vara sjukskriven flera veckor bara för man har börjar knapra tabletter som ska göra en friskare..Sjukt!
Citera
2010-02-15, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurango
urs då låter läskigt. Jag har fått samma utskrivet men inte vågat testa.. Jag har haft dom i min låda i 2 månader nu utan att jag vågat prova. Hur märkte du av biverkningen?? du tog en halv och sen typ efter 15 minuter blev du kraftigt illamående eller vadå?? Hjärtklappning också?? fan jag har precis börjat på ett nytt jobb och kan ju inte vara sjukskriven flera veckor bara för man har börjar knapra tabletter som ska göra en friskare..Sjukt!

Hej, Det som jag tycker är läskigt är med snoppen :P vill ju att den ska funka som förut. Ang illamående så kom det efter ett par timmar , kommer stötvis, när det kommer känns de som om nån stoppar ner fingrarna i halsen på en :P svårt att förklara. detta har hållt i sig i alla dagar som jag ätit men det är nog dom enda biverkningar jag fått. Erektionsproblem och illamående. Men förhoppningsvis bör det försvinna efter 2-3 veckor , annars får man väl överse att sluta med dom.

Jag tycker du kan testa. Mår du inte bra av dom så kan du sluta, men det är absolut inget som kommer påverka dig i ditt arbete. Jag har också nytt jobb men det funkar fint . Försök inte att tänka på det. Oftast har man en tendens att jaga upp sig för något man är rädd för.
Citera
2010-04-02, 22:08
Medlem
Jag har käkat citalopram 20 mg plus cipramil i ca 3 mån. Det är första gången jag går på citalopram. Jag är dessutom beroende av stesolid: Har tagit 10-15 mg i 25 år. Ja jävlar. Mitt problem med citalopram är att jag blr nervös. Behöver mer stesolid. Kämpar dock på med samma dos stess. Ska dock försöka trappa ner cit.. å cipr..
Påverkar sexet; Kanske inte så mycket. Men visst har jag slitit med orgasmen. Det har jag alltid gjort.
Citera
2010-05-01, 06:06
Medlem
Jag fick det utskrivet igår
Citera
2010-05-20, 12:59
Medlem
fick det utskrivet för 3 dar sedan mot ångest. Redan efter ett par timmar kände jag av bieffekterna... stirrig, lite vimsig, muntorrhet, bränner i bröstet och ökad ångest, dock mer panikartad social ångest som jag inte känt av så mkt innan, altså panikkänslor av att va i folksamlingar osv...

Grejen är att jag ska iväg o flyga om några dagar , och då kan ju panikångesten bli jobbig.. kan läkaren skriva ut lugnande om jag förklarar detta?
Citera
2010-06-07, 12:33
Medlem
Tjoho!

Jag fick de utskrivit idag, och jag vet inte riktigt varför.. Hjälper ens de här skiten mot folkskygghet osv? Efter att ha läst här verkar de ju som rena skitmedicinen!
Citera
2010-06-07, 15:51
Medlem
Jag fick citalopram för ett par år sedan. Ångesten blev tredubblad plus feberdrömmar. Så jag gav upp rätt snabbt. Läkarna menade att de kunde vara tecken på medicinens verkan men jag var för avskräckt. Funderar dock på att ge det en ny chans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in