Citat:
Ursprungligen postat av Mulltoan
Har käkat citalopram i 2 veckor nu. Måste säga att det verkar vara en fantastisk medicin. Jag har aldrig mått så bra som jag gör nu. Gladare ,mindre irriterad inga negativa tankar. Det finns bara en negativ sak. Jag har väldigt svårt att få utlösning! Potensen är det inget fel på har aldrig varit så hård som nu och jag kan hålla på hur länge som helst. Problemet är att det inte är lika skönt mentalt och att jag inte får utlösning. Är det något övergående eller kommer det att vara så sålänge jag äter tabletterna? Finns det något att göra åt det?
Måste revidera mitt gamla inlägg från i höstas.
Det är en hemsk medicin. Som jag skrev mådde jag bra första tiden frånsett utlösning då. Första tiden på tabletterna sov jag som en prins drömde underbara drömmar och allt utom det sexuella var kanon.
Runt jul började jag känna att jag inte var en riktig människa.
Jag blev slö, håglös initiativlös satt bara och glodde på tv och slösurfade hela dagarna. Fick svårt att somna var vaken till 2-3 på nätterna sov till 10. Fick mardrömmar. Ingenting var kul ingenting var tråkigt satt bara nollställd till allt. Var jobbigt att bara klä sig och gå till affären. Började skjuta upp allt som gick att skjuta upp.
En biverkning förutom det sexuella som jag märkte av var att det räckte att dricka 3-4 öl så man var lagom sedan vaknade man upp i sängen morgonen därpå och visste inte vad som hade hänt. Från lagom till drängfull gick på 1 sekund och dessutom minskade min tolerans något fruktansvärt. Innan jag började med tabletter så var 3-4 öl på krogen ingenting för mig. En vanlig krogkväll innan jag började med tabletterna drack jag runt 10 öl.
Jag körde på 20 mg och slutade tvärt mådde dåligt i två dagar nu mår jag kanon jag kan skratta, gråta, vara lycklig, arg, bry mig om saker. Aldrig att jag tänker ta de mer. Dock ringde jag läkaren och fick Zoplikon utskrivet mot sömnproblem tar 1 tablett var tredje dag vid behov.
Tycker det här är helvetespiller det är definitivt inga lyckopiller.
När jag slutade med pillren tog det bara 2 dagar innan lusten att ut och promenera och röra på sig kom tillbaka. Nu är det till och med skönt att skotta snö och man mår bra när man gjort det.