2009-07-09, 22:58
Medlem
xurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haig
Jag kollar på säsongen som går på sexan nu. Vet inte vilken det är. Men dom snackade om att systemet ändrats så att varje båt hade varsin kvot, Så vad fan gör idioterna ute i snöstorm?

Dom har ett datum då fångsten ska vara ett visst antal KG och i land, om dom inte fixar det får dom mindre betalt.
Citera
2009-07-10, 02:38
Medlem
Kan vi inte hålla oss till senaste avsnitten (Amerika) som i alla andra serietrådar?. Eller är det bara jag som faktiskt "följer" serien?
Citera
2009-07-17, 13:45
Medlem
Sufferstreams avatar
Såg typ 15 min av denna serie på TV för ungefär 2 veckor sen och tyckte det va så bra att jag tankade alla säsonger, är nu på säsong 4 och vill inte att det ska ta slut

Vilken båt skulle ni välja att vara på om ni fick chansen? Jag skulle nog va på vilken som helst utan Wizard, Keith verkar ju behöva lite anger management alltså.

Och är det någon som vet om Hillstrands har svenskt påbrå? Har för mig att jag hörde dom säga något om swedish när dom hälsade på sin fars grav.
Citera
2009-07-17, 14:07
Medlem
Anroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sufferstream
Såg typ 15 min av denna serie på TV för ungefär 2 veckor sen och tyckte det va så bra att jag tankade alla säsonger, är nu på säsong 4 och vill inte att det ska ta slut

Vilken båt skulle ni välja att vara på om ni fick chansen? Jag skulle nog va på vilken som helst utan Wizard, Keith verkar ju behöva lite anger management alltså.

Och är det någon som vet om Hillstrands har svenskt påbrå? Har för mig att jag hörde dom säga något om swedish när dom hälsade på sin fars grav.

I ett tidigare avsnitt så sades det att många krabbfiskare har norskt påbrå.
Och jag tror att 'Hillstrands' är det med mest norskt påbrå.
Citera
2009-07-17, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anrora
I ett tidigare avsnitt så sades det att många krabbfiskare har norskt påbrå.
Och jag tror att 'Hillstrands' är det med mest norskt påbrå.
Hillstrands har faktiskt svenskt påbrå, Sig och Edgar Hansen på Northwestern har däremot norskt.

Rätt kul måste jag säga.
Citera
2009-07-17, 19:18
Medlem
Sufferstreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av markinus.
Hillstrands har faktiskt svenskt påbrå
Ah det var som jag trodde då Kul att det inte bara är norsk ättlingar där ute på Berings hav hehe.

Citat:
JH: We’re from Sweden — we’re Swedish, from fishing families. So it goes way back in our blood.

http://www.channelguidemagblog.com/index.php/2009/04/13/the-hilarious-hillstrand-brothers/
Citera
2009-07-23, 08:49
Medlem
nncs avatar
Hur många följer egentligen Deadliest Catch? Efter de senaste två avsnitten (ep 14 & 15, säsong 5), båda riktigt riktigt bra, tycker man att det borde vara lite mer aktivitet i den här tråden
Citera
2009-07-23, 09:00
Medlem
tzjs avatar
Den enda serie jag följer slaviskt. Har inte missat ett enda avsnitt hittills.
Citera
2009-07-23, 10:28
Medlem
hillstrands är ju de roligaste och verkar trevligast, busiga och med en god portion humor! norskarna sig och edgar verkar rätt jobbiga tycker jag.
Citera
2009-07-23, 11:10
Medlem
Jaså Deadliest Catch visas än Någon som vet dag och tid för programmet?
Citera
2009-07-23, 11:15
Medlem
nncs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddar Tengil
hillstrands är ju de roligaste och verkar trevligast, busiga och med en god portion humor! norskarna sig och edgar verkar rätt jobbiga tycker jag.
Lustigt att du skulle säga det, för senaste avsnitten fick Hillstrands att sjunka lite i mina ögon (se spoiler #1) samtidigt som min respekt för Sig och de övriga växte (se spoiler #2).

Spoiler #1
Spoiler #2

Citat:
Ursprungligen postat av char
Jaså Deadliest Catch visas än Någon som vet dag och tid för programmet?
Senaste avsnittet (ep 15 säsong 5) kom ut som torrent igår, så jag antar att amerikanska Discovery Channel sänder det på tisdagkvällar.
Citera
2009-07-23, 12:37
Medlem
åhå. det missade jag faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här