Jag kollar på säsongen som går på sexan nu. Vet inte vilken det är. Men dom snackade om att systemet ändrats så att varje båt hade varsin kvot, Så vad fan gör idioterna ute i snöstorm?
Dom har ett datum då fångsten ska vara ett visst antal KG och i land, om dom inte fixar det får dom mindre betalt.
Såg typ 15 min av denna serie på TV för ungefär 2 veckor sen och tyckte det va så bra att jag tankade alla säsonger, är nu på säsong 4 och vill inte att det ska ta slut
Vilken båt skulle ni välja att vara på om ni fick chansen? Jag skulle nog va på vilken som helst utan Wizard, Keith verkar ju behöva lite anger management alltså.
Och är det någon som vet om Hillstrands har svenskt påbrå? Har för mig att jag hörde dom säga något om swedish när dom hälsade på sin fars grav.
Såg typ 15 min av denna serie på TV för ungefär 2 veckor sen och tyckte det va så bra att jag tankade alla säsonger, är nu på säsong 4 och vill inte att det ska ta slut
Vilken båt skulle ni välja att vara på om ni fick chansen? Jag skulle nog va på vilken som helst utan Wizard, Keith verkar ju behöva lite anger management alltså.
Och är det någon som vet om Hillstrands har svenskt påbrå? Har för mig att jag hörde dom säga något om swedish när dom hälsade på sin fars grav.
I ett tidigare avsnitt så sades det att många krabbfiskare har norskt påbrå.
Och jag tror att 'Hillstrands' är det med mest norskt påbrå.
Hur många följer egentligen Deadliest Catch? Efter de senaste två avsnitten (ep 14 & 15, säsong 5), båda riktigt riktigt bra, tycker man att det borde vara lite mer aktivitet i den här tråden
hillstrands är ju de roligaste och verkar trevligast, busiga och med en god portion humor! norskarna sig och edgar verkar rätt jobbiga tycker jag.
Lustigt att du skulle säga det, för senaste avsnitten fick Hillstrands att sjunka lite i mina ögon (se spoiler #1) samtidigt som min respekt för Sig och de övriga växte (se spoiler #2).
Spoiler #1
De borde ha hanterat situationen bättre när de sparkade Russell, speciellt Andy som i mitt tycke rent ut sagt fegade ur när han gömde sig bakom sina solglasögon utan att säga ett ord.
Spoiler #2
Tänker främst på hur Sig och hela besättningen hanterade att Jake fick det tragiska beskedet om sin syster och lämnade båten.
Citat:
Ursprungligen postat av char
Jaså Deadliest Catch visas än Någon som vet dag och tid för programmet?
Senaste avsnittet (ep 15 säsong 5) kom ut som torrent igår, så jag antar att amerikanska Discovery Channel sänder det på tisdagkvällar.