2006-01-24, 22:36
Medlem
Trappers avatar
Är det någon som följer denna underbart spännande serien som vet när man kommer att kunna köpa denna box i sverige med svensk text? http://shopping.discovery.com/product-58357.html

länkar om serien:
http://discoverychannel.ca/on_tv/deadliest_catch/
http://www.imdb.com/title/tt0446809/
m.m
Citera
2006-01-24, 23:04
Medlem
Kuggarns avatar
Har kollat några avsnitt faktiskt. Rätt intressant och tuffa krabbor...
Citera
2006-01-25, 09:30
Medlem
Måste säga att det är en grym bra serie

Sen jag fick discovery för någon månad sen har jag följt serien som en slav.
Dock så tycker jag att det är svårt att hålla reda på vilka avsnitt som är repriser och vilka som är nya då jag inte följde sidan från början. Men om jag har koll nu sp sönds väl de nya avsnitten på tisdagar (såg iaf ett som jag inte sett förr igår)

Hur ska man egentligen gå tillväga för att få jobba på en krabbfiskebåt?
Verkar ju vara ett arbete som är väldigt farligt men ändå värt riskerna då man kan jäna en årslön på några dagar.
Citera
2006-01-25, 09:47
Medlem
LadyTieras avatar
jag har sett rätt många avsnitt, en av deras bästa serier på väldigt väldigt länge..jag sitter som klistrad
Citera
2006-01-25, 10:38
Medlem
IMPlicits avatar
Otroligt bra serie. Alla avsnitt utom det första finns på TPB, men med norsk textning.
Citera
2006-01-25, 15:09
Bannlyst
Förbannat bra program, det suger i sjömanstarmen när man ser sjöbusarna vältras i överfulla krabbtinor ute på det stora och ruskiga havet.
Citera
2006-01-25, 16:43
Medlem
Trappers avatar
Har nu kontaktat Discovery sverige och hoppas att få svar så fort som möjligt, för att få veta när en svensk dvd box kommer till handeln. Nu glömde jag fråga om det kommer någon till säsong med Deadliest Catch, någon annan som vet?
Citera
2006-01-25, 16:48
Medlem
InkoPinkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LudaNY
Förbannat bra program, det suger i sjömanstarmen när man ser sjöbusarna vältras i överfulla krabbtinor ute på det stora och ruskiga havet.
Ja, man blir rätt sugen på att prova på det slitsamma fiskarlivet! Märkligt!

Jag blev oerhört positivt överraskad av serien och kunde aldrig tänka mig att en programserie om krabbfiske skulle vara så pass fascinerande.
Citera
2006-01-25, 17:04
Medlem
Oddballs avatar
Klart sevärd serie. Blev såpass inspirerad att jag inte kunde låta bli att köpa en burk med "King Crab" från trakterna runt Berings Hav, trots att den kostade multum....
Citera
2006-01-25, 19:42
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Klart sevärd serie. Blev såpass inspirerad att jag inte kunde låta bli att köpa en burk med "King Crab" från trakterna runt Berings Hav, trots att den kostade multum....

OT: Hur smakade den? . Åt du den med andakt och med de butchiga fiskegubbarnas slit i åtanke?
Citera
2006-01-26, 03:20
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuggarn
OT: Hur smakade den? . Åt du den med andakt och med de butchiga fiskegubbarnas slit i åtanke?

Den smakade faktiskt inte så gott som priset (295 DKK på Kastrup för 250 g - rena rånet!) ville få mig att tro men jag åt den med andakt ändå, faktiskt samtidigt som jag såg på programmet....
Citera
2006-12-25, 00:24
Medlem
Trappers avatar
Säsong 02 har ju börjat, vad tycker ni som fortsätter att se denna serie?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in