2011-04-26, 22:50
Medlem
Nya sesongen börjar 10:e Maj
Citera
2011-04-26, 23:12
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lolalita

Det har väl redan sänts 2-3 avsnitt av senaste säsongen?
Citera
2011-04-26, 23:13
Medlem
Borghesias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lolalita
Tredje avsnittet visas i kväll.

Första avsnittet var ett dubbelavsnitt. Inledningen var ruskigt mäktigt.
Citera
2011-05-03, 13:18
Medlem
Men inte i Sverige väl?
Citera
2011-08-26, 12:27
Medlem
shws avatar
I slutet av säsong 6 och början av säsong 7 (har inte sett längre än till andra avsnittet) har många bytt de vanliga gula/orangea kläderna mot mörkblåa. Varför? Blir det inte sjukt mycket svårare att se dem i vattnet om de ramlar i? De mörkblåa ser iofs tjockare och varmare ut men det verkar ändå tämligen idiotiskt.
Citera
2011-12-15, 20:39
Medlem
Vad får arbetarna i lön?
Hur mycket får dom på en säsong, tror ni?
Citera
2011-12-15, 23:16
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturmgeschutze
Vad får arbetarna i lön?
Hur mycket får dom på en säsong, tror ni?

Det säger ju speakern i slutet av varje säsong.
Citera
2011-12-16, 12:00
Medlem
Har inte följt serien så pass noga förutom då och då när den går på discovery channel men har en fråga!
Varför verkar det som att alla hatar Keith? Vad är det han har gjort för att ingen av kaptenerna längre gillar honom?
Citera
2011-12-17, 12:19
Medlem
shws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smackster
Har inte följt serien så pass noga förutom då och då när den går på discovery channel men har en fråga!
Varför verkar det som att alla hatar Keith? Vad är det han har gjort för att ingen av kaptenerna längre gillar honom?

Han är otrevlig och aggressiv? Minns jag rätt har han väl dessutom flygit på Jonathan från Time Bandit och sen rekryterade han väl andra båtars personal eller nått. Kan ha fel, jag minns inte så jättebra.
Citera
2011-12-18, 12:34
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smackster

För att Keith är en första generations fiskare. De andra har är uppfödda på båtarna och har alltid fiskat medan Keith är en "utböling".
Citera
2011-12-18, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
Det säger ju speakern i slutet av varje säsong.

Det som speaker rösten påstår att besättningen får betalt har inget med verkligheten att göra. På tillexempel http://www.corneliamarie.com/ står det en del intressant av hur mycket man i själva verket får betalt som fiskare.

Hur mycket discovery betalar för att få vara ombord är dock en annan fråga.

Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
För att Keith är en första generations fiskare. De andra har är uppfödda på båtarna och har alltid fiskat medan Keith är en "utböling".

Samt att han utav en del tack vara sin enormt stora båt anklagas för "farming", vilket inte är populärt i flottan.

The Wizard är en av mina favoritbåtar och Keiths utbrott kan vara underhållande, nu senast när kameramannen inte serverade honom kafffe, trots kaptenens order.

Sen är Lenny och Mouse några av mina absoluta favoriter.
Citera
2012-01-31, 22:08
Medlem
k0rv3ns avatar
Det kommer en Säsong 8 av Deadliest Catch.
Ni som vill ha källa. Sök google. Orkar inte länka alla sidor.

Verkar vara samma båtar som förra året det jag fått fram.
Cornelia Marie kommer dock inte vara med på king crab season. Den reparerades då, eller om den gör det fortfarande, vet inte riktigt. Det är vad som stod på deras hemsida.

Josh och Jake Harris är på två andra båtar under tiden cornelia marie repareras. Har försökt hitta vilka två men tyvärr inte fått fram detta, men kan tänka mig att det är på några av de kända båtarna.

Iaf i början av April börjar det igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in