2012-05-18, 10:40
Medlem
Jungles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TinTim
Väldigt mysko, finns inte kvar på the bay där jag drog ner ned o.O

Mycket konstigt, den kom ifrån Demonoid.
Citera
2012-05-18, 13:17
Medlem
shws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheelgunner
Dom hade inte råd att behålla båten om jag förstod det rätt.?

I någon tidigare säsong kom det fram att deras farsa bara ägde en tredjedel av båten och dom andra ägarna var rena landkrabbor. Så grabbarna var antagligen tvungna att sälja av sin del. Skulle tippa på att dom andra ville sälja och grabbarna hade inte råd att lösa ut resten av båten.

För övrigt fattar jag inte varför dom alltid har med en massa smällare och raketer. Framförallt dom där Hillbillybröderna Hillstrand har ju haft en förkärlek för smällare hela tiden..

Dom blir som små barn när det smäller..

.

Vad jag har hört äger de fortfarande en tredjedel av båten tillsammans MEN de har inte råd att fiska med den (än.)

Fick tag på senaste avsnittet, sjukt spännande. Jag längtar till opie-säsongen!
Citera
2012-05-19, 02:49
Medlem
Archie_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jungle
Ja det var ett bra avsnitt, ja tyvärr.

Har inte hittat det avsnittet där kaptenerna skulle medverka i som dom gjorde reklam för i det senaste avs och det skulle sändas direkt efter det senaste.

Finns att glo på här http://dsc.discovery.com/videos/deadliest-catch-the-catch-captains-react/
Citera
2012-05-19, 06:09
Medlem
Citat:
Inte bara smällare, ibland tar de fram sina maskingevär och börjar skjuta.

Det såg jag i något tidigt avsnitt..

Vore konstigt om dom inte var beväpnade upp till tänderna då Alaska är en av de vapenliberalare staterna..

Dessutom så nära Ryssland att dom säkert är förberedda på att möta en invasionsflotta..

.
Citera
2012-05-23, 20:42
Medlem
Citat:
Inte bara smällare, ibland tar de fram sina maskingevär och börjar skjuta.

Minns ni när Hillstrandarna satte askan av sin avlidne näst-favvo deckhand? Blev lite överdrivet med skjutandet då enligt min mening. Annars finns det inte mycket att klaga på hos dom, utifrån den bilden Discovery visar upp.

Till er med visst mått av sjöben; får ni precis som jag inte en fantastisk lust att åka dit och prova på!? Jag har troligen hybris när jag tänker att det inte kan vara så jävla svårt att härda ut för en med vana från öppet vatten och ett starkt psyke.. Går man inte på en stolpskottskaptens båt finns det uppenbarligen pengar att göra - men trots detta tycks de gröngölingar som rekryteras vara redigt oförberedda och oerfarna. Har funderat på hur svårt det egentligen kan vara att hitta material att bygga vidare på..
Citera
2012-05-23, 22:07
Medlem
k0rv3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheelgunner
Dom hade inte råd att behålla båten om jag förstod det rätt.?

I någon tidigare säsong kom det fram att deras farsa bara ägde en tredjedel av båten och dom andra ägarna var rena landkrabbor. Så grabbarna var antagligen tvungna att sälja av sin del. Skulle tippa på att dom andra ville sälja och grabbarna hade inte råd att lösa ut resten av båten.

För övrigt fattar jag inte varför dom alltid har med en massa smällare och raketer. Framförallt dom där Hillbillybröderna Hillstrand har ju haft en förkärlek för smällare hela tiden..

Dom blir som små barn när det smäller..

.

Dom har inte sålt den. Dock så har dom inte råd att köra den. Så dom har tagit jobb på andra båtar så att dom får ihop pengar och har råd att rusta upp båten.
Citera
2012-06-20, 19:06
Medlem
PeterDenSvenskes avatar
Ingen annan än jag som fortfarande kollar de nya avsnitten? Elliot Neese är förresten en riktig jävla idiot och jag förstår verkligen inte hur han kan vara kapten.
Citera
2012-06-20, 19:43
Medlem
shws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterDenSvenske
Ingen annan än jag som fortfarande kollar de nya avsnitten? Elliot Neese är förresten en riktig jävla idiot och jag förstår verkligen inte hur han kan vara kapten.

Jag gör men senaste (det som kom inatt) har inte kommit ut på min tracker än.
Citera
2012-06-20, 21:10
Medlem
PeterDenSvenskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shw
Jag gör men senaste (det som kom inatt) har inte kommit ut på min tracker än.
Har inte fått tag på det heller, förra veckan så kom det vid den här tiden.
Citera
2012-06-21, 07:06
Medlem
shws avatar
Nu är det ute! Och så måste man till jobbet och kommer inte hem förrän sent ikväll... Var ett "after the catch" också om nån tittar på det.
Citera
2012-06-21, 11:31
Medlem
XtraXs avatar
Varför har svenska discovery paus av dödlig fångst mitt i säsongen.
Citera
2012-07-05, 12:15
Medlem
Dödlig fångst- LÖN

Har länge följt dödlig fångst och tycker att det är väldigt intressant. Men en sak jag aldrig fått reda på är vad dom tjänar. Någon som vet? Kapten och sjömännen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in