2012-07-25, 21:49
Medlem
k0rv3ns avatar
Såg/ser på After the catch S06E05 atm. Det som kom förra veckan, gårdagens har inte kommit ut än.
Där säger Josh att han jobbar hårt med att vara Kapten på Cornelia Marie Kungskrabbs säsongen 2012. Hoppas han lyckas. Antingen själv utan Jake, eller att Jake tar sig i kragen o tar tag i sitt liv.

Hoppas iaf att han lyckas, och ifall han gör det, hoppas jag på en säsong till av Deadliest Catch. Vore roligt att se.

Och jag är också besatt av programmet. Har alla säsonger och avsnitt på datorn. Förlorade tre första säsongerna av after the catch efter en krash men ska nog ladda ner dom igen. Och det mesta finns på tpb men dåligt med folk som delar ibland. Men har man tålamod så får man hem det tillslut.
Citera
2012-07-25, 21:52
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av k0rv3n
...
Nu kanske jag är ute och cyklar vilt, men har det inte redan visats avsnitt på Discovery som svarar på hur det går för Josh och Cornelia Marie? Vill starkt minnas att jag sett avsnitt som avslöjar en och annan detalj om detta. Med det sagt, klicka inte på spoilern.

Citera
2012-07-26, 00:13
Medlem
shws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Nu kanske jag är ute och cyklar vilt, men har det inte redan visats avsnitt på Discovery som svarar på hur det går för Josh och Cornelia Marie? Vill starkt minnas att jag sett avsnitt som avslöjar en och annan detalj om detta. Med det sagt, klicka inte på spoilern.

Nä? De hade väl inte råd att ta ut den bara. De är fortfarande delägare i båten.
Citera
2012-07-26, 00:20
Medlem
MrEscimos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shw
Nä? De hade väl inte råd att ta ut den bara. De är fortfarande delägare i båten.

De borde ju äga fiskekvoter som jag antar att de har sålt till både NW och TB. De sa ju att kvoterna var lägre i år så dom borde få hyfsat betalt för sin andel. Samt att de får lön för sitt arbete.
Håller med om att Elliot är den sämsta kaptenen jag sett på DC. Tom sämre än han som tog över efter Rick på, glömt båtens namn, som var med i början.

Läste något inlägg om kaptenens lön och jag tror att dom sade det i början av serien att kaptenen får däckspersonalens lön *2.
Citera
2012-07-26, 00:30
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Nu avslöjar du ju handlingen på ett ganska radikalt sätt.
Nåväl, som avsnittat jag såg vinklades var båda bröderna körda och båten att avslutat kapitel. Det må vara reklamkanalernas helvetessätt att locka reklamsiffror, man är det så eller inte?
Citera
2012-07-26, 02:57
Medlem
MrEscimos avatar
Enligt deras hemsida ligger båten i docka för reparationer och är fortfarande registrerad. Så dom hann väl inte få klart den inför säsongen 11/12.
Men deras kvoter har dom ju och jag antar att dom har hyrt ut dem för att få in pengar.
Vi får väl se när höstens fiske kommer igång om båten är ute.
Citera
2012-07-26, 11:46
Medlem
shws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Nu avslöjar du ju handlingen på ett ganska radikalt sätt.
Nåväl, som avsnittat jag såg vinklades var båda bröderna körda och båten att avslutat kapitel. Det må vara reklamkanalernas helvetessätt att locka reklamsiffror, man är det så eller inte?

Fast det verkar vara allmänt vetande sen den säsongen som går nu (eller ja, tog slut i förrgår) spelades in.

MrEscimo: Tror du menar Blake som whinade som fan om att han inte fick bli kapten när han blivit lovad. "Ever since I was two years old I wanted to be a crab boat captain!". Och sen när han fick det gick det åt helvete.

Jag känner för att se om serien från säsong fyra men jag vet inte om jag orkar se Phil dö igen. Vilken säsong kom Jake Anderson på NW? Tre eller fyra?
Citera
2012-07-26, 15:47
Medlem
MrEscimos avatar
Citat:

MrEscimo: Tror du menar Blake som whinade som fan om att han inte fick bli kapten när han blivit lovad. "Ever since I was two years old I wanted to be a crab boat captain!". Och sen när han fick det gick det åt helvete.
Exakt, han var en duktig chief, men kapten gick det år skogen. men båten försvann från serien, kanske beroende på alla bråk.
Citera
2012-07-26, 15:48
Medlem
MrEscimos avatar
Citat:

Jag känner för att se om serien från säsong fyra men jag vet inte om jag orkar se Phil dö igen. Vilken säsong kom Jake Anderson på NW? Tre eller fyra?

3 tror jag, men dom har hittat hans pappa ute i skogen iaf. Tråkigt för familjen.
Citera
2012-07-26, 21:04
Medlem
k0rv3ns avatar
Ne dom äger fortfarande cornelia. Dom sa i förra årets after the catch att dom måste laga och reparera båten innan dom kan använda den. Den var ju i ganska risigt skick.
Och som någon skrev, dom säljer sin kvota, och jobbar på andra båtar för att få råd att få iordning på båten och kunna använda den igen.

Det är vad jag fått fram efter att ha kollat på serien och after the catch.
Citera
2012-08-01, 20:51
Medlem
BootyLuvs avatar
Sträckkollade precis klart på de sex sista avsnitten av säsongen. Jake Harris måste gå på meth eller något liknande. Jäklar vad han såg ut mot slutet med såren i ansiktet
Citera
2012-08-01, 22:16
Medlem
k0rv3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BootyLuv
Sträckkollade precis klart på de sex sista avsnitten av säsongen. Jake Harris måste gå på meth eller något liknande. Jäklar vad han såg ut mot slutet med såren i ansiktet

Mm det börjar gå utför.

Iaf nu ikväll kom ett nytt specialprogram som gick igår i USA. Revelation heter avsnittet. Dom sitter och pratar. Intressant imo. Iaf sitter och kollar på det nu och Josh sa att han är redo, och han tänker inte låta jake förstöra det josh vill ha. Det vill säga Cornelia Marie i vattnet, med han själv bakom rodret.

Josh säger även att han skiter i vad jake gör, och vill han inte vara in så får han sitta hemma. Men han hoppas att han nån dag vaknar upp och förstår att han måste ta hans om livet.

Men det verkar som att Josh har the spirit up och vill få igång båten och allt det. Hoppas att han lyckas, och det verkar som att han inte tänker låta Jake förstöra det, och det är bra!

EDIT: Efter att ha sett klart avsnittet nu. Känns det som att säsongen som var, var den sista på TV. Men det är bara en känsla, verkar som att grabbarna är trötta på en kamera i ansiktet. Men vi får väl se vad som händer.
Senast redigerad av k0rv3n 2012-08-01 kl. 22:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in