2009-11-15, 19:55
Bannlyst
Fan, dem har ju slutat med programmet på Discovery Istället blir det några jävla skogshuggare..
Citera
2009-11-15, 20:50
Medlem
Brottweilers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milfbitch
Dom är ute i Berings hav och filmar, det är ju King Crab säsong nu.

Visas det nästa år efter kommande snökrabbsäsong eller visar dem detta årets snökrabbesäsong i Säsong 6? Med tanke på att den börjar i Januari.

Ni som har koll på hur krabbfisket funkar besök gärna min tråd: https://www.flashback.org/showthread.php?p=19704940&posted=1#post19704940
Citera
2009-11-15, 21:35
Medlem
Milfbitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottweiler
Visas det nästa år efter kommande snökrabbsäsong eller visar dem detta årets snökrabbesäsong i Säsong 6? Med tanke på att den börjar i Januari.

Ni som har koll på hur krabbfisket funkar besök gärna min tråd: https://www.flashback.org/showthread.php?p=19704940&posted=1#post19704940

Snökrabbssäsongen som börjar jan 2010 kommer att visas i säsong 6. Dom brukar sända sina säsonger på vår kanten medan vi får hit dom under hösten.

Alltså den snökrabbsäsongen i 5 var filmad i början av detta år.
Citera
2009-11-16, 11:12
Medlem
Brottweilers avatar
Citat:
Snökrabbssäsongen som börjar jan 2010 kommer att visas i säsong 6. Dom brukar sända sina säsonger på vår kanten medan vi får hit dom under hösten.

Alltså den snökrabbsäsongen i 5 var filmad i början av detta år.

Okej, tänkte väl det
Citera
2010-01-30, 17:29
Medlem
Serien är ju skitbra. Svårt att inte imponeras av tex Edgar Hansen och grabbarna. Fy fan vilket psyke och vilken fysik de måste ha. Vore gött att se hur sega/starka de är i tex armarna med tanke på hur mycket de sliter. De ser ju heller inte ut som några muskelberg direkt

Saknar serien och hoppas att season 6 börjar snarast!
Citera
2010-01-30, 20:36
Medlem
Blond86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vippe
Serien är ju skitbra. Svårt att inte imponeras av tex Edgar Hansen och grabbarna. Fy fan vilket psyke och vilken fysik de måste ha. Vore gött att se hur sega/starka de är i tex armarna med tanke på hur mycket de sliter. De ser ju heller inte ut som några muskelberg direkt

Saknar serien och hoppas att season 6 börjar snarast!

Håller med! Riktigt kul att se Edgar läxa upp någon "greenhorn" han är ju grym att kasta kroken också!
Citera
2010-01-30, 20:59
Medlem
Vinniepazs avatar
Så jävla bra program
Citera
2010-01-30, 21:08
Medlem
Ja inte nog med att jobba hårt fysiskt i överjävliga förhållanden. Att samtidigt som tex Edgar vara engineer och kunna laga, svets, fixa och reparera allt möjligt på båten är ju rätt imponerande. Han lär ju dessutom vara gourmetkock (enl northwesterns hemsida ska han vara helt sjuk på att laga god mat till besättningen och ha gjort det ofta i början av karriären) och det är väl ingen slump att han är DeckBoss. I början tyckte jag att han verkade rätt stroppig och sur (fast int elika överjävligt sur som Sig) men fan vad han har växt under seriens gång. Han lackar ju ALDRIG ur eller gnäller över nåt....

De andra båtarnas kaptener och crew är ju heller inte dåliga. Ta Jonathan Hillstrand och hans bröder tex....

som sagt en jättebra serie...
Citera
2010-01-31, 22:34
Medlem
Jag funderade lite på en grej när jag kollar på den här serien: Hur många liknande båtar är där egentligen? I serien ser man ju bara ett par stycken men ibland när dom filmer ser man ju en hel jävla flotta som fiskar...
Citera
2010-02-10, 11:26
Medlem
Milfbitchs avatar
Kapten Phil Harris är död
http://www.tmz.com/
Citera
2010-02-10, 11:30
Medlem
The Masters avatar
Citat:
Kapten Phil Harris är död
http://www.tmz.com/
Tragiskt, gillade tuffingen.
Citera
2010-02-10, 11:57
Medlem
Riesenschnauzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marry
Jag funderade lite på en grej när jag kollar på den här serien: Hur många liknande båtar är där egentligen? I serien ser man ju bara ett par stycken men ibland när dom filmer ser man ju en hel jävla flotta som fiskar...

I något första avsnitt (kommer inte ihåg vilken säsong) sade de hur många båtar som var på väg ut för att fiska. Har för mig att det var ca 150 st...
Detta var dock innan regleringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in