2012-07-06, 21:18
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirHizz
vill du ha bevis?

och kalla inte nån du inte känner för dum i skallen

kolla

http://www.youtube.com/watch?v=ug5I0CNeDi4

kolla 1:16

om du orkar kolla på hela så säger tom kaptenerna det själva. MONEY COMES AFTER THE FACT; THE MONEY IS SECONDARY!

Amerikanare är ju kända för att antingen säga att "cash is king" eller smyga in något nobelt för att försöka övertyga någon att det INTE är pengarna de jobbar för! Varför tror du de jobbar med detta? För glamouren, eller? Självklart är det de stora pengarna man kan tjäna som de är ute efter...

Att det sedan kan ses som en livsstil att jobba på dessa båtar - DETTA är troligtvis sekundärt...!
Citera
2012-07-06, 21:22
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Att sedan utöka personalen/crew är ju enbart pengar i sjön för de flesta på skutan... Ju fler som skall dela på kakan gör ju det mindre attraktivt att jobba under dessa förhållandena...

Skulle de ha 40 pers på båten kan du ju även minska deras egna profit med 3/4-delar - vem fan skulle vilja detta? Nej, då kämpar de självklart på med mindre manskap och högre profit - så är det på alla högriskyrken, varför hålla på med dem annars?
Citera
2012-07-06, 21:24
Medlem
Citat:
ALLA GÖR DROGtest innan dom får vara med på båten,

droger och berings hav är ingen bra kombination, Röker du på eller nåt eller ta uppiggande så kan nog olyckor lätt hända, ramla över bord, få en bur på sig, göra man ett misstag så är man antingen död eller mycket skadad.

alla kaptener ser mycket allvarligt på detta.

använder nån droger på båten även om inte kaptenen vet om det så kan kaptenen förlora sin båt och sin licens.

som sagt droger och krabbfiske är livsfarligt, man måste nog ha alla sina sinnen normala, så inga olyckor händer

så jag tror det är ovanligt

I ett avsnitt såg jag Matt på Northwestern hälla upp en ansenlig mängd efedrin piller i handen. Så lite upppiggande är nog ganska vanligt, många av krabbfiskarna har ju även haft problem med missbruk, både Matt, Edgar och Jake på Nothwestern har ju haft problem med missbruk t.ex
Senast redigerad av slaggprodukt 2012-07-06 kl. 21:26.
Citera
2012-07-06, 21:32
Medlem
SirHizzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slaggprodukt
I ett avsnitt såg jag Matt på Northwestern hälla upp en ansenlig mängd efedrin piller i handen. Så lite upppiggande är nog ganska vanligt, många av krabbfiskarna har ju även haft problem med missbruk, både Matt, Edgar och Jake på Nothwestern har ju haft problem med missbruk t.ex

matt blev avstängd en säsong för sina drog problem. han fick inte komma tillbaka. han lades in på rehab.

men fick komma tillbaks efter klarat drogtesterna.

jag tror detta är med i säsong 5 eller 6
Citera
2012-07-06, 22:26
Medlem
pponmms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarlskarl
Ofta dom cashar in så pass mycket? Jag hade GÄRNA legat och skedat med ett gäng skäggiga gubbar och jobbat röven av mig i två veckor per år om det hade betytt att jag kunnat ligga på playan och glassa resten av tiden

Nu ligger dem ju dock ute mer än 2 veckor varje år.. De ligger ute ca 2-4 veckor varje gång de är ute till sjös. Jag vet inte hur många gånger de är ute varje år, men jag skulle gissa på 3-5 gånger varje år? Dock är det en vild gissning utan underliggande fakta.

Hade chansen för att dö och skada sig inte varit så otroligt stor hade jag gärna jobbat häcken av mig ett par gånger varje år för att sedan leva lugnt resten av tiden.
Citera
2012-07-06, 22:42
Medlem
SirHizzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pponmm
Nu ligger dem ju dock ute mer än 2 veckor varje år.. De ligger ute ca 2-4 veckor varje gång de är ute till sjös. Jag vet inte hur många gånger de är ute varje år, men jag skulle gissa på 3-5 gånger varje år? Dock är det en vild gissning utan underliggande fakta.

Hade chansen för att dö och skada sig inte varit så otroligt stor hade jag gärna jobbat häcken av mig ett par gånger varje år för att sedan leva lugnt resten av tiden.

att dö?

så länge du aktar dig från burar och annat så är det nog ingen fara.

det är ovanligt ändå att folk dör på berings hav. men det händer.

men har man en bra kapten så.
Citera
2012-07-06, 23:26
Medlem
padoxs avatar
Citat:
att dö?

Så om man får en bur i huvudet, tuppar av och ramlar överbord är det kaptenens fel eller?
Visst, han kan skrika i micken och varan dom men när det väl händer att en bur slår till en som är ute på däck så hinner man inte reagera.

Orkar inte läsa genom alla sidor, men har du någon närmare upplevelse av detta? Alltså av att fiska krabbor?
Citera
2012-07-07, 00:03
Medlem
noidea2k8s avatar
Citat:
att dö?

2004 gick 45stycken båtar ner i beringshav, så jag vet inte hur du definerar ovanligt.

http://www.sitnews.us/LaineWelch/073010_fish_factor.html

Mellan 2000 och 2009 dog över 500 personer
Citera
2012-07-07, 00:41
Medlem
SirHizzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noidea2k8
2004 gick 45stycken båtar ner i beringshav, så jag vet inte hur du definerar ovanligt.

http://www.sitnews.us/LaineWelch/073010_fish_factor.html

Mellan 2000 och 2009 dog över 500 personer

ca 30 000 personer jobbar på berings hav med fiske, av krabbor, räkor, tonfisk, makrill,totalt

att 500 dör är olyckligt, jobba på berings hav är ett av dom farligaste yrken i världen.

jag hade jobbat där lätt, havet är där vi alla kom ifrån en gång, och om man skall dö är nog havet det bästa jag hade kunnat tänka mig. där ingen hittar mig

risker måste man ta i alla arbeten.
Senast redigerad av SirHizz 2012-07-07 kl. 00:44.
Citera
2012-07-07, 10:42
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportitvsoffan
Discovery är inte där för att subventionera den Amerikanska fiskeindustrin.

Tycker serien har lyft sig sedan man gjort sig av med Corneliamarie (var helt enkelt inte intressant längre efter Phils tragiska bortgång).

SPOILER din jävla idiot!
Citera
2012-07-07, 11:22
Medlem
irrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
SPOILER din jävla idiot!

Han dog ju förfan för nästan 2½ år sedan. Inte kan du väl förvänta dig att folk ska hålla tyst om något så länge?
Citera
2012-07-08, 20:03
Medlem
Jarlskarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombejbitt
10-30k$ mao 70,000 sek - 210,000, kommer man inte så värst långt på i sverige iaf, och ännu mindre på playan.

Dom är antagligen ute mer än en runda per år hörru
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in