2019-02-09, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Förr i tiden så gick kvinnor topless på badstränderna, det gör dom inte nu längre, åtminstone inte i Sverige.

Och din poäng är?
Citera
2019-02-09, 02:18
Citat:
Jo, jag vet den mytomspunna 80/20 rule (som inte stämmer särskilt bra dock), men om det bara är en liten minoritet män som ska dela på en stor majoritet kvinnor så kan ju inte kvinnorna knulla runt så mycket. Att vara slampig betyder väl att öppna fittan för vem som helst nästan?

Nej den kanske inte är riktigt 80/20, just av den anledningen som du nämner att om det är en för liten minoritet män som får ligga runt så kommer ju inte kvinnorna att ligga med lika många män helt enkelt.

Men man får ju tänka på att även om det är 80/20 så rör det ju sig om så pass många män att det är äckligt.

Ta hålan Jörn, som har diskuterats i en annan tråd. Där bor det 800 personer. Säg att 400 av dessa är män, och 200 är män med ett aktivt sexliv. Det skulle ju innebära att 160 kvinnor ligger med samma 20 män, enligt 80/20-regeln. Det skulle innebära att varje kvinna har legat med minst 20 män, och männen har legat med allt från 8 till 160 olika kvinnor. Nu är ju det (väldigt) långsökt att en man skulle ha legat med alla 160 fertila kvinnor, jag tror principen funkar bättre på större orter, och överför man den till storstäder så ser man ju att man kan komma upp i enorma antal partners utan problem utan att behöva ändra ration.
Citera
2019-02-09, 02:29
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Nej den kanske inte är riktigt 80/20, just av den anledningen som du nämner att om det är en för liten minoritet män som får ligga runt så kommer ju inte kvinnorna att ligga med lika många män helt enkelt.

Men man får ju tänka på att även om det är 80/20 så rör det ju sig om så pass många män att det är äckligt.

Ta hålan Jörn, som har diskuterats i en annan tråd. Där bor det 800 personer. Säg att 400 av dessa är män, och 200 är män med ett aktivt sexliv. Det skulle ju innebära att 160 kvinnor ligger med samma 20 män, enligt 80/20-regeln. Det skulle innebära att varje kvinna har legat med minst 20 män, och männen har legat med allt från 8 till 160 olika kvinnor. Nu är ju det (väldigt) långsökt att en man skulle ha legat med alla 160 fertila kvinnor, jag tror principen funkar bättre på större orter, och överför man den till storstäder så ser man ju att man kan komma upp i enorma antal partners utan problem utan att behöva ändra ration.

Men min fråga är: var det lättare att få sex för nåt eller två decennier sedan?
Citera
2019-02-09, 03:11
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Det talas en massa på Internet om att dagens män har det svårare än för bara 20 år sedan. Ibland till och med än för 10. Den amerikanske (ursprungligen iranske) populäre manosfär-bloggaren Roosh V skriver att snart så kommer hälften av alla Amerikanska män att vara incels, dvs. de kommer inte få sex.

Folk säger också att det var lättare att ragga på krogen för 10 år sedan än idag, mycket på grund av dagens sociala media som tjejer är så upptagna av.

Jag har också läst artiklar om att dagens unga kvinnor och män har mindre sex än tidigare.

Hur kan kvinnor vara slampor när det finns så många incels världen över? Det går inte ihop.

Uppfattningen huruvida sex är tabu går upp och ner. Just nu har vi i och med islamiseringen och feminismens radikalisering sett en viss nedgång sedan toppen på 80- och 90-talets individualism och toplessbadande. Och i Iran kunde man ju också bada topless innan islamiseringen.
Citera
2019-02-09, 04:26
Medlem
Citat:
Det stämmer säkert en hel del av det du skriver, men bör vi inte undersöka själva orsaken till att män har slutat anstränga sig och istället nöjer sig med porr (jag känner mig träffad faktiskt...)?

Du kanske har någon bra förklaring till det, som vi kan diskutera.
Jag tror att de har med snabba kickar att göra. Porren finns där och är alltid tillgänglig som varierande (gissar jag då jag inte konsumerar porr o inte vet riktigt hur folks porrvanor fungerar).
Citat:
Ursprungligen postat av Samuel332
Män anstränger sig nuförtiden att bry sig allt för mycket om kvinnor och vad de tycker om de, Incels kan inte ta skiten i egna händer och förbättra sig själva först innan de börjar grina på internet.
Nej män anstränger sig ingenting. Visst de köper någon bil eller kläder och så vidare men de har sjutton olika brudar. Exempelvis en kille jag klagat på i det här nicket, har jag känt i nästan ett decennium och träffat för evigheter sedan men blev förbannad på och uttryckligen kallade för hora på den tiden och vägrade befatta mig mer som annat än vän, har i alla år försökt med sitt tomma prat utan att någonsin tillfört mig ett skit. Riktig tönt i mina ögon men har styrt upp stilen något. Han har alltså aldrig ansträngt sig, varit ett stöd, visat lojalitet eller omtanke osv. Solklart särskilt när jag kallat honom hora rakt upp i hans ansikte att jag knappast skulle vilja ha honom. Han ligger runt, gnäller om sina relationer och SKRATTAR gällande mina (lät mycket skadeglad iaf). Jag är egentligen rätt introvert men jävligt utåt (som här) och när han börjar springa efter artister och vill styra upp något snackar han om att jag borde haka på. Jag säger nej eftersom jag är Flashbackare (översättning ej mitt intresse att göra massa sociala prylar o har inte ngt gemensamt med dem). Killen som visat upp bilder på tjejen som skrivit att hon älskar honom svarar inte heller på min helt vanliga vänskapliga fråga vad han gör någon gång. Istället skiter han i det och trots att jag nobbar honom två ggr tror han en tredje dag samma vecka att han rott mig iland och förväntar sig att jag då ska vilja ha sex med honom. Hemma hos min kompis som vi sover över hos när jag förtusan har ett eget hem om jag ens skulle velat ha sex med någon.

Och just så jävla dumma i huvudet är dagens män. De gör inte ett skit, hör inte av sig och svarar inte på meddelanden utan skryter om snygga tjejer i fin form som skriver till dem att de älskar dem och som tack försöker de ligga med andra. De tror faktiskt att vi kvinnor ska se dem som stora kap och bli alldeles nervösa av att de knullar omkring eller tittar på andra kvinnor (beroende av vad de kan ha för möjligheter). Numera är männen så nätskadade att majoriteten av dem är värdelösa horor. Jag menar hur genuint korkad är man inte om man efter nio år inte lärt känna någon så pass mycket att man vet vad som fungerar och vad som ger motsatt effekt? Och hur kan man tro att någon som gav en chans när man hade fulaste stilen, skrothög till bil osv skulle bry sig mer efter många år där man aldrig faktiskt gjort något alls för den andra bara för att man själv uppträder som en hjärndöd groupie och inte någon vidare man?

Det värsta är att nätet vimlar av just män som tror att just de är casanovor, stora kap osv. Ingen är längre down to earth.
Citera
2019-02-09, 04:49
Medlem
Är ju såklart supersvårt att svara på, men mycket kanske har att göra med att kvinnor vågar säga nej nu för tiden och därigenom kan vara mer kräsen än tidigare. Dessutom behövs inte längre sex för att få uppmärksamhet, utan som många säger så finns instagram där man dagligen kan bli överöst med följare, likes och kommentarer vilket mättar ”bekräftelsekontot”..
Citera
2019-02-09, 08:40
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Jo, jag vet den mytomspunna 80/20 rule (som inte stämmer särskilt bra dock), men om det bara är en liten minoritet män som ska dela på en stor majoritet kvinnor så kan ju inte kvinnorna knulla runt så mycket. Att vara slampig betyder väl att öppna fittan för vem som helst nästan?

Det handlar om att ni är löjliga och inte har självvärd. Jag är ful med betaansikte och turkey neck, och jag får ligga. Tjejer är lika härligt slampiga som alltid.
Citera
2019-02-09, 12:59
Citat:
Men min fråga är: var det lättare att få sex för nåt eller två decennier sedan?

Och jag trodde redan jag hade svarat på din fråga, som alltså är både ja och nej. Vissa män har lättare att ligga idag, och andra svårare. Läste du inte mitt förra inlägg?

PS. Såg att jag hade räknat fel innan, det ska vara 40 st män.
Citera
2019-02-09, 13:08
Citat:
Ursprungligen postat av Utlovad
Jag tror att de har med snabba kickar att göra. Porren finns där och är alltid tillgänglig som varierande (gissar jag då jag inte konsumerar porr o inte vet riktigt hur folks porrvanor fungerar).

Ja det kan nog ligga en del i det. Att försöka lägra en kvinna är ju faktiskt mer omständigt än att bara dra en runk. Men, som i mitt fall så skulle jag inte vilja träffa en kvinna enbart för att ligga med henne. Hur patetiskt det än låter så skulle jag faktiskt vilja ha någon att älska, att umgås med och dela sin glädje och sorg med. Och då känns det som, i alla fall för mig, att det kommer vara ännu svårare och i princip omöjligt att hitta en kvinna som skulle vilja ha mig som person (inte bara för att ligga med).

Därför har jag inte raggat på tjejer sen flera år tillbaka, då jag helt enkelt inte tror att det kommer leda någonstans. Jag uppfyller inga av kraven som dagens kvinnor har (förutom att jag är vältränad), och i ärlighetens namn har jag inte så mycket att erbjuda mer än omtanke och närhet.
Citera
2019-02-09, 13:54
Medlem
Såna här trådar brukar bli en dragkamp mellan de som kan se att vissa delar av vårat liv är ett spel med vinnare och förlorare och de som vill förneka det och relativisera bort det.

Vill du och jag ha samma jobb eller samma partner, the game is on. Alla kan inte få allt. Även politiska åsikter som pacifism eller öppna gränser är en form av game denial.
Citera
2019-02-09, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grylk
Såna här trådar brukar bli en dragkamp mellan de som kan se att vissa delar av vårat liv är ett spel med vinnare och förlorare och de som vill förneka det och relativisera bort det.

Vill du och jag ha samma jobb eller samma partner, the game is on. Alla kan inte få allt. Även politiska åsikter som pacifism eller öppna gränser är en form av game denial.

Något som fascinerar mig är språket "få sex". Precis som det är en rättighet att få. Hur många vill ge och eller ha sex tillsammans med någon? Det är det som är felet att vissa män vill "få sex" utan att behöva ge eller ha det tillsammans med kvinnan.
Citera
2019-02-09, 14:02
Medlem
Citat:
Ja det kan nog ligga en del i det. Att försöka lägra en kvinna är ju faktiskt mer omständigt än att bara dra en runk. Men, som i mitt fall så skulle jag inte vilja träffa en kvinna enbart för att ligga med henne. Hur patetiskt det än låter så skulle jag faktiskt vilja ha någon att älska, att umgås med och dela sin glädje och sorg med. Och då känns det som, i alla fall för mig, att det kommer vara ännu svårare och i princip omöjligt att hitta en kvinna som skulle vilja ha mig som person (inte bara för att ligga med).

Därför har jag inte raggat på tjejer sen flera år tillbaka, då jag helt enkelt inte tror att det kommer leda någonstans. Jag uppfyller inga av kraven som dagens kvinnor har (förutom att jag är vältränad), och i ärlighetens namn har jag inte så mycket att erbjuda mer än omtanke och närhet.
Ganska tråkigt att du upplever det som patetiskt. Det krävs ju ganska mycket mod för att män ska orka fortsätta att nobbas i sökandet efter en partner men tycker absolut inte att du ska ge upp bara för att man inte klickar med alla eller att en del kvinnor reagerar som nötter (vet inte din ålder men ju äldre man blir tror jag kvinnor blir schysstare). Vi kvinnor har ju inte vana av att avvisas på samma vis som män men jag tror att du kan härdas lite om du börjar ta kontakt mer i syfte att vara social utan förväntningar och med många för att arbeta dig fram tills dess att du har en klickning med en kvinna du passar bättre med. Vi kvinnor har ju lite samma problem gällande att hitta en partner och det är inte utseendet det hänger på (så länge man inte springer efter de mest attraktiva och eftertraktade) därför ska man inte lägga för stor vikt till det yttre bara man sköter om det och är fräsch.

Det är ett väldigt intressant ämne iallafall. Skriv gärna mer och berätta hur ni män upplever dejting, självförtroende etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in