2018-05-20, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasNyaKille
Har sett många tjocka och inte särskilt snygga killar som haft läckra flickvänner (riktiga, inte betalda) utan att vara superrika.
Så det är något annat (personligheten) som avgör, dessa incel-individer är väl ofta lite autistiska och inte så lite kvinnohatande. Knappast förvånande att de inte får knulla då.

Stämmer till 100%, jag är en riktigt ful jävel, skallig, ärrad, kantig och grov men min personlighet och öppna sociala stil har alltid lockat riktigt snygga kvinnor.
En man som är rolig, spännande och underhållande drar till sig snygga kvinnor som bin till honung.

Dom som inte fattar det är antingen aspies eller onormala på annat sätt, det är nästan alltid dom som blir utan och sedan sitter här och grinar och gnäller som riktiga dampungar.
Citera
2018-05-20, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crackerpacker
Harvardprofessor Jordan Peterson erkänner nu incel-fenomenet och att kvinnor med fri sexualitet enbart går efter en minoritet av män, medans resten blir utan och/eller slåss om resterna.

Påstår du att Jordan Peterson är en professor på Harvard University? Att han är en av professorerna som undervisar där?

Ren lögn, samt han är en kontroversiell Youtube gubbe som gör stora pengar (det är det enda han är intresserad av enligt honom själv på just Youtube) på att gnälla och säga det som misslyckade aspies vill höra.
Endast några hundra tusen förtappade själar av jordens cirka 4-5 miljarder män upplever lite av det han beskriver, samma som här på Flashback, endast ett fåtal av alla tusentals män här blir utan kvinnor och sitter här och grinar och gnäller.
Citera
2018-05-20, 12:30
Medlem
falskmustarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
Påstår du att Jordan Peterson är en professor på Harvard University? Att han är en av professorerna som undervisar där?

Han är professor i klinisk psykologi vid University of Toronto - så jättelångt ifrån var crackerpacker faktiskt inte.

Men det var ett tappert försök av dig att sprida fake news för att misskreditera JP.
Citera
2018-05-20, 12:30
Medlem
falskmustarens avatar
Dubbelpost.
Citera
2018-05-21, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falskmustaren
Han är professor i klinisk psykologi vid University of Toronto - så jättelångt ifrån var crackerpacker faktiskt inte.

Men det var ett tappert försök av dig att sprida fake news för att misskreditera JP.

Crackerpacker var jävligt långt ifrån, inte ens rätt land.

Vad i mitt inlägg menar du är fake news? JP är kontroversiell och mycket underhållande, det kan jag ge dig, men inte mycket mer än så.
Citera
2018-05-23, 01:17
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Incels som har svarat på 19 frågor. Lite data från incels.me: https://incels.me/threads/incels-me-...030824&slide=0 Klicka på bilden i översta inlägget.
Citera
2018-05-23, 01:19
Medlem
MegaSkurts avatar
PLO kallade vi dem när jag var i 25-årsåldern...

Permanent LeftOvers...
Citera
2018-05-23, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Incels som har svarat på 19 frågor. Lite data från incels.me: https://incels.me/threads/incels-me-...030824&slide=0 Klicka på bilden i översta inlägget.

Jag tycker att det där bekräftar vad jag och andra skrivit; att incelarnas problem handlar om andra saker än utseende. Exceptionellt många som svarat upplever sig ha psykiska problem samt avskyr kvinnor.

Jag kan bara tala för mig själv men när jag letar kvinnor är det ingenting som får mig att springa åt andra hållet fortare än kvinnor som är arga på hela världen, samt kvinnor som lider av psykisk ohälsa.
Citera
2018-05-23, 16:11
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chenille
Jag tycker att det där bekräftar vad jag och andra skrivit; att incelarnas problem handlar om andra saker än utseende. Exceptionellt många som svarat upplever sig ha psykiska problem samt avskyr kvinnor.

Jag kan bara tala för mig själv men när jag letar kvinnor är det ingenting som får mig att springa åt andra hållet fortare än kvinnor som är arga på hela världen, samt kvinnor som lider av psykisk ohälsa.
Grejen är att hade dom varit snygga trots mentala besvär hade det inte funnits lika många incels. Vissa av dom är dock bara hopplösa om dom kallar sig incels om dom är under 20 år. Kom tillbaka när dom är 25 och prövat allt och sitsen är samma.
Citera
2018-05-23, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Grejen är att hade dom varit snygga trots mentala besvär hade det inte funnits lika många incels. Vissa av dom är dock bara hopplösa om dom kallar sig incels om dom är under 20 år. Kom tillbaka när dom är 25 och prövat allt och sitsen är samma.

Visst, det stämmer, men poängen är alltid att attraktion inte beror endast på en enda faktor. Folk som är snygga har en enorm fördel på dejtingmarknaden, det säger nog ingen emot, men det jag menar är att det som gör dessa incels till incels inte är ofördelaktigt utseende, utan ofördelaktigt utseende i kombination med en massa andra saker. Saker som de har bra möjligheter att påverka.
Citera
2018-06-20, 20:59
Medlem
postvagns avatar
Har inte (pga 45+ sidor) läst alla inlägg, så det kan ha nämnts tidigare, men:

Ända sen "incels" blev ett begrepp och nån förklarade det för mig, har jag bara känt att "jaha, det där är ju bara en manlig variant av vad massor av kvinnor varit under lång tid!"

Definitionen av incel är väl män som ingen vill ligga med. Då tar dessa män saken i egna händer och går till prostituerade t.ex (några). Dvs, problemet blir då att dessa män anser sig ha "rätt" att "få ligga", och använder sig av den rätten i form av € = rätt. Sen finns det säkert "incels" som är utåtagerande på andra sätt och beter sig sunkigt eftersom de tycker sig ha "rätt" att ligga.

Nåväl, är inte det bara en variant av en kvinna som anser sig ha "rätt" till ett barn? En kvinna som åker till Danmark och inseminerar sig. Hon har "rätt" till den uråldriga driften att skaffa barn/bli mamma och tar sig rätten att göra det, utan en fysisk partner. Dvs, likt incels som inte kan attrahera en kvinna tar hon saken i egna händer eftersom hon uppenbarligen inte kan attrahera en man. Betänk samtidigt att den reproduktiva kostnaden rent biologiskt och evolutionärt för en man är sex + ev faderskap, men för en kvinna är sex + garanterat moderskap.

Kan som sagt ha tagits upp tidigare, men är onekligen ett intressant inlägg i debatten som jag inte sett i offentligheten på sociala medier än iaf...
Citera
2018-06-20, 21:08
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postvagn
Har inte (pga 45+ sidor) läst alla inlägg, så det kan ha nämnts tidigare, men:

Ända sen "incels" blev ett begrepp och nån förklarade det för mig, har jag bara känt att "jaha, det där är ju bara en manlig variant av vad massor av kvinnor varit under lång tid!"

Definitionen av incel är väl män som ingen vill ligga med. Då tar dessa män saken i egna händer och går till prostituerade t.ex (några). Dvs, problemet blir då att dessa män anser sig ha "rätt" att "få ligga", och använder sig av den rätten i form av € = rätt. Sen finns det säkert "incels" som är utåtagerande på andra sätt och beter sig sunkigt eftersom de tycker sig ha "rätt" att ligga.

Nåväl, är inte det bara en variant av en kvinna som anser sig ha "rätt" till ett barn? En kvinna som åker till Danmark och inseminerar sig. Hon har "rätt" till den uråldriga driften att skaffa barn/bli mamma och tar sig rätten att göra det, utan en fysisk partner. Dvs, likt incels som inte kan attrahera en kvinna tar hon saken i egna händer eftersom hon uppenbarligen inte kan attrahera en man. Betänk samtidigt att den reproduktiva kostnaden rent biologiskt och evolutionärt för en man är sex + ev faderskap, men för en kvinna är sex + garanterat moderskap.

Kan som sagt ha tagits upp tidigare, men är onekligen ett intressant inlägg i debatten som jag inte sett i offentligheten på sociala medier än iaf...
Det finns inga kvinnliga incels om man nu inte opererar bort vaginan vid födseln. Kvinnor som tror dom är incels startade en grupp online, kanske det var reditt, men vad hände? Jo män erbjöd dom allt möjligt och dom fick panik.... "Men vi är ju incels" haha wtf. Så dom hade som krav att endast ha intagna medlemmar som bekräftade med ID eller bilder att dom var kvinnor haha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in