2018-03-28, 20:09
Medlem
Xedomes avatar
Tändstål eller inte tändstål.. hur var det nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Alla ni som klagade på att matcho-gubben inte kunde göra upp eld, vi har ett helt
lag som inte kan göra upp eld, eller kunde gubben bara inte använda eldståler korrekt?
Macho-gubben? Är det Nick Söderblom du syftar på eller?

Det där är ju en sanning med modifikation:
Faktum är, att Farbror Anabola inte bara tog kommandot över det könsuppdelade byggande som skulle resultera i en kollapsad, läckande bivack (generös omskrivning för ett lager glesa palmblad) som vetter ut åt havet.

Nick tog även aktivt avstånd från rådet att "blåsa på glöden", när en av kvinnorna föreslog det. Då hade PRO + manliga adjutanter försökt få liv i elden i 2 dagar.

Sen när Vickan kom och blåste på glöden efter 2 dagar, fick de eld till slut.

Någon som tänkte på att Lag Syd (med tändstålet) fick en fackla med brevet om byteshandel men inte lag Nord?

Håller med den som ansåg Robinson ska återgå till SVT. Ingen aning om var PT:arna i lag Syd hör hemma. Inte är det i lag Mensa i alla fall:
"- När som helst kan jag blåsa ut den här elden och det betyder INGENTING för oss, den här elden!"

Gnällfarfar Nick briljerar som byteshandlare.

Senast redigerad av Xedome 2018-03-28 kl. 20:31. Anledning: .
2018-03-28, 20:17
Medlem
Nick är omedvetet underhållande så jag hoppas han är kvar en stund till, men jag hoppas inte att blir en vinnare. Det har jag dessutom svårt att tro att han kommer att bli.
2018-03-28, 20:26
Medlem
Centipedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
Sen är det väl främst kameramän och ljudnissar som är vid deras läger. Tror många i lägret skulle reagera om produktionen följer med en dag och tar en person till sidan. Alldeles för suspekt.

Jag tror som du att produktionen passar på vid tävlingar att ge instruktioner.

Har inte sett så många avsnitt men det behövdes inte många för att ogilla den rödhåriga häxan. Fick kirsi-vibbar (från farmen) utav henne. Blev inte jätteförvånadad när någon skrev i tråden att dom två nötterna hittat varandra.
Varje deltagare brukar bli intervjuad ett par gånger om dagen.
Då får dom gå med bort och ingen får följa efter.
2018-03-28, 20:36
Medlem
Centipedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vidarquintar
Hur många andra robinson program finns det annat än survivor?
Vore intressagt att se andra länders program.

Alla är ju på samma plats Fidji
Det finns en första säsong från New Zealand med ungefär samma upplägg som Robinson.
Det var några deltagare som var fenomenala både i kunskaps tävlingar och i fysiska tävlingar.
https://www.tvnz.co.nz/shows/survivor-new-zealand/episodes

Sedan finns det tre säsonger med australiensare varav den sista hade bättre tävlingar och deltagare än Survivor.
Alla spelade stenhårt så det var en mycket underhållande säsong.
Det är den här https://tenplay.com.au/channel-ten/australian-survivor/season-2/episode-1
2018-03-28, 20:42
Medlem
Ringleaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Nick är omedvetet underhållande så jag hoppas han är kvar en stund till, men jag hoppas inte att blir en vinnare. Det har jag dessutom svårt att tro att han kommer att bli.

Underhållande? Tycker han är en översittare och mansgris med noll empati för andra. Väldigt osympatisk person. Hoppas han åker ut snart.
2018-03-28, 20:48
Medlem
Fan vad jag stör mig på att Johan avslutar alla meningar med "eeeh".

Sen är ju så klart otroligt mycket riggat i Robinson. Det finns ju en stor manual för denna typ av program hur saker och ting ska gå till, hur intriger ska skapas och så vidare.
2018-03-28, 21:00
Medlem
Anabola-monstret borde åka hem till Hollywood igen.
2018-03-28, 21:06
Medlem
Centipedes avatar
Marie Rydne har en blogg där hon skriver insiktsfulla inlägg om varje avsnitt här
http://cyclingmary.se/2018/march/forsta-vinsten-men-en-viss-misarkansla-2.html
2018-03-28, 21:09
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Macho-gubben?

Någon som tänkte på att Lag Syd (med tändstålet) fick en fackla med brevet om byteshandel men inte lag Nord?

Det har du rätt i. Fan, vad allt är riggat som ni säger.

Det är verkligen som spelledarna i Hunger Games som slänger in saker efter varven hela tiden, för att styra upp i den riktningen man vill att tävlingen ska gå.
2018-03-28, 21:10
Medlem
JerryCottons avatar
Tycker att detta är en mycket händelsefattig säsong hittills. Händer nada, man får följa när deltagarna går runt och petar med pinnar eller gräver i sanden. Man får ingen känsla av en öde ö. Känns som att det ligger lyxhotell 100 meter från deltagarnas beacher.

Skulle vara roligt att se deltagarna gör exkursioner in i skogen för att leta vatten, mat och jaga samt bygga fällor. Tycker även de borde få bygguppdrag som ett tävlingsmoment. Bästa hyddan/flotten/kanoten o.s.v. vinner.
2018-03-28, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Anabola-monstret borde åka hem till Hollywood igen.
Om du följer programmet och kan läsa ( står ju namn, ålder, yrke och bostadsort varje gång de intervjuas) så borde du veta att han bor i Saltsjöö-Boo.
2018-03-28, 21:19
Medlem
Centipedes avatar
Det verkar som om dom minst värdiga får byta lag med varandra.
Då var det ju tur att det inte blev Robert Follin så att dom inte blev av med honom.

Jag skulle tro att det är nåt dom hittat på för att lösa situationen med Victoria Heaps.
Skall bli intressant att se om hon trivs bättre i lag Nord.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in