2018-03-28, 17:17
Medlem
Hur många andra robinson program finns det annat än survivor?
Vore intressagt att se andra länders program.

Alla är ju på samma plats Fidji
2018-03-28, 17:37
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zipperventura
Också påpekat det, de sitter bara i sina läger. Det händer ingenting alls. Och sedan så säger de saker som "vi har bara varit här 7 dagar".. 7 dagar och de gör inte ett piss mer än att klaga på att de är hungriga.

Ja nåt känns väldigt fel i den här säsongen.
2018-03-28, 17:46
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akrep
Johan berättar att de inte kan göra upp eld i nord då deras glasprisma är borta.
Det är verkligen något jag skulle vilja veta hur det kommit bort?

Hädanefter måste deltagarna gömma alla prylar så de kan säkra att de finns kvar!

Det är många som gnäller på årets deltagare och drömmer sig tillbaks till de tidigare årgångarna av Robinson.
Jag skulle vilja påstå att årets deltagare över lag verkar vara en av de bättre årgångarna.
Att påstå att Robinson var bättre förr är bara dumt. Årets Robinson är hästlängder bättre än till exempel 1997 års Robinson enligt mig.

När SVT hade det var det åtminstone inte riggat. Och det var inga inkoveterade sterotyper (bögar, feminister, negrer) som var med endast för att det skulle vara jämställt och politiskt korrekt.
2018-03-28, 17:49
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vidarquintar

Robinson Expedijonen (Danmark). (Reserverar mig för ev felstavning). Finns att se på danska Viaplay, dock utan svensk text. Caroline Petersen från Paradise Hotel är med i en säsong.
2018-03-28, 17:53
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
När SVT hade det var det åtminstone inte riggat. Och det var inga inkoveterade sterotyper (bögar, feminister, negrer) som var med endast för att det skulle vara jämställt och politiskt korrekt.

Inte lika uppenbart i allafall. Men vill minnas att Martin Melin bekräftat att produktionen ville styra dom redan då.
2018-03-28, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Robinson Expedijonen (Danmark). (Reserverar mig för ev felstavning). Finns att se på danska Viaplay, dock utan svensk text. Caroline Petersen från Paradise Hotel är med i en säsong.
Oj tack.
2018-03-28, 18:49
Medlem
Svampspors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Varför skulle de behöva göra det under tävlingarna? De har ju folk runt lägren hela tiden när de filmar. De kan väl ta någon åt sidan när som helst för att rata med dem om vad som helst egentligen.

Det kanske inte ser lika uppenbart ut om de tar någon/några åt sidan i samband med tävlingarna mot att de öppet går fram till deltagarna vid lägret och exempelvis pekar ut var de ska leta någonstans. Frågan är ju varför detta är nödvändigt? Blir verkligen en realitysåpa så slätstruket tråkig och odramatisk om "vanliga" människor får interagera med varandra?
2018-03-28, 19:00
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vidarquintar

Har du sett de första 20 säsongerna eller så av Survivor (U.S.A)? Olika destinationer och verkligen starka karaktärer. Jeff Probst som programledare och produktionen i stort är också mycket bättre. Rekommenderas!

2018-03-28, 19:03
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svampspor
Det kanske inte ser lika uppenbart ut om de tar någon/några åt sidan i samband med tävlingarna mot att de öppet går fram till deltagarna vid lägret och exempelvis pekar ut var de ska leta någonstans. Frågan är ju varför detta är nödvändigt? Blir verkligen en realitysåpa så slätstruket tråkig och odramatisk om "vanliga" människor får interagera med varandra?

Sen är det väl främst kameramän och ljudnissar som är vid deras läger. Tror många i lägret skulle reagera om produktionen följer med en dag och tar en person till sidan. Alldeles för suspekt.

Jag tror som du att produktionen passar på vid tävlingar att ge instruktioner.

Har inte sett så många avsnitt men det behövdes inte många för att ogilla den rödhåriga häxan. Fick kirsi-vibbar (från farmen) utav henne. Blev inte jätteförvånadad när någon skrev i tråden att dom två nötterna hittat varandra.
2018-03-28, 19:35
Medlem
Jag hade inte gett ett skit för elden. Hade köpslått med att dom får ta facklan själva o ge tändstålet istället. Det eller inget.
2018-03-28, 19:40
Medlem
Enmansdemos avatar
Alla ni som klagade på att matcho-gubben inte kunde göra upp eld, vi har ett helt
lag som inte kan göra upp eld, eller kunde gubben bara inte använda eldståler korrekt?
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-03-28 kl. 19:44.
2018-03-28, 19:46
Medlem
Xedomes avatar
Farbror Anabola

Gnällfarfar Nick är underhållande eftersom han är så enormt osäker. Oerhört stelbent och komplex-orienterad socialt. Blir lite lustigt när man uteslöt kvinnorna i lag Syd och byggde ett liggande, läckande cykelskjul rakt ut mot havet.

Med 2 amuletter måste man ju kunna få ut gubbfläsket i lag Syd utan problem. Hur många amuletter använde Cerie och Parvati för att styra upp spelet i Survivor (innan Heroes vs. Villains)? 1..?

Dags att smida ränker i lag Syd.
Nord får gärna fortsätta som vanligt.

Men hur ska delningen av amuletten gå till?
Unheard of.

Känns som om TV4:s morgonmöten tarvar högst 100 i IQ av tittarna. Annars hänger man inte med.

Robbans utseende är i stort sett det enda som håller mig kvar framför rutan. ^^
Senast redigerad av Xedome 2018-03-28 kl. 19:58. Anledning: .

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in