2018-03-28, 21:20
Medlem
dialektikers avatar
Jag tycker faktiskt det var lite rakryggat av Lillemor (avskyr henne men där steg hon litegrand) att be dem att rösta som de tyckte. Och likaledes tycker jag att Lag Nord visade prov på lite väl stor mesighet. Jag har ju tyckt att de är snälla, men de går ju nästan överstyr när de är mesiga.
Tycker även att Lina var för mesig mot Nick, i byteshandeln.
Det blir ju klart att alfahannen Nick även skulle styra över lag nord-medlemmarna om de slogs samman.
Skönt dock, att det eventuellt kan hända något dåligt med Lillemor när hon är utsedd som minst värdig.
Hoppas hon blir fastkedjad med någon.
2018-03-28, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Vem tycker ni är den som borde åka i örådet för resp. grupp?
NICK bort med fanskapet.
2018-03-28, 21:21
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centipede
Det verkar som om dom minst värdiga får byta lag med varandra.
Då var det ju tur att det inte blev Robert Follin så att dom inte blev av med honom.

Jag skulle tro att det är nåt dom hittat på för att lösa situationen med Victoria Heaps.
Skall bli intressant att se om hon trivs bättre i lag Nord.

Ja just det, så kan det vara! Spelledarna är inne och manipulerar i Robinson.
2018-03-28, 21:32
Medlem
Xedomes avatar
Måste erkänna att jag är ganska frustrerad över att TV4 hackat sönder formatet på programmet så till den milda grad, att man känner sig ganska kass som över huvud taget tittar på programmet.

Visst - TV4 är en kommersiell kanal, men Robinson i kanalen är värre än att överta en solkig TV-bilaga från nån kvällstidning på en parkbänk.

Inte bara känns innehållet riggat i viss mån. I och med att man spär ut ett lika tveksamt innehåll som Farmen på TV4 med rent skräp, känns det sorgligt att stirra TV4:s intelligensbefriade version av mantrat 'tittarsiffror' rakt i ansiktet.

Ingen intelligens. Ingen som helst respekt för de som tittar. Att visa en trailer för ett 30 minuters Robinson innan måndagen med innehåll som sänds flera dagar senare, och sen sända en bråkdel av det som utlovas; uppblött med 10 minuters reklam samt 10 minuters återblick+trailer för nästa avsnitt - är under all kritik.

Vill man framkalla kulturskymning och cynisk likgiltighet, har man gjort ett bra jobb på morgonmötena hos TV4.

2018-03-28, 21:36
Medlem
Centipedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Måste erkänna att jag är ganska frustrerad över att TV4 hackat sönder formatet på programmet så till den milda grad, att man känner sig ganska kass som över huvud taget tittar på programmet.

Visst - TV4 är en kommersiell kanal, men Robinson i kanalen är värre än att överta en solkig TV-bilaga från nån kvällstidning på en parkbänk.

Inte bara känns innehållet riggat i viss mån. I och med att man spär ut ett lika tveksamt innehåll som Farmen på TV4 med rent skräp, känns det sorgligt att stirra TV4:s intelligensbefriade version av mantrat 'tittarsiffror' rakt i ansiktet.

Ingen intelligens. Ingen som helst respekt för de som tittar. Att visa en trailer för ett 30 minuters Robinson innan måndagen med innehåll som sänds flera dagar senare, och sen sända en bråkdel av det som utlovas; uppblött med 10 minuters reklam samt 10 minuters återblick+trailer för nästa avsnitt - är under all kritik.

Vill man framkalla kulturskymning och cynisk likgiltighet, har man gjort ett bra jobb på morgonmötena hos TV4.

Eller så laddar du hem avsnitten så du slipper all reklam.
2018-03-28, 21:47
Medlem
Provrorsbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jag tycker faktiskt det var lite rakryggat av Lillemor (avskyr henne men där steg hon litegrand) att be dem att rösta som de tyckte. Och likaledes tycker jag att Lag Nord visade prov på lite väl stor mesighet. Jag har ju tyckt att de är snälla, men de går ju nästan överstyr när de är mesiga.
Tycker även att Lina var för mesig mot Nick, i byteshandeln.
Det blir ju klart att alfahannen Nick även skulle styra över lag nord-medlemmarna om de slogs samman.
Skönt dock, att det eventuellt kan hända något dåligt med Lillemor när hon är utsedd som minst värdig.
Hoppas hon blir fastkedjad med någon.

TÄNK om hon blir fastkedjad med den minst värdiga i lag Syd! Vilket drama
2018-03-28, 21:59
Medlem
Steinarrs avatar
Åker Nick, Bärsärken, Henrik eller Carolin ut genom att bli utröstade i öråden så är det 110% sluttittat för min del.

Varför?

Därför att TV4s smärtsamt uppenbara plan med att skicka ut starka kandidater till att vinna Robinson går igenom.
2018-03-28, 22:07
Medlem
Tråkigt att det hela känns (är) så riggat och att deltagarna verkar så jäkla slöa när det kommer till att utforska omgivningen.

Riggat? Lag nords eld, som de lyckats vårda under 6-7 dagar brinner helt plötsligt ut utan tillstymmelse till glöd kvar. Samtidigt har deras prisma "försvunnit". I min värld är det uppenbart att produktionen (spelledarna) beslutat att man inte får ha ett prisma och tagit det. Därefter släckt deras eld.

Lag syd blir av med alla sina värdesaker förutom elden. Detta gör att de inte kan tillaga maten om de nu fått någon från spelledarna. Dock får de helt utan anledning en fackla av spelledarna så de kan byta tillbaka sina saker mot att dela elden.

De minst populära deltagarna i varje lag hittar immunitetsamuletter som de kan dela med de näst minst populära deltagarna. Sättet de hittar dem på är också skumt.

Slöa. De sitter hela dagarna och gör ingenting eller får helt meningslösa små uppdrag av spelledarna. Ingen verkar vara sugen på att gå mer än 100 meter från sitt läger.
Antingen är det smått efterblivna eller så är ön skyddad så de inte får göra någon åverkan på varken växt eller djurliv. Oavsett vad så är det ett misslyckande från spelledarnas sida. Seneca Crane borde ersättas av Plutarch Heavensbee.
2018-03-28, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Undra vilket ansvar produktionen tar för deltagarnas hälsa? Bli blötsur borde ju åtminstone kunna leda till förkylning o kanske något ännu värre. Tävla med feber är ju ingen hit.
nej, det är en myt, man blir inte förkyld för man blir blöt.
2018-03-28, 22:10
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centipede
Eller så laddar du hem avsnitten så du slipper all reklam.
Det är för dåligt.

Någon som vet hur man streamar Survivor istället, utan att behöva ladda ner?
2018-03-28, 22:13
Medlem
X-ray-flares avatar
Att ingen tagit med magnesiumeldstål eller åtminstone ett enklare eldstål övergår mitt förstånd, vilka idioter hahaha
2018-03-28, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X-ray-flare
Att ingen tagit med magnesiumeldstål eller åtminstone ett enklare eldstål övergår mitt förstånd, vilka idioter hahaha
DU tror man skulle fått behålla det? skulle du tagit med en tändare då VILKA IDIOTER.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in