2018-05-04, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regelbrott
Jag håller på Ida. Hon verkar go och gla

Du hejar på en person som inte bidragit till programmet och får inte någon tv tid?

Haha
2018-05-04, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av verbet
Du hejar på en person som inte bidragit till programmet och får inte någon tv tid?

Haha
Inte bidragit till programmet? Hon har skött sig och spelat sina kort rätt. En värdig vinnare.
2018-05-04, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jaha, så nu ska vi dra fram rasistkortet. Vad konstigt att så många håller på Henke isåfall
och samtidigt ville ha ut den vite, kränkte besserwissern Nick. Skärpning!
Alla kloka människor här ser att Lillemor är vedervärdig, falsk, inställsam och en stor egoist. Tillsammans med VITA läskiga Johan är de ett så ruggigt par ihop, som inte är hanterbart att se i tv-rutan. Man vill bara spola över dessa slemmiga, falska, värdelösa individer.

Edit: Jag är kvinna.

Håller med. Snacka om att vissa tröttmössor verkligen letar efter första bästa tillfälle att få dra upp det kära rasistkortet. Personligen tycker jag ungefär lika illa om Johan, Jan, Pascal samt Victoria och dom är så snövita du kan bli..

Mest värdiga vinnaren är utan snack Henrik. Sen finns det en hel drös som man kan leva med faktiskt inklusive Pascal som trots allt är vass i tävlingar. Håller lite extra på Lina som är trevlig att titta på och har sin skånska dialekt som alltid får mitt 08-hjärta att slå lite hårdare. Minst värdiga är Lillemor och Johan, kommentarer överflödiga..
2018-05-04, 09:46
Medlem
michieffs avatar
Jag tror Jan är en scam. Snubben är ju uppenbar saboterare som bara ska "röra om" i lägrena. Mytoman dessutom. Luktar fishy från produktionens håll.
2018-05-04, 09:57
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -NeverLookBack-
Verkligen!

Folk är väl mestadels vita män i denna tråd med ett flertal rasistiska åsikter, därmed är det inte så konstigt att en vacker mörkhyad kvinna som är såpass klok och duktig i tävlingar sticker i fleras ögon..

Väx upp.

Vacker får stå för dig. Klok kan hon ju vara men det visar hon ju inte med att gå ihop med Johan. Fast de passar bra ihop, lika gnälliga.

Det är just det här gnällandet som gör att jag hoppas båda ryker snarast möjligt.
2018-05-04, 10:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av michieff
Jag tror Jan är en scam. Snubben är ju uppenbar saboterare som bara ska "röra om" i lägrena. Mytoman dessutom. Luktar fishy från produktionens håll.

Ja, annars är det jävligt taskigt att ta med en förståndshandikappad.
2018-05-04, 10:20
Medlem
Wandras avatar
En riktig Robinsson är en person som skulle klara av att bo helt själv på en öde ö i evigheter.

Vem de skulle vara av detta gäng är inte svårt att lista ut.

1 Henrik
2 Pasqal
3 Rich (som 3:med tanke på hans skador)

Sen kan ni fetglömma de andra även om de är "trevliga och roliga"
2018-05-04, 11:24
Medlem
Citat:
Verkligen!

Folk är väl mestadels vita män i denna tråd med ett flertal rasistiska åsikter, därmed är det inte så konstigt att en vacker mörkhyad kvinna som är såpass klok och duktig i tävlingar sticker i fleras ögon..

Väx upp.

Eeh, förvisso vit man, men hyser inga rasistiska åsikter. Lillemor HADE kunnat vara skön och tuff, OM hon inte öppet (inför kameran) direkt sågat många av sina lagkamrater (speciellt Henke och Robban), och lierat sig så pass mycket med Johaneeh (som tyvärr förstärker bilden av Lillemor och sig själv - i varje enskilt kamera-ögonblick).

Uppskattar man lagspel, sammanhållning för att besegra ett motståndarlag, så är personer som Lillemor och Johan tyvärr sådana som man tids nog stör sig på. Lillemor är dryg, arrogant och det var hon redan dag 1 hon steg i land på stranden och fick dela handbojja med Månsson.

Det har inget med att hon är en vacker, mörkhyad kvinna. Utan det är hennes personlighet som genomsyrar fram genom tv-skärmen.

Personligen så håller jag Henke högst. En bra "lagledare", ödmjuk, men vågar ta beslut som han ändå kan motivera. Att han "ber om ursäkt" (som Lillemor stör sig sååå mycket på!) ser jag enbart som något positivt i hans sätt att hålla moralen och positivismen levande, för alla.

Din tes faller platt till marken...
2018-05-04, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wandra
En riktig Robinsson är en person som skulle klara av att bo helt själv på en öde ö i evigheter.

Vem de skulle vara av detta gäng är inte svårt att lista ut.

1 Henrik
2 Pasqal
3 Rich (som 3:med tanke på hans skador)

Sen kan ni fetglömma de andra även om de är "trevliga och roliga"
Jag skulle skicka ner Pappsquall längre ner på listan, han är för beroende av en beundrande omgivning och skulle få psykbryt ganska snabbt om han blev helt solo och inte skulle veta om det tar ett år eller en vecka eller aldrig mer innan han får träffa någon annan.
Min lista:
1 Rick - lång liv/erfarenhet och Navy Seals-tränad(antar att det ingick överlevnadsträning i den utbildningen) starkt psyke.
Visst gubbe och kroppen har tagit stryk men han kan nog väga chans/risk och undvika riskabla påfrestningar.
2. Henrik - balanserad, bra psyke och god fysik.
3. Marie - som Henrik fast inte samma muskelstyrka.

Sedan skulle nog Ida och Alexandra kunna nosa på position 3.
2018-05-04, 12:03
Medlem
probe53s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av michieff

Ja, och blir det nyhetstorka så har ju TV4-morgon, och Malou efter 10, en gäst i soffan, som kan framträda som sin riktiga person, och aĺlehanda vinklar kan diskuteras.
2018-05-04, 13:48
Medlem
kvarkenss avatar
Hoppas Jan vinner hela skiten. Nog för att han är totalkorkad men skulle vara kul att se Pascal's reaktion.

Shit vad den snubben har höga tankar om sig själv alltså...
2018-05-04, 15:23
Medlem
Tenedors avatar
Citat:
Oj blev det jobbigt

Må bästa man eller kvinna vinna Robinson. Heja allihopa!

Där håller jag med dig! Vi har tydligen olika favoriter, men jag hoppas på Henrik och Marie snarare än Lillemor och Johaneeeh

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in