2018-05-02, 11:50
Medlem
Dåligt att en sån här tävling ska slå ut tre stycken! Hellre en klurig tävling så man får tänka lite. Hellre att två ryker vid ett öråd då och då om man vill snabba på gallringen. Ville ha tillbaka Alexandra :-(

Pascal ska "spela artig" mot Jan säger han. Hur spelar man artig? Antingen är man väl artig eller inte.

Jag tror förresten också att Pascal fick en andra chans eftersom Robban åkte ut. Att Nords gamla filmteam får följa dom nu. Tror dessutom att alla fram till sammanslagningen får bo kvar nån vecka på nåt hotell och åka hem i par, och efter sammanslagningen får alla bo kvar och vänta på finalen.
Gränslandet känns inte så spontan utan lnoga förberett med container och mat och verktyg.
2018-05-02, 12:02
Medlem
Xedomes avatar
Oerhört trist med TV4 :s riggande, regisserande och favoriserande. För att inte tala om hur tröttsamt det är att Pascal åkte ut, men inte pallrar sig hem till slut. Hela charmen med programmet tycker jag ligger i de oväntade situationer som uppstår. Survivor Palau, ja. Det var tider det. Alexandra borde ha fått en andra chans istället för PappSkalle, det hade kunnat vara sevärt! Hon hade ju för övrigt lätt krossat honom i tävlingarna.
Senast redigerad av Xedome 2018-05-02 kl. 12:06.
2018-05-02, 13:18
Medlem
Hur jag tror grupperingar kommer se ut nu i sammanslagningen:

Henrik
Ida

Henrik och Ida tror jag kommer hålla ihop, ligger lite på samma våglängd

Marie
DK

Både DK och Marie faller mellan två grupper, DK dras både till Henrik, Ida och Marie men också Dessi. Jag tror dock inte att han har mycket till övers för Victoria. Marie känns som hon trivs i mellanrollen men vill nog inte gadda ihop sig med Lille och Johan.

Dessi
Victoria

Kommer nog fortsätta att förlita sig på varandra. Svårt att veta om de kommer pakta ihop sig med gänget nedanför eller inte, känns dock rimligt att de fortsätter att försöka få ut starka spelare. DK vill inte pakta sig ihop med Lille och Johan dock.

Lillemor
Johan
Nicoline

Nicoline kommer dras mer till Johan och Lille då hon inte kan förlita sig på Dessi och Victoria helt längre.
Senast redigerad av AncientScripture 2018-05-02 kl. 13:21.
2018-05-02, 14:04
Medlem
Ser två scenarier. Antingen går gamla syd-pakten ihop med Lillemor och Johan och plockar ut Henke redan nu(om han inte får immunitet), för att sedan ta övriga ur gamla nord en efter en. Både Dessie, Lillemor och Johan verkar ju ha som statement att man är på Robinson för att gå långt genom att rösta ut de starka spelarna först.

Alternativt så går alla samman och röstar ut Lillemor och Johan. Nicoline och Dessie får böja sig för majoritetens vilja. Därefter blir då DK någon form av nyckelpjäs, med bakgrund i båda lagen, att få över på sin sida.
2018-05-02, 15:15
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
Hade jag varit Jan hade jag krävt att det blir omme och att han får göra det på badrumströskeln istället utan vind och ingen får titta på honom, press är nog inget Jan kan hantera så bra.

Du har rätt. Tävlingen borde få gå om, och Jan få visa vad han kan hemmavid då det gäller att stå på trösklar.
2018-05-02, 15:40
Medlem
MuppSmurfs avatar
Undra hur mycket Jan spelar egentligen. För jag har svårt att tro att han är så mentalt efterbliven som han verkar där.

fast man vet ju av erfarenhet att efterblivna kan få karriär efteråt, se på Ullareds-morgan.
2018-05-02, 16:04
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuppSmurf
Undra hur mycket Jan spelar egentligen. För jag har svårt att tro att han är så mentalt efterbliven som han verkar där.

fast man vet ju av erfarenhet att efterblivna kan få karriär efteråt, se på Ullareds-morgan.

Men jag måste ändå säga, att han lyfter Robinson lite.
2018-05-02, 16:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
Fast egentligen, är inte Lillemor en ganska så stark spelare? Kanske inte socialt, men i tävlingarna är hon en av dem som presterat absolut om man tänker efter.
Jo hon är en stark spelare faktiskt det har du helt rätt i. Jag gillade henne men har mer efter hon slagit sig samman med Johan börjat ogilla henne. Men hon är en stark deltagare
2018-05-02, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Har du problem med läsförståelsen eller? "Andra sidan" har bara förekommit en enda gång tidigare i Robonsons historia och det var 2002, plus en gång i Survivor samt den israeliska, serbiska och fillipinska versionen.

Jag har inte problem med läsförståelsen det är du som har problem med din verklighetsuppfattning.

2002 hade de "Andra sidan"
2003 hade de "Gränslandet"
2009 hade de extralaget "De halvdöda" som folk som blev utröstade hamnade hos
2010 hade de extralaget "Kalis" dit utröstade hamnade
2012 hade de "revanshen"
2015 hade de "edens lustgård"
2018 - årets säsong har de "Gränslandet"

Mellan 2003 och 2009 hittar jag ingen direkt information om säsongen så det är möjligt/troligt att de hade liknande saker då med.

Notera att Pascal bara varit med i årets säsong och att de trots detta haft liknande upplägg tidigare, förmodligen hade de favoriter även de säsongerna som blev utröstade vilket tvingade dem att införa ett helt nytt moment i tävlingen så att deras favorit skulle vara kvar.
2018-05-02, 16:51
Medlem
jay.simpsons avatar
Lol flashback episode kollade första avsnittet för att se vem den där Månsson är Jag tror att han var het på Lillemor och såg en chans att komma Lillemor nära. Jäkligt starkt av kvinnan som tog buren och inte gav upp På ett sätt önskade jag att hon ballat ur och gett upp bara för att se hur länge tv4 tänkt hålla Lillemor och Månsson kopplad.

Känns som att tv4 förstod att Jan skulle åka ut och gav Pascal en ny chans bara för att få klipp med Jan och Pascal i gränslandet.

Tv4 bör ta efter the island inför nästa säsong. Plantera in djur deltagarna får jaga, se till att det är nära en vattenkälla för båda lagen. En bra start låt deltagarna hitta vattenkälla för att därifrån bestämma vars lägret ska vara.
Senast redigerad av jay.simpson 2018-05-02 kl. 16:54.
2018-05-02, 16:54
Medlem
TantLinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shorkulag
Jag är ganska övertygad om att de har öråd var tredje dag, så en veckas TV-program (alltså 5 avsnitt) motsvarar 3 dagar. Måndag-tisdag motsvarar dag 1 (pristävling + uppföljning av priset), onsdag-torsdag (särskild händelse + robinsontävling) dag 2, och söndag (immunitetstävling + öråd) dag 3. Jag tycker det verkar rimligt med hänsyn till det innehåll de tar med i varje avsnitt.

Jag har alldeles för mig att Henke pratade om att dom varit där i en månad då när Robban va tvungen att åka hem. Han sa nåt om att dom va så bra vänner efter att ha umgåtts i en månad typ...
2018-05-02, 17:39
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jay.simpson
Lol flashback episode kollade första avsnittet för att se vem den där Månsson är Jag tror att han var het på Lillemor och såg en chans att komma Lillemor nära. Jäkligt starkt av kvinnan som tog buren och inte gav upp På ett sätt önskade jag att hon ballat ur och gett upp bara för att se hur länge tv4 tänkt hålla Lillemor och Månsson kopplad.

Känns som att tv4 förstod att Jan skulle åka ut och gav Pascal en ny chans bara för att få klipp med Jan och Pascal i gränslandet.

Tv4 bör ta efter the island inför nästa säsong. Plantera in djur deltagarna får jaga, se till att det är nära en vattenkälla för båda lagen. En bra start låt deltagarna hitta vattenkälla för att därifrån bestämma vars lägret ska vara.

Jag håller med dig om the island. Ett underbart program där det gäller att överleva och inga löjliga tävlingar eller öråd.

Jag skulle vilja se Lillemor och Lillebror eller Pascal och Nicoline fånga en kajman för att få mat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in