2018-05-03, 23:52
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Jösses alltså, jag lägger mig platt för Jan. Den människan är på en helt ny nivå, han kan inte ha ett fungerande socialt liv utanför detta program heller. Så enerverande som han är så måste jag säga att jag är imponerad av Pascal inte slagit ihjäl honom för det hade jag tyvärr gjort om varit fast på en ö med honom.

Hur han fungerar är verkligen ett mysterium, helt verklighetsfrånvänd. Kan det vara världens mest lättkränkta människa?
2018-05-04, 00:01
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -NeverLookBack-
Verkligen!

Folk är väl mestadels vita män i denna tråd med ett flertal rasistiska åsikter, därmed är det inte så konstigt att en vacker mörkhyad kvinna som är såpass klok och duktig i tävlingar sticker i fleras ögon..

Väx upp.

Jaha, så nu ska vi dra fram rasistkortet. Vad konstigt att så många håller på Henke isåfall
och samtidigt ville ha ut den vite, kränkte besserwissern Nick. Skärpning!
Alla kloka människor här ser att Lillemor är vedervärdig, falsk, inställsam och en stor egoist. Tillsammans med VITA läskiga Johan är de ett så ruggigt par ihop, som inte är hanterbart att se i tv-rutan. Man vill bara spola över dessa slemmiga, falska, värdelösa individer.

Edit: Jag är kvinna.
2018-05-04, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Hur han fungerar är verkligen ett mysterium, helt verklighetsfrånvänd. Kan det vara världens mest lättkränkta människa?

Med tanke på hur provocerade folk verkar bli av Jan, undrar jag inte om det kanske är de som är mest lättkränkta
2018-05-04, 00:14
Medlem
regelbrotts avatar
Jag håller på Ida. Hon verkar go och gla
2018-05-04, 00:24
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Med tanke på hur provocerade folk verkar bli av Jan, undrar jag inte om det kanske är de som är mest lättkränkta

Med tanke på hur provocerande du tycker det är att folk i tråden håller på solidariska och sympatiska människor framför egoister och självupptagna typer, så verkar nog du höra till den mer lättkränkta kategorin.
Här kommer du in och försvarar kalla, självupptagna egoister framför jordnära, mänskliga och solidariska deltagare.
2018-05-04, 00:42
Medlem
Tänk om det kunde vara så enkelt som att man bara kunde räcka fram handen till en människa och så har stridsyxan begravts. Människor fungerar tyvärr inte riktigt så. De struntar totalt i logik, reagerar positivt på emotionell stimuli och är oftast konflikträdda och just det spelet havererar Jan fullständigt i. Det är otroligt frustrerande att se hur han gång på gång gör bort sig i varenda liten situation och inte själv kan se hur djupt han gräver ner sig. Lina är en väldigt rädd och sårbar tjej, som en spindel i nätet, ett lätt byte som reagerar emotionellt uti varenda fiber i kroppen. Och det missar Jan. Tråkigt för honom.
2018-05-04, 00:59
Medlem
Citat:
Verkligen!

Folk är väl mestadels vita män i denna tråd med ett flertal rasistiska åsikter, därmed är det inte så konstigt att en vacker mörkhyad kvinna som är såpass klok och duktig i tävlingar sticker i fleras ögon..

Väx upp.

Vi bor i Sverige och att folk är vita i hyn är inget konstigt och inget som har med saken att göra när folk diskuterar här. Du borde både växa upp och sansa dig. Lillemor skulle te sig obehaglig och osympatisk oavsett färg eller kön.
2018-05-04, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Instämmer, Henrik har visat sig vara en riktig man, tar befälet på ett ödmjukt sätt när det behövs och leder gruppen genom hur han agerar själv. Det här "priset" han fick för att vinna en tävling varje ju mera av ett straff trots att han skötte fördelning på det bästa sätt som ingen annan kunnat göra fick han större delen av gruppen emot sig.

Intressant att vi verkar se det på helt olika sätt.

Jag tycker sämre om honom sen avsnittet när han skulle dela ut maten.
Han verkade be om ursäkt för hela sin existens bara för att han fick ge ut en "dålig" banan och ett par "dåliga" gurkskivor.

Allt var bättre än inget alls , jag hade gladeligen satt i mig stekta syrsor om jag hade bott på en "öde ö" utan att ens titta på vad grannen hade fått.Allt protein är bättre än inget i den situationen.

Jag trodde han var bättre än så och kunde peka med hela handen.
Att sen krypa omkring och vrida sig av ursäkter fick mig att tappa respekten för honom.

Citat:
Verkligen!

Väx upp.

Så..Du menar att vi "vita män" måste respektera Lillemor för färgen på hennes skinn annars är vi rasister.
Det där får du nog fundera vidare på.

Personligen har jag har inget emot Lillemor,förutom just faktumet att hon verkar extremt falsk,det tycker jag för övrigt Johan verkar vara med,och Dessi och Nick och Jim och ett par till. Fast det har inte med deras hy att göra.
Senast redigerad av Throwaway1912 2018-05-04 kl. 01:26.
2018-05-04, 01:15
Medlem
Tenedors avatar
Citat:
Verkligen!

Väx upp.

Nu får du nog släcka det du håller på att röka. Du har fått för mycket.

Konstigt att du lyfter fram Lillemor istället för Henrik. Det kan inte vara så att du är den med fördomar? Lillemor är slut i huvudet, och inte särskilt bra på tävlingar. Vacker är hon inte heller. Ska du dra fram rasistkortet är Henrik den bästa på både tävlingar och det sociala. Han råkar inte vara arisk heller. Hur förklarar du den logiken?

Man blir så trött på idioter som dig. Du påminner om Lillemor och Johaneeeh, även om dina fördomar är värre än deras.

Väx upp.
2018-05-04, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tenedor
Nu får du nog släcka det du håller på att röka. Du har fått för mycket.

Konstigt att du lyfter fram Lillemor istället för Henrik. Det kan inte vara så att du är den med fördomar? Lillemor är slut i huvudet, och inte särskilt bra på tävlingar. Vacker är hon inte heller. Ska du dra fram rasistkortet är Henrik den bästa på både tävlingar och det sociala. Han råkar inte vara arisk heller. Hur förklarar du den logiken?

Man blir så trött på idioter som dig. Du påminner om Lillemor och Johaneeeh, även om dina fördomar är värre än deras.

Väx upp.

Oj blev det jobbigt

Må bästa man eller kvinna vinna Robinson. Heja allihopa!
Senast redigerad av -NeverLookBack- 2018-05-04 kl. 01:31.
2018-05-04, 05:36
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Throwaway1912
Intressant att vi verkar se det på helt olika sätt.

Jag tycker sämre om honom sen avsnittet när han skulle dela ut maten.
Han verkade be om ursäkt för hela sin existens bara för att han fick ge ut en "dålig" banan och ett par "dåliga" gurkskivor.

Allt var bättre än inget alls , jag hade gladeligen satt i mig stekta syrsor om jag hade bott på en "öde ö" utan att ens titta på vad grannen hade fått.Allt protein är bättre än inget i den situationen.

Jag trodde han var bättre än så och kunde peka med hela handen.
Att sen krypa omkring och vrida sig av ursäkter fick mig att tappa respekten för honom.

Så..Du menar att vi "vita män" måste respektera Lillemor för färgen på hennes skinn annars är vi rasister.
Det där får du nog fundera vidare på.

Personligen har jag har inget emot Lillemor,förutom just faktumet att hon verkar extremt falsk,det tycker jag för övrigt Johan verkar vara med,och Dessi och Nick och Jim och ett par till. Fast det har inte med deras hy att göra.
Fanns två orsaker som gjorde att Henrik agerade som han gjorde.

1. Han är inte egoist utan en generös människa och vill alla väl.
2. Han insåg att vinsten var ett straff och bara skulle ge honom fiender så han försökte så gott han kunde men vad han än sagt hade det blivit fel. Fint ändå att han belönade som Ida missade lammet och Marie som offrat sig tidigare.
2018-05-04, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Varför tror du att han lånade ut sängen till Dessie och DK och dessutom gav paktarna den bästa maten? Han vet om att han är ett stort hot och vill hålla sig på god fot med alla dom andra.

Det hjälper inte att han är snäll. Fatta!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in