2018-05-03, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Inte så begåvat av Lillemor att lägga sig in en tävling då man ligger rejält i farozonen att bli utröstad.
Tror inte hon la sig. Hon måste känna att hon ligger risigt till eftersom Johaneeh pratar om det så mycket
2018-05-03, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tenedor
Jag är en lika stor motståndare till Pascal som de flesta andra här inne, men igår visade han ändå upp en lite mer sympatisk sida (även om han fortfarande är arrogant och verklighetsfrånvänd som person). Jag kan faktiskt köpa hans prat om att brist på mat och sömn påverkade honom mer än de andra. Det skulle visserligen vara motsatsen till "mindset", men jag hoppas ändå lite smått naivt att han har några positiva sidor.

Detsamma kan inte sägas om Jan. Jag tyckte synd om honom i början, men det engelska ordet "deluded" passar in perfekt på honom. Han gör sitt bästa för att bli ogillad, verkar det som. Samtidigt ska man inte ta ifrån honom hans största meriter - 45 minuter på tröskeln, många ex-flickvänner samt detektivarbetet bakom vem som snarkade. Starkt!

Pascal beter sig mycket bättre än Jan i det här gränslandet. Det är stort av honom att ha självinsikt, om det var ärlig sådan, och erkänna att han betedde sig odrägligt tidigare. Det är inte ofta man ser det.
Jan ser ut att ha givit upp hela tävlingen när han ramlade ner från pålen och slogs ut. Han verkar inte ha någon motivation alls. Det var dumt hur de fick hoppa ner från de höga pålarna, som bäddat för att någon gör illa benet eller knä. Hjälpte nog inte Ricks onda knä heller. Han ser verkligen inte ut att vara i bra skick för en tävling inte ens en vattentävling.
Senast redigerad av Liljor 2018-05-03 kl. 22:41.
2018-05-03, 22:38
Medlem
Ahah rätt så roliga karaktärer tv4 valt ut ändå, har ju trots allt fastnat för programmet så något har de gjort rätt.

Tror det är rädslan för att bli utröstad som gör att folk beter sig konstigt ibland.
2018-05-03, 22:39
Medlem
Tv4 har verkligen förstört konceptet Robinson. Först belönade de laget som förlorat tävling efter tävling genom att fylla på med tre nya medlemmar, varav en av de röstades ut direkt. Det var i och för sig underhållande att se. Sedan kommer sammanslagningen som känns alldeles för tidig, och så kommer till sist den obligatoriska "andra chansen" med Pascal i täten. Jag undrar varför de som åkte ut allra tidigast inte fick samma chans.

Jag hade gärna sett Månsson och Jan bilda pakt. Och Nick och Rick köra armbrytningar med varandra.

Eller låta de som åker ut i Örådet få välja en utmanare att göra upp med i en boxningsmatch.

Säsongen började bra dock.
2018-05-03, 22:46
Medlem
Tenedors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liljor
Pascal beter sig mycket bättre än Jan i det här gränslandet. Det är stort av honom att ha självinsikt, om det var ärlig sådan, och erkänna att han betedde sig odrägligt tidigare. Det är inte ofta man ser det.
Jan ser ut att ha givit upp hela tävlingen när han ramlade ner från pålen och slogs ut. Han verkar inte ha någon motivation alls. Det var dumt hur de fick hoppa ner från de höga pålarna, som bäddat för att någon gör illa benet eller knä. Hjälpte nog inte Ricks onda knä heller. Han ser verkligen inte ut att vara i bra skick för en tävling inte ens en vattentävling.

Verkligen. Där räddade han lite av sitt rykte, hoppas att han fortsätter så om han inte åker ut.

Ricks landning såg inte alls bra ut för ett opererat knä. Han har inte en chans i Robinson längre, tyvärr. Det där knät lär vara värre än vad han vill visa. Jag var negativt inställd till idén om jokrar. Istället kom två av mina absoluta favoriter i Rick och Alexandra. Två värdiga vinnare. Tur att Henrik och Marie fortfarande är starka!
2018-05-03, 22:48
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DekadentVerklighet
Tv4 har verkligen förstört konceptet Robinson. Först belönade de laget som förlorat tävling efter tävling genom att fylla på med tre nya medlemmar,

Jo, håller med. Vissa av deltagarna, som dessutom minst förtjänar det, ska tydligen få hur många chanser som helst.

Citat:
Jag hade gärna sett Månsson och Jan bilda pakt.

Ha, ha Denna Månsson. Hoppas Tv 4 har lärt sig vilken enorm sorg hos svenska folket det har varit att Månsson försvann.
Senast redigerad av dialektiker 2018-05-03 kl. 22:52.
2018-05-03, 22:51
Medlem
tuffkatts avatar
Jösses alltså, jag lägger mig platt för Jan. Den människan är på en helt ny nivå, han kan inte ha ett fungerande socialt liv utanför detta program heller. Så enerverande som han är så måste jag säga att jag är imponerad av Pascal inte slagit ihjäl honom för det hade jag tyvärr gjort om varit fast på en ö med honom.
2018-05-03, 22:56
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Jösses alltså, jag lägger mig platt för Jan. Den människan är på en helt ny nivå, han kan inte ha ett fungerande socialt liv utanför detta program heller. Så enerverandge som han är så måste jag säga att jag är imponerad av Pascal inte slagit ihjäl honom för det hade jag tyvärr gjort om varit fast på en ö med honom.

Jo, det har jag också tänkt. Han påminner som sagt om en plump, rentav vedervärdig, ingift släkting jag har som ingen i släkten vill ha att göra med. Denne släkting kan inga som helst sociala koder och är samtidigt föraktfull.
Ingen, står ut med en sån som Jan.
Senast redigerad av dialektiker 2018-05-03 kl. 23:07.
2018-05-03, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av verbet
Om Henrik fortsätter vinna såhär så komme de andra rösta ut honom när han väl förlorar.

Ett stort hot som dessutom är populär

Varför tror du att han lånade ut sängen till Dessie och DK och dessutom gav paktarna den bästa maten? Han vet om att han är ett stort hot och vill hålla sig på god fot med alla dom andra.
2018-05-03, 23:30
Medlem
Känns givet att Lillemor ryker ändå tycker jag och därefter Johan. Den enda de skulle kunna få med sig är Nicoline som lirar lite solo just nu.

Marie, Henrik, Ida, DK, Dessie och Vicky kan och bör och kommer rösta väck barlasten de kommande tre veckorna. Därefter börjar det bli intressant.

Dessie och Vicky skulle kunna gå över till de andra, men tror inte Dessie sviker DK och tror att Vicky som gillar exotiska herrar gärna gör sig till för Henke.

Därmed finns det ingen annan än Johan och Lillemor som kan ryka. Då Lillemor är störst hot av de två och filmats mest av produktionen är det hon som lär få dra...
2018-05-03, 23:30
Medlem
Men - är det fritt fram att rösta på vem man vill nu? Alla utom Henrik är lovligt byte? Då är det bara pakt och allians som gäller.

Jag TROR och hoppas att den som röstas ut i örådet får möta en ur gränslandet som i sin tur vunnit en intern tävling mot övriga i gränslandet och som pris får en chans att duellera sig in i Robinson igen. För det kan inte bara ta slut där och då om man blir utröstad.

Fast något säger mig att det bara blir en loop. Den som åker ut ur örådet hamnar i gränslandet och där tävlas det och den som vinner får komma tillbaka. Ingen åker hem men gränslandet blir tjockt av halvdöda och Jan åker som en bumerang mellan öarna och kvar blir 1 person som vinner rubbet.
2018-05-03, 23:49
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -NeverLookBack-
Verkligen!

Folk är väl mestadels vita män i denna tråd med ett flertal rasistiska åsikter, därmed är det inte så konstigt att en vacker mörkhyad kvinna som är såpass klok och duktig i tävlingar sticker i fleras ögon..

Väx upp.

Äh, det där är väl ändå lite att ta i

Visst är hon vacker att titta på men jävlar vilken satmara hon verkar vara. Gnäller, klagar på allt och allt, är falsk och tar mer mat än dom andra. Dessutom ogillar i princip alla andra henne på ön.

Är inte kritiken mot henne ändå befogat?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in