Citat:
Ursprungligen postat av
Tenedor
Jag är en lika stor motståndare till Pascal som de flesta andra här inne, men igår visade han ändå upp en lite mer sympatisk sida (även om han fortfarande är arrogant och verklighetsfrånvänd som person). Jag kan faktiskt köpa hans prat om att brist på mat och sömn påverkade honom mer än de andra. Det skulle visserligen vara motsatsen till "mindset", men jag hoppas ändå lite smått naivt att han har några positiva sidor.
Detsamma kan inte sägas om Jan. Jag tyckte synd om honom i början, men det engelska ordet "deluded" passar in perfekt på honom. Han gör sitt bästa för att bli ogillad, verkar det som. Samtidigt ska man inte ta ifrån honom hans största meriter - 45 minuter på tröskeln, många ex-flickvänner samt detektivarbetet bakom vem som snarkade. Starkt!
Pascal beter sig mycket bättre än Jan i det här gränslandet. Det är stort av honom att ha självinsikt, om det var ärlig sådan, och erkänna att han betedde sig odrägligt tidigare. Det är inte ofta man ser det.
Jan ser ut att ha givit upp hela tävlingen när han ramlade ner från pålen och slogs ut. Han verkar inte ha någon motivation alls. Det var dumt hur de fick hoppa ner från de höga pålarna, som bäddat för att någon gör illa benet eller knä. Hjälpte nog inte Ricks onda knä heller.

Han ser verkligen inte ut att vara i bra skick för en tävling inte ens en vattentävling.