2018-05-02, 00:19
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
Öh va? Tror du på riktigt att TV4 pröjsar resort för de utslagna deltagarna under flera veckor? Och vad menar du med spoilar? Du tror inte att detta program spelades in för ganska längesen? Har TV4 isolerat samtliga deltagare fram tills nu då eller?

Nej när du blir antagen så får du skriva på ett sekretessavtal, bryter du mot det innan det sista avsnittet har sänts så riskerar du massiv böter. När du åker ut så lämnar du givetvis ön och beger dig till Sverige, men avtalet gäller fortfarande.

Spoilar genom att när deras anhöriga/vänner/kollegor etc ser att de kommer hem efter bara någon vecka så förstår de att de blivit utröstade. Och de har inte skrivit på något sekretesskontrakt. I Survivor så har de Ponderosa för utslagna deltagare och det är antagligen något liknande i Robinson.
2018-05-02, 00:25
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camelot
SYD vann den första pristävlingen. Det kan vara det som gjorde att de fick den bättre stranden.

Får väl hoppas på det.
2018-05-02, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Jag följer inte farmen och har inte gjort så på flera år så kan bara uttala mig om Robinson och där har andra chansen bara förekommit en gång tidigare, nämligen 2002. Gränslandet var antagligen inte planerat från början eller så var det planerat att börja gälla från sammanslagningen men då Pappskallen åkte ut precis innan så valde de att köra igång det tidigare. Istället för att ta in jokrarna så kunde de ha låtit Syd fortsätta förlora fram tills det bara var två st kvar som gjorde upp i en tävling istället för ett öråd, liksom det var i Survivor Palau. Men de hoppades väl att jokrarna skulle få Syd att börja vinna, dock till ingen nytta. Genom att byta deltagare hoppades de förmodligen att de nya skulle bryta Syds förlorartrend eller att Pappskallen skulle vara en av de som gick över till Nord och på så sätt fick immunitet.

Du är bra naiv om du inte tror att Tv4 styr upplägget efterhand beroende på vilka de vill ha kvar. Det var likadant när bögen och Victoria "hittade" sina immuniteter.

Nu var det ju inte bara Pascal i detta lag som fick dessa enorma fördelar. Tror du verkligen de hade planerat i förväg att jokrarna bara skulle sitta och vänta några veckor men sedan när Pascals lag låg dåligt till så skickar de dem till lag syd för att Pascal skulle få en fördel.

Som jag sagt flera gånger tidigare var bytet av lag enbart dåligt för Pascal som satt stensäkert i nuvarande konstelation, det var dessutom bara ett öråd de nya var med i innan sammanslagningen så hade de velat ha kvar honom hade de inte gjort något alls åt situationen.

Hade någon annan "hittat" amuletterna eller fått en chans i gränslandet hade du då tyckt att de också var särbehandlade av tv4 pga att de var favoriter.

De har haft alla möjliga extra öar och skit i Robinson och att jag drar upp farmen är för att det också är på tv4 och de alltid kört en extrachans.
2018-05-02, 02:07
Medlem
Avsnitt 34.

Hur många dagar tror vi att de varit där?

Jag får känslan av att produktionen försöker blåsa oss rejält. Det är ju vedertaget att shower som master chef säger "nästa vecka" när de självklart menar imorgon, men hur är det med Robinson fiji?

Är det möjligt att de har öråd varannan dag? Är 34 avsnitt verkligen 34 dagar? I senaste avsnittet trodde Pascall att han skulle sitta i gränslandet "någon dag eller kanske en vecka" - har tävlingen kanske bara varit en 10 dagar eller så?
2018-05-02, 02:25
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Gränslandet var antagligen inte planerat från början eller så var det planerat att börja gälla från sammanslagningen men då Pappskallen åkte ut precis innan så valde de att köra igång det tidigare.

Jag håller fullständigt med dig kring ovanstående.

Citat:
Du är bra naiv om du inte tror att Tv4 styr upplägget efterhand beroende på vilka de vill ha kvar.

Tidigare här i tråden har också jag skrivit det, klart att de genom seriens gång styr programmet på olika sätt - har man inte insett det så är man bra pantad...
2018-05-02, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Det är ändå inte så lätt att balansera på våra trösklar här hemma. Jag måste ändå ge Jan cred om han har exakt sådana trösklar som vi har, och klarade 45 minuter.
Undrar hur Jans tröskel ser ut?

Nej,så gick det inte riktigt till, utan Jan misstog golvet för tröskel.
Faktum är att han inte har några trösklar alls hemma.

Helt OT ,men ändå Topic
Jag är helt säker på att jag sett Lina på longboard i Pildammsparken i Malmö för någon sommar sen. Så att balans skulle vara hennes sämsta gren är jag riktigt osäker på.
När jag ändå pratar om Lina,så hörde jag också det som att hon ropade på "pappskall" när de kom till gränslandet.

Synd att inte Månsson var i gränslandet.
Månsson och Jan hade drivit Pascal till aldrig skådade höjder av sinnessjukdom.
Senast redigerad av Throwaway1912 2018-05-02 kl. 02:50.
2018-05-02, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tengill
Avsnitt 34.

Jag får känslan av att produktionen försöker blåsa oss rejält. Det är ju vedertaget att shower som master chef säger "nästa vecka" när de självklart menar imorgon, men hur är det med Robinson fiji?

Är det möjligt att de har öråd varannan dag? Är 34 avsnitt verkligen 34 dagar? I senaste avsnittet trodde Pascall att han skulle sitta i gränslandet "någon dag eller kanske en vecka" - har tävlingen kanske bara varit en 10 dagar eller så?

Jag är ganska övertygad om att de har öråd var tredje dag, så en veckas TV-program (alltså 5 avsnitt) motsvarar 3 dagar. Måndag-tisdag motsvarar dag 1 (pristävling + uppföljning av priset), onsdag-torsdag (särskild händelse + robinsontävling) dag 2, och söndag (immunitetstävling + öråd) dag 3. Jag tycker det verkar rimligt med hänsyn till det innehåll de tar med i varje avsnitt.
2018-05-02, 09:40
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
Självklart vet anhöriga om man vunnit eller inte/när man kommit hem. Och självklart har de skrivit på sekretessavtal, det görs i ALLA liknande program, annars skulle det inte fungera.

Jag antar att du är inne här och trollar med tanke på tidigare inlägg, jag tänker inte lägga mer tid på dig nu och jag hoppas att andra gör detsamma.

Jag pratade naturligtvis om de anhöriga dumbass. De anhöriga har inte skrivit på sekretessavtal.
2018-05-02, 09:49
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikkenicke
Nu var det ju inte bara Pascal i detta lag som fick dessa enorma fördelar. Tror du verkligen de hade planerat i förväg att jokrarna bara skulle sitta och vänta några veckor men sedan när Pascals lag låg dåligt till så skickar de dem till lag syd för att Pascal skulle få en fördel.

Som jag sagt flera gånger tidigare var bytet av lag enbart dåligt för Pascal som satt stensäkert i nuvarande konstelation, det var dessutom bara ett öråd de nya var med i innan sammanslagningen så hade de velat ha kvar honom hade de inte gjort något alls åt situationen.

Hade någon annan "hittat" amuletterna eller fått en chans i gränslandet hade du då tyckt att de också var särbehandlade av tv4 pga att de var favoriter.

De har haft alla möjliga extra öar och skit i Robinson och att jag drar upp farmen är för att det också är på tv4 och de alltid kört en extrachans.

Nej, men det för att Pascal var med i det laget. Hade Pascal varit i Nord så hade det varit Nord som fått fördelarna.

Pascal såg inte bytet som dåligt. Han blev ju superexalterad då han nu trodde de skulle börja vinna och det trodde Tv4 också. Hade Pascal fått byta lag hade han också suttit säkert.

Nu var det inte så, men visst säg att t.ex Henke hade hittat den ena amuletten och Jim den andra så hade det inte varit lika uppenbart riggat, men nu fick de som låg mest i farozonen var sin amulett. Johan, Victoria, Diarré och Negermor (förutsatt att Johans amulett verkligen var delbar, det får vi inte veta nu).

Har du problem med läsförståelsen eller? "Andra sidan" har bara förekommit en enda gång tidigare i Robonsons historia och det var 2002, plus en gång i Survivor samt den israeliska, serbiska och fillipinska versionen.
2018-05-02, 10:56
Medlem
Wandras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
Hade jag varit Jan hade jag krävt att det blir omme och att han får göra det på badrumströskeln istället utan vind och ingen får titta på honom, press är nog inget Jan kan hantera så bra.

Ha ha, ja det är ju en jävla skillnad på att stå och stirra på en dörrkarm än att stå ute i Stilla Havet med ett helt annat horisontperspektiv.
2018-05-02, 10:59
Medlem
Wandras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Throwaway1912
Nej,så gick det inte riktigt till, utan Jan misstog golvet för tröskel.
Faktum är att han inte har några trösklar alls hemma.

Helt OT ,men ändå Topic
Jag är helt säker på att jag sett Lina på longboard i Pildammsparken i Malmö för någon sommar sen. Så att balans skulle vara hennes sämsta gren är jag riktigt osäker på.
När jag ändå pratar om Lina,så hörde jag också det som att hon ropade på "pappskall" när de kom till gränslandet.

Synd att inte Månsson var i gränslandet.
Månsson och Jan hade drivit Pascal till aldrig skådade höjder av sinnessjukdom.

Jo Lina ropade faktiskt komiskt nog Pappskall.
2018-05-02, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tengill
Avsnitt 34.

Har för mig Anders sa något i stil med: "Nu när tävlingen pågått en månad." under förra veckan, vid någon tävling. Någon som kan kolla igenom förra veckans tävlingar och leta upp när han säger det?

Jag blev överraskad, trodde nämligen som dig, att de bara varit där några veckor (2-3), men det nästan gått dubbelt så långt tid!

Hur många öråd har det varit? Oråden borde ha en satt frekvens, var tredje dag (t.ex) som någon skrev. Då går det räkna ut hur tidslinjen är (genom antal öråd och frekvens på dem)!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in