Är det nåt nytt femnomen med TV-program 2018, det verkar mer handla om att gnälla på varandra och skapa intriger än att samarbeta.
Man såg även detta i årets Farmen och ser även tendenser av detta i Biggest loser också.
Det följer samhällsutvecklingen ganska väl skulle jag säga.
Citat:
Ursprungligen postat av slidsekret88
Skall tydligen vara en jävla lirare som dejtat(och dumpat!) både JLO och Julia Roberts på 90-talet. Månsson heter han. Såg honom inte idag dock. Är han med i lag Nord eller vad dom heter?
Hell måns-sån
Citat:
Ursprungligen postat av Funktion
Rick var ju fiffig då han tog på sig skulden från förlusten och sedan rätt otippat gick iväg samt erbjöd resterande att snacka skit om honom. Det fick resten av laget att tycka att han överdrivit sin bristande insats och "vilken schysst kille" han är så de överdriver åt det hållet och inte vill rösta ut honom. Definitivt taktik från hans sida.
Smart,det är alltid "svårare" att hugga ner på en "Underdog".
Senast redigerad av Throwaway1912 2018-04-20 kl. 17:47.
Världens sämsta strateg Pascal, vill få bort en av sina starkaste kort. Alexandra är ju en bra medtävlare men bort med henne o behåll Jan och de andra svaga.
Jobbigt o höra getens dödsskrik. Känns onödigt av tv4 att ta med det.
Såg mitt första Robinsonavsnitt idag. Den där Pascal verkar vara en självgod typ. Hoppas han åker nästa.
Tittade mest för att jag hört från en god vän som bor växelvis i USA att en kompis till honom är med. Skall tydligen vara en jävla lirare som dejtat(och dumpat!) både JLO och Julia Roberts på 90-talet. Månsson heter han. Såg honom inte idag dock. Är han med i lag Nord eller vad dom heter?
Det är sån här info som gör tråden och hela flashback så fantastiskt. Inside information från förstahandskällor. Nu kanske vissa här överger sin helt missvisande bild av Månsson.
Tycker fortfarande att det är tråkigt att de lite sämre går samman och röstar ut den bäste först men men...
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Kollar på tv4 play och ser torsdagens avsnitt.
Världens sämsta strateg Pascal, vill få bort en av sina starkaste kort. Alexandra är ju en bra medtävlare men bort med henne o behåll Jan och de andra svaga.
Tror faktiskt de klippte in det, ljudet kom när geten inte var i bild och dessutom kom två dödsskrik varav det ena förmodligen efter att de halshuggit geten.
Gillar Dessi mer och mer. Smart, söt, empatisk. Håller på henne just nu.
Såg mitt första Robinsonavsnitt idag. Den där Pascal verkar vara en självgod typ. Hoppas han åker nästa.
Tittade mest för att jag hört från en god vän som bor växelvis i USA att en kompis till honom är med. Skall tydligen vara en jävla lirare som dejtat(och dumpat!) både JLO och Julia Roberts på 90-talet. Månsson heter han. Såg honom inte idag dock. Är han med i lag Nord eller vad dom heter?
Skulle Månsson ha varit ihop med JLO och Julia Roberts? Lol. Lika troligt som att Pascal skulle släppa sitt hybris och rösta ut Nicoline. Månsson var en nolla som åkte ut i första örådet efter att han kom sist i en tävling och valde att kedja ihop sig med Negermor. Tvivlar på att han ens varit utanför Kristianstads gränser innan var med i Robinson.
Jag börjar faktiskt tro att Pascal ryker på söndag. TV4 försöker leda tittarna till Alexandra, medan alla (utan kanske Nicoline) tycks förstå att Pascal är lagets sämsta spelare just nu. Med hans nuvarande psyke är han svagare än Jan. Om inte Alexandra vinner immunitetstävlingen hoppas jag att lag Nord får avgöra redan på söndag.
Just Alexandra är min nya favorit. Av all skit vi får se på TV kommer äntligen en riktig förebild. Hon är inte bara ett fysiskt monster, utan också sympatisk, smart och bra på att läsa av andra. Jag hejar stenhårt på henne.
För övrigt är jag imponerad av Jan. Ja, han är svag i tävlingar och dåligt rent socialt, men han hanterar mobbningen på ett otroligt bra sätt. Han försöker istället för att göra en Victoria. Jag tror att han är en sympatisk människa i sin rätta miljö, även om arbetstiteln låter lite skum (drönarkonsult slår visserligen allt).
Såg någon ranka sina favoriter tidigare. Jag gör samma i spoilern.
Alexandra - Fantastisk människa som är äkta.
Henrik - Skolboksledare. Måste vara en fantastisk polis.
Marie - Sätter man laget framför sig själv gillar jag personen.
DK - Något otroligt sympatisk.
Rick - Diplomaten i honom märks mer än åldern.
Ida - Anonym, men verkar alltid ställa upp.
Robert - Ser trött ut, men har mycket att ge.
Lina - Ser också trött ut, men verkar som en bra människa.
Nicoline - Jag försvarade henne ett tag. Jag hade fel. Falsk.
Jan - Jan gör inte mycket nytta. Samtidigt fick han aldrig en chans.
Desiree - "Feminist". Vidrig. Jag avskyr manipulativa människor.
Pascal - Började bra. Inte mycket gott att säga efter det.
Lillemor - Psykopat. Av erfarenhet drar jag mig bort från sådana.
Victoria - Vad var det hon sa om mobbning i början? Äckligt svin.
Johaneeh - Bortskämd brat som måste äta snart. Irriterande på alla sätt.
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
För en gångs skull håller jag med dig. Fruktansvärt att se och höra. Att placera djur i Robinson över huvud taget är riktigt fult av TV4. Djurplågeri från början till slut. Jag hade förmodligen reagerat lika hårt som Alexandra av att se slakten (även om det givetvis var bättre att den gjordes av professionella än de själva).
Just Alexandra är min nya favorit. Av all skit vi får se på TV kommer äntligen en riktig förebild. Hon är inte bara ett fysiskt monster, utan också sympatisk, smart och bra på att läsa av andra. Jag hejar stenhårt på henne.
Jag har snabbtittat lite på de senaste avsnitten.
Alexandra verkar faktiskt vara en rätt bra person.
En riktigt bra människokännare i all fall, eller har jokrarna fått "bakgrunds information" ?
Jag gillar Ida .Jeg tror dock inte att hon kommer vinna . 4:a-5:a som bäst. Jag tycker dock att hon hade förtjänat en vinst.
Men det är av helt personliga skäl som jag inte tänker gå in på.
Jag har snabbtittat lite på de senaste avsnitten.
Alexandra verkar faktiskt vara en rätt bra person.
En riktigt bra människokännare i all fall, eller har jokrarna fått "bakgrunds information" ?
Jag gillar Ida .Jeg tror dock inte att hon kommer vinna . 4:a-5:a som bäst. Jag tycker dock att hon hade förtjänat en vinst.
Men det är av helt personliga skäl som jag inte tänker gå in på.
Jag gillar att du fått helt rätt uppfattning av en hel säsong av några snabbtittar. Det säger en hel del om hur TV4 drar ut på allting. Jag håller med dig i allt, och hoppas att Ida går långt