2018-04-20, 21:21
Medlem
GrandOldPartys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tenedor
Jag börjar faktiskt tro att Pascal ryker på söndag. TV4 försöker leda tittarna till Alexandra, medan alla (utan kanske Nicoline) tycks förstå att Pascal är lagets sämsta spelare just nu. Med hans nuvarande psyke är han svagare än Jan. Om inte Alexandra vinner immunitetstävlingen hoppas jag att lag Nord får avgöra redan på söndag.

Just Alexandra är min nya favorit. Av all skit vi får se på TV kommer äntligen en riktig förebild. Hon är inte bara ett fysiskt monster, utan också sympatisk, smart och bra på att läsa av andra. Jag hejar stenhårt på henne.

För övrigt är jag imponerad av Jan. Ja, han är svag i tävlingar och dåligt rent socialt, men han hanterar mobbningen på ett otroligt bra sätt. Han försöker istället för att göra en Victoria. Jag tror att han är en sympatisk människa i sin rätta miljö, även om arbetstiteln låter lite skum (drönarkonsult slår visserligen allt).

Såg någon ranka sina favoriter tidigare. Jag gör samma i spoilern.

För en gångs skull håller jag med dig. Fruktansvärt att se och höra. Att placera djur i Robinson över huvud taget är riktigt fult av TV4. Djurplågeri från början till slut. Jag hade förmodligen reagerat lika hårt som Alexandra av att se slakten (även om det givetvis var bättre att den gjordes av professionella än de själva).

Är du vegan? Förstår inte alls resonemanget och klagande på att djur slaktas i programmet och att man får se och höra för mycket av det. Det är ju verkligheten. Otaliga mängder djur slaktas varje dag som vi de flesta sedan äter. Djuren lider knappast mer där i Robinson än i en "djurfabrik". Gillar Alexandras tänk runt slakten att hon skulle se allt om hon sedan ska äta av djuren sen. Tröttsamt med människor som inte vill se verkligheten och vill leva delvis i en fantasivärld där man undviker det som är obekvämt.
2018-04-20, 22:08
Medlem
Banangurkazzs avatar
Lillemor verkar vara en person man aldrig skulle vilja beblanda sig med. Enda jag gillar är indiern och snubben ifrån Blekinge.
2018-04-20, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provrorsbarn
Såg en intervju med Victoria i en skvallertidning. Hon är singel och har tre afghanpojkar som ”barn” då hon inte kan få egna. Sen gillar hon mörka killar, gärna så svarta så de blir blåa... hon verkar vara en parodi på sig själv.. hoppas hon åker ut snart.
Obehaglig person. Man får kaninkokerske-vibbar....
2018-04-20, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D.Yster.Quist
Vem är Jesus?
Robinson-Jesus var med i en av de första säsongerna. Tror det var samma säsong som Robinson-Markus, den late drönaren.
2018-04-20, 22:50
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Man vet ju aldrig. Vissa i den här tråden verkar ju dyrka Månsson som om han vore Jesus som återuppstått.

Det är nog mer ett ironiskt hejande, ungefär som folk som överdriver chuck norris kunskaper. Att han irriterade Lillemor ligger han knappast i fatet heller för de flesta av hans ” fans”.
2018-04-21, 00:05
Medlem
Tenedors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrandOldParty
Är du vegan? Förstår inte alls resonemanget och klagande på att djur slaktas i programmet och att man får se och höra för mycket av det. Det är ju verkligheten. Otaliga mängder djur slaktas varje dag som vi de flesta sedan äter. Djuren lider knappast mer där i Robinson än i en "djurfabrik". Gillar Alexandras tänk runt slakten att hon skulle se allt om hon sedan ska äta av djuren sen. Tröttsamt med människor som inte vill se verkligheten och vill leva delvis i en fantasivärld där man undviker det som är obekvämt.

Nej, jag har nog inte ätit en måltid utan kött/ägg på ett tiotal år. Jag håller helt och hållet med dig om Alexandras tänk (precis som jag skrev). Ska man äta ska man se det. Samtidigt ska man sätta det i ett perspektiv. Att leva som dem är knappast likt din eller min livsstil. Jag tvivlar på att du ser ögonen på varje djur du äter. Tröttsamt med människor som tror att allt är svart eller vitt.

Jag värdesätter alla djur otroligt högt, och erkänner att jag är en hycklare som äter dem. Har du samma självinsikt?

Man kan ha empatisk förmåga samtidigt som man äter en mänsklig kost (allätare, om du inte förstått det). Perspektiv.
2018-04-21, 01:31
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deztron
Robinson-Jesus var med i en av de första säsongerna. Tror det var samma säsong som Robinson-Markus, den late drönaren.

Nu syftade jag visserligen på Jesus Kristus, men Robinson-Jesus var med i samma säsong som Robban, säsong 3. Markus (om du menar neger-Markus) var med i säsong 1.
2018-04-21, 02:32
Medlem
GrandOldPartys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tenedor
Nej, jag har nog inte ätit en måltid utan kött/ägg på ett tiotal år. Jag håller helt och hållet med dig om Alexandras tänk (precis som jag skrev). Ska man äta ska man se det. Samtidigt ska man sätta det i ett perspektiv. Att leva som dem är knappast likt din eller min livsstil. Jag tvivlar på att du ser ögonen på varje djur du äter. Tröttsamt med människor som tror att allt är svart eller vitt.

Jag värdesätter alla djur otroligt högt, och erkänner att jag är en hycklare som äter dem. Har du samma självinsikt?

Man kan ha empatisk förmåga samtidigt som man äter en mänsklig kost (allätare, om du inte förstått det). Perspektiv.

Hissen gick tydligen inte hela vägen upp ... Du klagade över att TV4 visade lite kring slakten. Jag tycker det är löjligt att bli upprörd över när verkligheten visas på TV. Blir du också upprörd när offer ifrån förintelsen visas? Eller när andra offer i krig visas på nyheterna? Tycker du att inget som kan uppfattas som obehagligt ska sändas på TV?

Du klagade också över att det var djurplågeri, så du antyder att geten led mer av den slakten än vad djur lider när de slaktas och blir till mat i våran affär. Vilka belägg har du för det?

Är man en vuxen person ska man klara av verkligheten och inte kräva konstant censur av den. De slaktade en get för att få mat. Inget konstigt att det visades lite kring det.
2018-04-21, 08:19
Medlem
IQpizzasallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Det är nog mer ett ironiskt hejande, ungefär som folk som överdriver chuck norris kunskaper. Att han irriterade Lillemor ligger han knappast i fatet heller för de flesta av hans ” fans”.

Månsson började bygga sin fanclub i och med sitt första genidrag, att bli ihopkedjad med Lillemor. En klassiker i svensk TV-historia, i mitt tycke....
2018-04-21, 09:04
Medlem
Pantheraduss avatar
Det som gör att jag inte håller så mycket på Rick längre,
är att
-Han har mindre "balls" än Alexandra. Jag har tidigare ordat om det.
Han underordnade sig Pascal och vågade inte kuppa. De andra jokrarna fattade grupperingen som var, men inte naive Rick.
Sedan så stöttar han Pascal vid ö-rådet, där Janne började ge kritik, men istället blev Janne utfryst för det.
Han kunde på ett neutralt sätt säga att Janne har en poäng, men mindset är viktigt och därför tack för hans infallsvinklar, men Pascals mindset är ju givetvis rätt enligt Rick... Det var ungefär det han sade.

Han stöttar inte de som är utfrusna ur gruppen, vad jag vet.

Det som han gjorde var bra, var att han... emot gruppens önskemål gick iväg själv för att bearbeta förlusten, och låta de andra vara för sig själv och prata om förlusten, han ville slippa dom. Det skall han ha eloge för... Och inte alltid göra vad Pascal, Victoria, Nicolina eller Dessi vill.

DK var säker med ankaret, det bara är så. Men att de förlorade beror inte bara på bara på Rick, det kan vara Pascals fördelning på vad laget skulle göra, och att ha rätt "mindset", och jag vet inte om det var bäst att tävla utan Janne, kanske var det så (Men Pascal eller kanske bättre Alexandra, kunde tagit det sista ankaret, istället för första /mitten av hinderbanan)...?

Alltid vid sista hindret är det bäst att ha rätt man på rätt plats, det lyckades lag Nord med. I en hinderbana där man är själv, är det lätt att se, om denne ger allt på tävlingen, eller maskar.

Ja väntade med spänd förväntan om att Jokrarna kunde välta om lag Syd (vilket hade behövts och gett bättre TV, men tar det igen! Carro var tyvärr övertalad att åka hem, och Rick såg inte igenom grupperingen och vågade inte lura Pascal, en Navy Seal hade vågat lura Pascal om han lyssnat på de andra jokrarna, och haft balls till det). Nu kanske de har chansen och om Rick nu fattar ?. Om att de kan tillsammans med lag Nord... som kommer på en flotte "ändra om laget". Alexandra skall inte ut! Hon är bättre än t ex Dessi.

EDIT: Det är nästan så jag tycker produktionen borde gått in och ändrat i lag Syd. Han tycker han är mest älskad av alla etc. Och kan bära hela laget på in axlar... han är lite narcissist. Tyvärr förstör han för laget och för TV blir det nästan Komiskt... Hans relation med Nicolina vet jag inte om den är äkta på sikt (Och hon är väl halvbra på tävlingar), tror den relationen bara gäller under Robinson för att han skall framstå som en Tarzan-Ken och Barbie.
Det blir komiskt med honom....
Hoppas dock att lag Nord och Jokrarna kan stuva om laget på rätt köl.
Senast redigerad av Pantheradus 2018-04-21 kl. 09:15.
2018-04-21, 09:21
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deztron

Det får mig osökt att tänka på drönarkonsulten Lillemor. Hon gör inte många knop utom när hon ska framhäva sig själv och Lillebror.
2018-04-21, 09:30
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slidsekret88
Såg mitt första Robinsonavsnitt idag. Den där Pascal verkar vara en självgod typ. Hoppas han åker nästa.

Tittade mest för att jag hört från en god vän som bor växelvis i USA att en kompis till honom är med. Skall tydligen vara en jävla lirare som dejtat(och dumpat!) både JLO och Julia Roberts på 90-talet. Månsson heter han. Såg honom inte idag dock. Är han med i lag Nord eller vad dom heter?

Du har rätt han är Guds gåva till kvinnan. Så här beskriver Lillemor deras natt tillsammans:

Citat:
– Åh vad första natten var speciell… Svår och märklig. I natt så fick jag bara nog helt enkelt. Det blev för mycket, det bara kokade över.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in