2018-04-20, 14:54
Medlem
IQpizzasallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluttershy12
Systemet för ö-råd funkar inte. När det är grupp emot grupp så spelar det ingen roll vem som blir immun. Det största laget kommer rösta ut en ur den minde laget oavsett.

Gör om regelverket. Sätt in fler tävlingar. Visst, dela upp som vi har nu, med nord och syd. Sen har man Robinsontävlingen. Laget som förlorar går till öråd där de två med flest röster får möta varandra i en utmaning. Sämst är sämst o får vinka av de andra. Pakta på om ni vill, men räkna med att det kan gå snett....
2018-04-20, 14:56
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smk11
Det var ett rimligt beslut att gå med gruppen emot Caroline då Ricks röst inte hade gjort någon skillnad utan snarare gjort honom till nästa offer. Du verkar glömma att detta är en tävling som går ut på att vara kvar längst inte bli omtyckt av tangentbordskrigare. Att vara en kappvändare i dessa tävlingar är nödvändigt för att få stanna kvar.

Du hade givetvis utan problem klara Navy Seals utbildning.....

Rick hade en extra röst, hade han gått samman med Caroline och de andra jokrarna så hade de haft majoritet, så jo, det hade gjort en jävla skillnad.
2018-04-20, 15:25
Medlem
Pantheraduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Rick hade en extra röst, hade han gått samman med Caroline och de andra jokrarna så hade de haft majoritet, så jo, det hade gjort en jävla skillnad.
Jag skulle nog påstå att vi hade sett ett helt annat lag Syd då, där inte Pascal var ledaren. Nicolina hade åkt. Men jag tror att det laget, om Rick hade vågat att kuppa, hade varit starkare (med Carro) och Pascal kanske tillrättalagd och fått sig en törn! efter vad som hänt, och han hade fått kämpa hårdare för att inte bli utröstad.
Alexandra såg detta... verkade som att Janne också såg detta... Carro verkade inte fatta, och var övertalad om att åka hem. Janne är / var, låtsas macho och skulle inte bli den naturliga ledaren, det är Rick som skulle fått hedern om han vågat kuppat...

Som Alexandra sade i trailern så var det något... i Lag Syd som stinker som tröjorna.... Detta hade jokrarna, om Rick och Carro fattat, kunnat ändrat på!

Hade blivit mycket bättre TV dessutom...

Det bästa hade då varit att om Rick vågade, också hade blivit lagledaren så småningom.... Men nu är jag tveksam till honom efter hur han viker sig efter Pascal, och ej stoppar mobbingen / utfrysningen, av Janne (eller Alexandra).
Att han gick iväg var starkt gjort.
Senast redigerad av Pantheradus 2018-04-20 kl. 15:28.
2018-04-20, 15:31
Medlem
IQpizzasallads avatar
Citat:

Men problemet är ju också Jan. Skulle han ha röstat samma? Han har ju nån egen slags agenda. Klagar att det inte finns nån toalett men får inte tummen ur å fixar det själv. Han skulle förmodligen röstat på nån annan bara för att. Man vet ju inte ifall Rick snackade med Jan före öråd men det antar jag. Om då Jan vägrade säga vem han skulle rösta på (som mot Pappskall) så förstår jag Ricks beslut, för då hade han fått blickarna mot sig till nästa öråd, spekulerar jag....
2018-04-20, 15:37
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQpizzasallad
Men problemet är ju också Jan. Skulle han ha röstat samma? Han har ju nån egen slags agenda. Klagar att det inte finns nån toalett men får inte tummen ur å fixar det själv. Han skulle förmodligen röstat på nån annan bara för att. Man vet ju inte ifall Rick snackade med Jan före öråd men det antar jag. Om då Jan vägrade säga vem han skulle rösta på (som mot Pappskall) så förstår jag Ricks beslut, för då hade han fått blickarna mot sig till nästa öråd, spekulerar jag....

Jan och Alexandra röstade ju på Nicoline, så det verkade som de hade snackat ihop sig.
2018-04-20, 15:57
Medlem
IQpizzasallads avatar
Citat:
Jan och Alexandra röstade ju på Nicoline, så det verkade som de hade snackat ihop sig.

Ah ok. Så det var Caroline som rösta på Dessie det missade jag....
2018-04-20, 15:58
Medlem
Ut med pascal på söndag. Jan är bra för han skapar osämja.
2018-04-20, 16:14
Medlem
IQpizzasallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funktion
Precis. Har man diplomat, militär och rekrytering i bagaget så är knappast psykologi helt främmande.

Men han måste ju kunna spotta den svaga länken i en grupp, och det var ju knappast Caroline. Hade han sett Nick ryka först av alla i laget hade han nog börjat fundera. Medan drottning Psyktoria, en fyrtiofemårig kvinna, flyttade till eget läger, köpte en amulett enbart för egen vinning. Allt som ett egobarn skulle göra som inte fick sin vilja igenom.....

Vi kanske har missuppfattat det hela, Rick är inte en navy seal, han är en gammal naive seal....
Senast redigerad av IQpizzasallad 2018-04-20 kl. 16:16.
2018-04-20, 16:49
Medlem
Pantheraduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQpizzasallad
Men han måste ju kunna spotta den svaga länken i en grupp, och det var ju knappast Caroline. Hade han sett Nick ryka först av alla i laget hade han nog börjat fundera. Medan drottning Psyktoria, en fyrtiofemårig kvinna, flyttade till eget läger, köpte en amulett enbart för egen vinning. Allt som ett egobarn skulle göra som inte fick sin vilja igenom.....

Vi kanske har missuppfattat det hela, Rick är inte en navy seal, han är en gammal naive seal....

Det stämmer helt bra. Själv har jag lärt mig att inte lyssna på alla auktoriteter för mycket och hur förträffliga de är i sin bakgrund. Många kan ha utmärkta CV'n men ute i verkliga livet är de inte speciella.

Men!
- Rick berättar en sak om sig själv, om hans tuffa utbildning etc.
- Men agerar helt annat och underordnar sig Pascal, vågade inte kuppa med Carro+jokrarna. Heller ej säga ifrån angående utfrysning av lagmedlemmar. Alexandra har ju mer "balls".
2018-04-20, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag hade gjort det och jag har gjort i helt andra sammanhang än en reality-show.

Allright, men det vanligaste är att folk blir utfrysta som Jan. Då blir det uppenbart att han kommer bli utröstad.
2018-04-20, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pantheradus
Jag ogillade den snobbige killen i glasögon, som påstod att man sade "-yiii" för att visa sig vara fin vid jobbintervju. men han själv verkade vara värsta snobben.
Jag säger yiii, men det är av tungans anatomiska skäl och inte medvetet för att fjäska, eller göra sig till. Dessutom är det riks-svenska jag pratar, med lite norrländsk påbrå.

Det är nog bara han i filmen som tycker det, eller dömer att man försöker göra sig snobbig då han verkar vara den värsta snobben. Han som nämnde det, klämde ju det .

Jag förstår inte varför den här dialekt-diskussionen kom in här på Robinson?
Bara det att jag ogillade kommentarerna från han i filmen som dömer andra, utan att veta orsakerna!
Därför var jag tvungen att -"skriva av mig" här....
Det var någon som påstod att bohusländska och stockholmska var likt.
2018-04-20, 17:19
Medlem
BreEEeevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D.Yster.Quist
Snacka om CV...
https://www.amazon.com/Forty-Tools-Life-Rick-Roche/dp/1976582261
Description
U.S. Navy UDT/SEAL, hippie/world traveler, waiter, pilot, bartender, delivery boy, beach attendant, NOAA diver, jet-ski guide, personal trainer, university lecturer, manager of several companies in the U.S. and Europe, bouncer, U.S diplomat (with only three years between those last two jobs!), treaty observer in Israel and Egypt - these are just a few of the things Rick La Roche has done. He has lived a life of ups and downs and made many choices in his 70 years - some good and some not so good. Rick, a popular speaker on motivational, geopolitical, leadership and team-building issues, shares 40 no-nonsense life skills that have helped him navigate life successfully and can help you deal effectively with the challenges you face, whether at school, at work, or in your personal lives.

Han kanske kan skänka ett dedikerat ex till Pascal.

Han är bara en nisse.
Det är Pappskall som bär laget på sina axlar. Alla i laget älskar Pappskall.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in