2018-02-10, 19:06
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Helt orelevant oavsett om det är religion eller etnicitet... Som sagt, han är advokat.

Jerzy Sarnecki är inte alls advokat - han är sociolog. Du förväxlar honom med kroknäsan Silberski?
Citera
2018-02-10, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rough-justice
Jerzy Sarnecki är inte alls advokat - han är sociolog. Du förväxlar honom med kroknäsan Silberski?

Oj, haha ja... på mig!
Citera
2018-02-10, 19:13
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Kan Jercy snickisnackis utspel helt enkelt vara ett planerat försvar för socialdemokraterna som anklagas för att vara ett betongparti av vänstern? Han har mycket att tacka socialdemokraterna för de styrde när han kom till Sverige, de styrde när han fick sin utbildning de styrde när han fick jobbet på BRÅ och senare när han blev dess chef! Han har i alla år varit lojal och bagatelliserat brottsligheten. Nu är det "pay back time" för snickisnacki!

Nu ska de tröga massorna inse att något måste göras det går inte längre att bara se på när saker det är vilda västern i förorterna annars ser de mindre tröga massorna till att moderaterna tar över makten. Eller värre Sd!

Ja både när han sa att personer utan svenskt påbrå endast begår brått p.g.a. av socioekonomiska faktorer och nu när han varnar för utvecklingen så lyder han S order. Han följer S agenda för stunden.
Citera
2018-02-10, 19:18
Medlem
Klart som tusan att det är allvarligt Något är radikalt förändrat när barn tillhör brottsoffer i kriminella uppgörelser. Läste i tidningen om några som skjutit mot ett hus med tre små barn sovandes. Man ska inte skönmåla, hot mot familjer har alltid kunnat ske men förr hade sådant här räknats som jävligt allvarligt. Sedan stod det att sådant inte ses som acceptabelt i kriminella sfärer... Det var nog länge sedan det fanns kriminell heder, inte när man kan skjuta minderåriga, spränga dem och attackera hus där man vet om att de finns. Hade det funnits någon kriminell heder kvar, hade dessa plockats rakt av. Klart att läget är jävligt allvarligt när barn börjats mördas som beskjutas. Goddag yxskaft.
Citera
2018-02-10, 19:24
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Jag ser inte problemet i att kriminella skjuter ihjäl varandra. De väljer självmant att gå med i dessa miljöer och de vet riskerna.

Problemet är att de som själva saknar våldskapital håller sig till dem som verkar ha mest, som verkar starkast och farligast.

Därför är det viktigt att överheten/polisen är de som är tydligt starkast och farligast. "Vanliga" människor blir inte laglydiga förrän polisens (goda) gäng skjuter ihjäl fler kriminella än alla andra (onda) gäng tillsammans.

Därför är det viktigt att polisen blir snabbare med att besvara beskjutningar och stenkastning och förhindrar flyktförsök genom verkanseld. För att göra de "vanliga" samarbetsviliga och de kriminella antingen rädda eller döda.
Citera
2018-02-10, 19:25
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
– Det är en tickande bomb, säger Mikael Rying. Många frågar sig hur det har kunnat gå så här långt.

Polisen har inte ingripit så mycket som dom skulle, det vet vi alla. Däremot är det inte polisens fel utan dom som gett polisen order. Det har gjort kriminella har kunnat göra karriär inom brott.

Sen vet vi att skolan har förstörts, så klart väldigt många nysvenskar får stora problem i skolan.
Jag tror att polisen kommer klara av att skärpa till sig. Men jag tror inte skolan kan skräpa till sig.

Snickesnacki jämför med Chicago, då den staden växte. Etnicitet sades vara en orsak till alla mord. Tyvärr visar historisk forskning på att etniskt vita amerikaner blev rånmördade på gatan efter ett tag. Då beväpnade sig vita personer och sköt rånarna. Jag tror liknande kommer hända här.

Lösning på kriminaliteten tror jag är att skapa sysselsättning och möjligheter för dom i utanförskapsområdena.
Senast redigerad av Hegamon 2018-02-10 kl. 20:09.
Citera
2018-02-10, 19:26
Medlem
jimmythegents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Har god lust att ge Jerzy Sarnecki och Henrik Schyffert och Magnus Betner en varsin smäll på käften. De två senare är två sinnesslöa idioter. Jerzy är professionell lögnare.

Personligen så skulle jag helst se dessa tre tillsammans med sina gelikar hängas i närmaste lyktstolpe för så mycket har deras PK-hycklande förstört för både Sverige och svenskarna i stort men även för enskilda som utpekats som rasister,fascister,islamofober osv osv och därmed mer eller mindre fått sina liv förstörda. Jag formligen hatar dessa människor så mycket att jag inte vet vad jag ska ta vägen med allt mitt hat. Blir det någon form av inbördeskrig så har vi dessa att tacka för det
Citera
2018-02-10, 19:30
Medlem
hnkls avatar
Jerzy försöker rädda sig själv. Att läget är ”jävligt allvarligt” har många redan vetat om och påpekat till denna dumskalle, flertalet gånger. En blind och trög människa som har velat framstå som god och rida på PK-vågen.

Han har nu insett att sanningen sakta börjar flyta upp till ytan. Att göra en vändning och försöka rädda sig själv är nu ett måste.

Förhoppningsvis kommer folk komma ihåg hur alla dessa dårar suttit i tv och annan media och blåljugit. Allt från politiker till ”hobby-brottsexperter”. Det svenska folket måste sluta vara så förlåtande och naiva.
Senast redigerad av hnkl 2018-02-10 kl. 19:33.
Citera
2018-02-10, 19:32
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Lösning på kriminaliteten tror jag är att skapa sysselsättning och möjligheter för dom i utanförskapsområdena.

Eller lösningen på utanförskapet är att eliminera de kriminella, vilket skapar framtidstro och möjligheter till sysselsättning i dessa områden.

Jag tror på det senare. Mera logiskt.

Hypotesen testas just nu på Fillipinerna.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2018-02-10 kl. 19:51.
Citera
2018-02-10, 19:33
Medlem
Holdingbreaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panol
Landet är redan förlorat.

Nej, men 2018 kan vara ödsligt.
Citera
2018-02-10, 19:34
Medlem
storpungens avatar
Jaja, han snackar som vanligt. Bla, bla, bla. JA, VI VET OM DETTA! och VI VET att du har snackat SKIT i decennier.
Citera
2018-02-10, 19:43
Medlem
RadioDDR1s avatar
Sverige står inför en rad utmaningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in