2018-02-10, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elmheden
Bägaren har börjat att tippa över, och ironin är att just de som sjöng högst och starkast i änglakören är desamma som nu kommer att gå främst i ledet och leda jakten på en syndabock för hur det kunde bli så här illa.

Tidningarna kommer skriva spaltmeter efter spaltmeter om varför man inte kunde förutse och motarbeta den här utvecklingen, väl medvetna om att de själva spelat en stor roll i den förnekelseprocess som satt resulterat i eländet.

Alla människor som på riktigt är förvånade över den utveckling vi nu ser förtjänar inget mindre än en rejäl örfil. Det är pinsamt att man inte dragit sig att spela bort sin egen, sina barns och sina barnsbarns framtid i jakten att dämpa den egna ångesten och känslan av otillräcklighet.

Sverige är nu ett land det där det mördas, kidnappas, våldtas och skjuts var och varannan dag. Vänj er, och hoppas att ni tycker det var värt det ni lågintelligenta kreatur som vägrat vägrat vägrat ta till er fakta och kallat oss rasister vi som försökt påtala att denna problematik bör vi, utan underliggande värderingar, ta till oss och försöka tackla. Skäms på er!
Men det allra sorgligaste är att INGEN vill ta ansvar för dagens situation.
Svenska folket bör utkräva ansvar!
Citera
2018-02-10, 17:16
Medlem
Landet är redan förlorat.
Citera
2018-02-10, 17:18
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Ja, vad ska man säga? Sent skall syndarna vakna. Kriminologen Per-Olof Wikström är inte förvånad över utvecklingen i Sverige och ställer sig kritisk till att Brå slutat föra statistik över invandring och brottslighet.

Förr eller senare måste vi lyfta fram vilka som har ansvaret för att vi hamnar i den här situationen. Här räcker det inte med allmänna uttalanden som att vi varit naiva eller liknande. Det här är faktiska motioner, beslut och lagändringar med personer som påverkat medvetet, eller av ren dumhet. Hur det kommer sig att BRÅ slutat ta fram relevant statistik behöver man gå till botten med exempelvis.

Det här är en debatt som kommer att prägla Sverige under lång tid skulle jag tro, och en som alla etablerade partier kommer att göra allt för att tysta ner.
Citera
2018-02-10, 17:20
Bannlyst
USA/Uk/Vatikanen, eller snarare Washington/London/Vatikanen är maktfaktorn som styr. Israel går i deras koppel då de vill bli av med de element utav män de tycker är problematiska i dess utbyggnad. Egenintresse absolut Usa/Uk/Vatikanen får tillgång till billig olja/pengar Vatikanen får även ett upplyft i dess agenda då alternativet blir synligt. Alla idioter under dessa får ni kalla vad ni vill med ism ingen bryr sig. Empire dvs romare vi lever och frodas fortfarande.

Ordo AB Chao
Citera
2018-02-10, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Professor Snickisnacki har helt rätt; läget är allvarligt. Efter att han ljugit sig blå och förnekat utvecklingen i Sverige i trettio har verkligheten hunnit ifatt honom. Nu är det ingen som vill lyssna på lögnerna och läget har blivit allvarligt för ljugprofessor Snickisnacki. Nu kommer han vända kappan efter vinden och hoppas att alla glömmer hans tid som quisling. Lycka till med det, gamla kroknäsa.
varför förändringen? Därför han som är jude och de andra judar känner sig hotade av ökenfolket. De är rädda nu. Titta bara Malmö - judar vågar inte visa att de är judar.
Han är ju rädd för egen del och inte bekymmer för landet. Nu vill han inte ljuga längre.
Citera
2018-02-10, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Professorn har rätt i att Sverige står inför en fucking utmaning men folk härinne bara skämtar bort det.

Tror Du på Din kammare att jag skämtar bort det ....då är Du helt IQ befriad....han har rätt....det är djävligt allvarligt ! och jag anser attjag med all rätt kräver som medborgare att JAG också ska ha rätt att bära vapen....och det för att kunna skydda mig själv....när Vår stat och myndigheter inte kan skydda mig då de anger att de har för lite personal och begränsningar beträffande ekonomiska resurser.

Jag anser att det är min fulla rätt att kunna försvara och skydda mitt EGET LIV...kan inte staten göra det åt mig....så anser jag att staten ska se till att ge mig den rättigheten att skydda mitt eget LIV.
Citera
2018-02-10, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
En av de bättre artiklarna som publicerats på länge. Det borde vara en bomb, men jag har ändå inte sett mycket av den i andra medier. Jerzy må ha vaknat, men hans förslag till åtgärder är fortfarande verkningslösa.
Våra politiker tyvärr helt och hållet ODYGLIGA utföra sina åtaganden.
Rösta på annan 2018.
Citera
2018-02-10, 17:22
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Jerzy Sarnecki är en av de vidrigaste personerna i det offentliga Sverige.
Hycklare och lögnare.
När han nu vänder kappan efter vinden borde ”belöningen” bli brunsmetning och avsked för alarmism!
Och med nytt styre internering.
Citera
2018-02-10, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikdenhalte
Tror Du på Din kammare att jag skämtar bort det ....då är Du helt IQ befriad....han har rätt....det är djävligt allvarligt ! och jag anser attjag med all rätt kräver som medborgare att JAG också ska ha rätt att bära vapen....och det för att kunna skydda mig själv....när Vår stat och myndigheter inte kan skydda mig då de anger att de har för lite personal och begränsningar beträffande ekonomiska resurser.

Jag anser att det är min fulla rätt att kunna försvara och skydda mitt EGET LIV...kan inte staten göra det åt mig....så anser jag att staten ska se till att ge mig den rättigheten att skydda mitt eget LIV.
Du har rätt. Om våra politiker utsätter oss för grova övergrepp/brott måste vi försvara oss och vår familj.
Citera
2018-02-10, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikdenhalte
Ja det gör dom ...se bara på L ...Cecilia Malmström.....(så skönt det känns att veta att jag aldrig blir ett sån´t ego som hon) att sälja sig själv och .....kan liknas vid....gud förbjude mig att säga vad.
Vem tror ni härnäst efter Annie.L ...jojo Annika Strandhäll aspirerar också.
Jerzy Sarnecki.....har redan sitt på det torra! Han skrattar hela vägen till BANKEN.....rikligt belönad av PK.
Cecilia Malmström är den värsta, farliga idiot som finns. Hon är hatad i hela EU.
Citera
2018-02-10, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucky12
Våra politiker tyvärr helt och hållet ODYGLIGA utföra sina åtaganden.
Rösta på annan 2018.
Inte bara politiker, utan även media, vänsterdebattörer, aktivistiska tjänstemän och många som inte ser verkligheten förrän de själva drabbats av brott.
Citera
2018-02-10, 17:35
Medlem
FruStormuftis avatar
En reflektion bara:
Det måste bli straffbart att som statsanställd gå ut och ljuga skattebetalare/ medborgare rakt i ansiktet.
Media, vad gör de för att spegla sanningen. Ganska förvrängda beskrivningar.
Hur har ni det med kvalitetsarbetet Aftonbladet, Expressen, SvT?
Det spårar ur, gör en film och den blir succe på netflix.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in