Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-10, 08:43
  #1
Medlem
PropusGhandis avatar
Inleder med att jag inte riktigt vet var jag ska lägga tråden. Förlåt i förväg till admins.

Min bärbara pc startar, men skärmen är helt svart. Vad händer? Hur kan jag lösa det? Akut..
Citera
2018-02-10, 08:57
  #2
Medlem
Bluebeast72s avatar
Det löser du inte själv.

Skärmen koaxialkontakt har släppt.

Laptoppens grafikrutiner har fuckat up

Du har bränt skärmen



Nackdelen med laptopp, går nåt sönder lycka till o fixa. Problemet är så fort du öppnar o ska fixa ngt behöver du 99% av ggr specialverktyg, så små skruvmejslar dom knappt syns o vara ingengör för o montera ner hälften för en tex kontakt.
Så köp ny, lämna in " apdyrt ", eller skit i hela klabbet o köp stationär, hemmabyggd.


Edit, koppla in extren skärm om du kan låna polares o det finns uttag på din platta.
__________________
Senast redigerad av Bluebeast72 2018-02-10 kl. 09:22.
Citera
2018-02-10, 09:12
  #3
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PropusGhandi
Inleder med att jag inte riktigt vet var jag ska lägga tråden. Förlåt i förväg till admins.

Min bärbara pc startar, men skärmen är helt svart. Vad händer? Hur kan jag lösa det? Akut..

Vilken ändring skedde på datorn innan detta problem uppstod?

Märke och modellbeteckning?
Citera
2018-02-10, 09:23
  #4
Medlem
PropusGhandis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Vilken ändring skedde på datorn innan detta problem uppstod?

Märke och modellbeteckning?
Packard Bell.

Inga ändringar mig veterligen..
Citera
2018-02-10, 09:23
  #5
Medlem
PropusGhandis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Det löser du inte själv.

Skärmen koaxialkontakt har släppt.

Laptoppens grafikrutiner har fuckat up

Du har bränt skärmen



Nackdelen med laptopp, går nåt sönder lycka till o fixa. Problemet är så fort du öppnar o ska fixa ngt behöver du 99% av ggr specialverktyg, så små skruvmejslar dom knappt syns o vara ingengör för o montera ner hälften för en tex kontakt.
Så köp ny, lämna in " apdyrt ", eller skit i hela klabbet o köp stationär, hemmabyggd.


Edit, koppla in extren skärm om du kan låna polares o det finns uttag på din platta.
Ok, ska kolla efter extraskärm
Citera
2018-02-10, 09:24
  #6
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PropusGhandi
Packard Bell.

Inga ändringar mig veterligen..

Modellbeteckning?
Citera
2018-02-10, 09:35
  #7
Medlem
PropusGhandis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Modellbeteckning?
Var ser jag det?
Citera
2018-02-10, 09:41
  #8
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PropusGhandi
Var ser jag det?

Baksidan eller manualen. Typ - xj45-bg etc.

Sedan söker du på nätet om hur du gör en fabriksåterställning på märket och modellen. Sök på engelska - factory reset.... .

Har du data du inte vill förlora så tar du ut disken och överför dessa data efter att ha kollat den enligt post #2.
Citera
2018-02-10, 10:02
  #9
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PropusGhandi
Ok, ska kolla efter extraskärm
Får du ingen signal så har du nog tyvärr blåst moderkortet, känt problem med vissa laptoppar.
Citera
2018-02-10, 10:09
  #10
Medlem
KurZks avatar
Kolla först så det inte är nåt enkelt. Gör datorn strömlös, ut med batteriet om det går, annars brukar det finnas något specialkommando (HP har en variant där man trycker och håller inne startknappen i 15 sekunder).
Funkar inte det så är det nog tyvärr allvarligt.
Citera
2018-02-10, 10:54
  #11
Medlem
ElvisFans avatar
Extern skärm som nämnts är första test för att se att datorn snurrar.

Ser du något alls i början av boot-processen? När datorn starta försök öppna BIOS med någon funktionstangent. Brukar ofta vara f10, f12, f6, f2 eller f1+esc.. Ser du inget vid start eller kommer in i BIOS kan du räkna med ett mer allvarligare problem.

(Edit) Är F2 på Packard Bell.

Citat:
Power on the system. When the first logo screen appears, press the F2 key to enter the BIOS.

http://packard-bell-scandic.custhelp...ot-device-menu
Citera
2018-02-10, 11:17
  #12
Medlem
PropusGhandis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElvisFan
Extern skärm som nämnts är första test för att se att datorn snurrar.

Ser du något alls i början av boot-processen? När datorn starta försök öppna BIOS med någon funktionstangent. Brukar ofta vara f10, f12, f6, f2 eller f1+esc.. Ser du inget vid start eller kommer in i BIOS kan du räkna med ett mer allvarligare problem.

(Edit) Är F2 på Packard Bell.



http://packard-bell-scandic.custhelp...ot-device-menu


Inget alls. Helt svart.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback